2009-03-10, 21:33
Medlem
Don_Burres avatar
Hehe... jag tycker de här senaste stripparna var riktigt bra! Jag kan verkligen tänka mig in i hans situation! Jag skulle känt detsamma! usch för den dan alla ens polare ska börja stadga sig och växa upp!
Citera
2009-03-11, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
Den där handlar inte om king_hippo, serien ritades långt innan han började med sina haranger här i tråden. Tyvärr.

Märkte det nästintill direkt efter att den är med i album 13.

Du verkar vara ett inbitet fan, vad skulle du välja mellan - album eller tidningen?
Citera
2009-03-11, 11:44
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profossen
Tänker man på saken lite så är det ju lika friskt att skratta åt Rocky som att skratta åt uteliggare och andra socialt missanpassade personer som råkar korsa ens väg...

Håller inte alls med. Rocky driver per definition med sig själv, det gör inte uteliggare.

Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Märkte det nästintill direkt efter att den är med i album 13.

Du verkar vara ett inbitet fan, vad skulle du välja mellan - album eller tidningen?

Albumet. Jag tycker tidningen är rolig och bra på alla sätt och vis, men till det syvende och sista läser jag Rocky för serien Rockys skull, inte hans favoritserier eller reportage om tv-spel han gillar. Jag gillar dessutom hur sammanhängande det känns att läsa igenom ett helt album, trots att ämnena och skämtens poänger spretar åt alla håll. Precis som att läsa någons dagbok ur en hektisk vecka: det är osammanhängande utåt, men sätter man sig in är den röda tråden så intressant att man ser allt ur ett annat ljus.

Hurså? Vad skulle du själva välja?
Citera
2009-03-12, 19:20
Medlem
Citat:
Hurså? Vad skulle du själva välja?

Jag har aldrig läst tidningen utan har enbart köpt albumen. Men det släpps inte album speciellt ofta, så undrar om det är värt att slänga iväg en prenumeration så man får rocky lite oftare. Man får ju tillgång till dom nyare stripparna lite fortare också.
Citera
2009-03-12, 19:27
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av king hippo
Rocky och Smacks sitter på en pub och då avslöjar smackas att han ska sluta dricka varpå rocky sätter i vrångstrupen precis som på film ni vet.(referenshumor) rocky känner sig sviken och börjar raljera och referera som om det inte fanns någon morgondag!

Mitt inlägg om "ironisk, raljerande referenshumor" verkar ha gjort ett visst intryck på dig

Men t o m du måste väl digga dagens stripp ( http://channels.msn.se/serier/default.asp?cat=rocky&count=0&date=20090312 ) som, ytterst välbehövligt, gör narr av 12-stegsprogram.
Citera
2009-03-12, 21:46
Medlem
Andy Pandys avatar
Fan, grabbar, nu fick ni mej att läsa en hel veckas strippar, trots att jag hade bestämt mej för att bara läsa i tidningen i fortsättningen. Kändes nästan som gamla tider, när man satt och tjuvlänkade till de svartvita stripparna som DN la ut typ en månad i taget.
Citera
2009-03-16, 12:52
Medlem
Tidningen har heller ej varit något för mig :/ För lite nytt material och för mycket hiphoprelaterat i texterna x) Helt enkelt inte intresserad, däremot köper jag alltid böckerna och nu senast antalogin : ) Helt klart värt pengarna!
Citera
2009-03-18, 15:21
Medlem
SilverTips avatar
Har King Hippo abdikerat? Han har inte sagt nåt surt på flera dar nu. Insåg han
äntligen att det är Rocky som är kung, inte han?
Citera
2009-03-18, 15:26
Medlem
SilverTips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Padex
Tidningen har heller ej varit något för mig :/ För lite nytt material och för mycket hiphoprelaterat i texterna x) Helt enkelt inte intresserad, däremot köper jag alltid böckerna och nu senast antalogin : ) Helt klart värt pengarna!

Är det Rocky 10 år du menar? Är grymt sugen på den, men den verkar ju vara "tilfälligt slut" överallt. Någon som vet var den kan finnas?

Hoppas fan att det verkligen är "tillfälligt" bara, så det inte plötsligt blir en svindyr raritet man får jaga.
Senast redigerad av SilverTip 2009-03-18 kl. 15:28.
Citera
2009-03-18, 21:39
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverTip
Har King Hippo abdikerat? Han har inte sagt nåt surt på flera dar nu. Insåg han
äntligen att det är Rocky som är kung, inte han?

Hoppas inte. Jag saknar hans ståtliga svada
Citera
2009-03-23, 10:42
Medlem
king hippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverTip
Rocky är kung

Den minst sagt påfrestande personkulten kring rocky fortsäter spridas bland forumets minderåriga. Tragist men inte oväntat.

http://channels.msn.se/serier/default.asp?cat=rocky&count=0&date=20090321 Den socialdemokratiska propagandan och smutskastnings kampanjen fortsäter. Den nuvarande regeringen anklagas för att hindra utveckligen av medecin mot hiv och förskylningar. Ett solklart försök att stärka offermentaliteten hos den framtida hommosexuela eliten i en sosse diktatur. Höjdpunkten för rockys fans i den här strippen är att han är snorig och att råttan är med.alla gillar råtan.

http://channels.msn.se/serier/default.asp?cat=rocky&count=0&date=20090322 I den här rocky serien är det raljerand och refererande tankeverksamhet som ska vara lustigt. Serien avslutas med ett rim som hyllar mångkultureren som enligt rocky berikar vårat land. Utlänska maträtter som kebab höjs till skyarna.

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/archive/00199/STOCKHOLM-05-Serier_199174w.jpg Tveksamt om han är arier.

http://channels.msn.se/serier/default.asp?cat=rocky&count=0&date=20090323 i den här strippen ger sig rocky på den amerikanska befrielsen av irak sammtidigt som han försöker öka aceptansen för islamister och svenskfientliga kulturer allt enligt den socialdemokratiska planen. helt värdelöst.
Citera
2009-03-23, 11:59
Medlem
Roseniuss avatar
Citat:
Rocky driver per definition med sig själv, det gör inte uteliggare.
Bara för att nitpicka så händer det faktiskt... Jag såg en vid Centralen för ett tag sedan, sittande med framlagd hatt och en kartongbit med texten "Hjälp en ung hemlös man. Min katt åt upp min hund. Varje slant hjälper."

Han fick några spänn av mig bara för den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in