"Det hela rullade på och allt jag råkade ut för eller hörde talas om under två års tid registrerades i rutorna. Mina kompisar, deras flickvänner, mina flickvänner, engångsstrul och alla andra stackare som kom i närheten hängdes hänsynslöst ut i serien. Till råga på allt gjorde jag en pjäs baserad på serien också, och ännu en gång fick mina nära och kära finna sig i att jag kapitaliserade på deras privatliv och hängde ut deras smutsiga byk till allmän beskådan."
saxat ifrån rockys hemsida....ja vad säger man? det är inte så att man tycker synd om killen nu när hans lilla syster ska gifta sig med en klle i dredloocks hahahahaha det öppnar faktiskt för en konflikt med skapparen av arne anka som rocky annars brukar se upp till och låna friskt ifrån.
det ligger nämligen till så här att det finns e serie där arne läser nattsagor för krillekrokodils brorson willhelm. i sagan blir en vit rasta precis som rockys svåger stenad på jamaica (på bibliskt vis altså med knytnävsstora stenar inte att förväxlas med "stenad" på att röka gräss") av ett gäng svarta rastafaris som säger."one less god bless" (

).
vad tror ni att rocky tycker om det här då? eftersom han själv gillar svart musik och klär sig som en neger käner han sig lite träffad av den här serien?
tror ni att han skämms på sin svågers vägnar?