Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-08-20, 00:43
  #1
Medlem
kaytees avatar
Så. Vad tycker ni om nya tidningen? Själv var jag inte överdrivet imponerad av gästserierna. Det känns som de tappar för mkt i översättningen, undantaget den norska serien som var mkt bra.
Tråkigt är ju också att det inte var mer nytt material...men jag slängde iväg en prenumeration ändå. Känner jag måste supporta min favoritserietecknare!
Citera
2004-08-20, 01:57
  #2
Medlem
candygirls avatar
Jag har bara bläddrat i den på Pressbyrån, verkade rätt innehållslös? Är det alltså tänkt att det ska komma fler nummer?
BTW, vad tycks om senaste boken? Jag tycker den var i klass med första = !!!
Citera
2004-08-20, 02:34
  #3
Medlem
kaytees avatar
Sista boken är fantastisk! Precis som alla de andra...
Citera
2004-08-22, 17:39
  #4
Medlem
Va? Har Rocky egen serietidning nu? Kiolt!
Citera
2004-08-22, 19:33
  #5
Medlem
knakelibangs avatar
va pratar ni om nu? böckerna?
Citera
2004-08-23, 12:24
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knakelibang
va pratar ni om nu? böckerna?
Nja, mest om den nya serietidningen Rocky som har kommit ut med sitt första nummer nyligen.

Själv tycker jag att det enda som var riktigt kasst var utdraget ur Indes bok. Ett försök från hans sida att vara pretentiös och svår, imo.
Citera
2004-08-23, 21:20
  #7
Medlem
kaytees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wombat1000
Själv tycker jag att det enda som var riktigt kasst var utdraget ur Indes bok. Ett försök från hans sida att vara pretentiös och svår, imo.

Håller med. Var mkt intresserad av den boken innan, men inte alls nu längre. Verkar vara jävligt taffligt och jobbigt skriven.
Citera
2004-08-24, 17:56
  #8
Medlem
ddr128s avatar
Nya tidningen

Jag köpte den också. Håller med om att Inde-texten var tråkig, annars var det mesta faktiskt fräscht, Rocky håller och är bättre än på länge. Norrmannens serier (minns ej vad han heter) har jag stött på tidigare, han är skön. Just denna var publicerad i Galago för några år sedan men på norska. Lite onödigt, det borde finnas opublicerat av honom.
Citera
2004-08-25, 02:07
  #9
Medlem
ssXs avatar
Köpte den idag, å rocky e ju alltid lika bra, men dom andra serierna tyckte jag var jobbiga att läsa...
Citera
2004-08-25, 02:16
  #10
Avstängd
Roger Perssons avatar
Jag tittade i tidningen idag, men avstod att köpa. Tidningen påminde alltför mycket om en dataspelstidning i sin utformning med större format, glättiga papper och massor av reklam.

Tyvärr verkar det som om Kellerman blivit lite girig på gamla dar. Rocky funkar inte som samma typ av strippserie som Hälge eller 91:an, utan snarare som en tecknad 2000-talsroman.

Konsten att hålla länge verkar Kellerman heller inte förstå sig på. Man ska se till att inte ge ut mer än att läsarna hela tiden suktar efter mer. Då håller serien länge. Att som nu flooda marknaden med massor av olika utgåvor (albumen, ett par olika tidningar, pockets, strippar i olika dagstidningar m.m.) gör att han vattnar ur karaktären precis som Mortimer gjorde med Hälge. Vem fan läser Hälge idag?

Som sagt, girigheten gör att Kellerman ritar och ritar och ritar. Ju mer han ritar desto sämre blir kvalitén och idéerna och desto mättare på figuren blir läsarna. Rätt som det är så står han där med en lagerlokal osålda album...

// Roger P.
Citera
2004-08-25, 02:53
  #11
Medlem
Namblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Vem fan läser Hälge idag?

Jag!
Citera
2004-08-25, 12:01
  #12
Medlem
mb_2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wombat1000
Själv tycker jag att det enda som var riktigt kasst var utdraget ur Indes bok. Ett försök från hans sida att vara pretentiös och svår, imo.

Fy satan vad det sög. Totalt pretentiöst och tungläst så in i helvete. Hoppas att dåren aldrig får skriva något mer igen. En reseskildring genom USA skulle kunna vara intressant, men inte då. Verkar bara suga järnet. Aldrig att jag köper den boken.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback