2009-01-28, 05:38
Medlem
Schnauzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av king hippo
http://channels.msn.se/serier/default.asp?cat=rocky&count=0&date=20081108

i den här strippen har rocky tagit en konversation mellan sig själv sin bror och sin groda och ritat ner. konversationen handlar om att dom brukar röka gräs vilket omedelbart kvalificerar den till en mordern klassiker bland rocky fantaster. "bong apetitt" är punchlinen och så var det med det.

det är det ju iofs inte
Citera
2009-01-28, 11:24
Medlem
king hippos avatar
king hippo här med dagens rocky stripp.

http://www.pastan.nu/bloggen/?cat=17#cat=17

i dagens stripp är det rocky och hans berömda "snack" som vi får följa i en sorts dagdröm eller tankeloop. här är det förlöjligande av namn och sånt som ska vara roligt. sen står det "nk svenne banan" där han kolar på kläder.det är inte svenne banan att vara klädd som en svart amerikan och prata som om man kom ifrån compton när man egentligen är från märsta eller nått.
Citera
2009-01-28, 16:38
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
king hippo här med dagens rocky stripp.

http://www.pastan.nu/bloggen/?cat=17#cat=17

i dagens stripp är det rocky och hans berömda "snack" som vi får följa i en sorts dagdröm eller tankeloop. här är det förlöjligande av namn och sånt som ska vara roligt. sen står det "nk svenne banan" där han kolar på kläder.det är inte svenne banan att vara klädd som en svart amerikan och prata som om man kom ifrån compton när man egentligen är från märsta eller nått.

Som vanligt har du missförstått allt. Poängen är inte förlöjligande av namn, inte NK Svennebanan, inte att någon är klädd som en svart amerikan. Jag tänker inte heller förklara poängen för dig, för dels är du uppenbarligen inte intresserad, dels är det inte värt energin.

Men vill du veta en rolig sak? Kellerman har tjänat ytterligare några tusenlappar på den här strippen. Vill du veta en till rolig sak? Du har inte tjänat en spänn på din "kritik". Vill du veta ännu en rolig sak? Du kommer förmodligen aldrig i hela ditt liv tjäna lika mycket som Kellerman gör. Vad du än tycker om hans serier.
Citera
2009-01-28, 17:05
Medlem
Trollet blir aldrig mätt.
Citera
2009-01-28, 17:14
Medlem
Schnauzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pogo the Clown
Trollet blir aldrig mätt.

jag tror inte att han trollar, han är nog bara dum i huvudet!
Citera
2009-01-28, 17:18
Medlem
king hippos avatar
http://channels.msn.se/serier/default.asp?cat=rocky&count=0&date=20090128

i den här strippen ligger rocky i sin säng och tänker på ett eventuelt tal han känner sig tvingad att hålla på sin systers bröllop. hon ska ju gifta sig med en kille i dredlocks fick vi veta för några strippar sedan.nu ser man ännu en gång hur rocky försöker kapitalisera på sin familj ..inget är heligt.
rocky försöker ju framstäla sig som lite "wild and crazy" så skämtet går ut på att han håller ett konstigt bröllops tal..inte så kul.

vad som däremot är kul otroligt kul är att hur mycket pengar han än känar så är hans lilla syster snart gift med en kille i dreedlocks. och det finns inget rocky kan göra åt saken förutom att rita några fler strippar och käna några mer tusenlapar.
Citera
2009-01-28, 17:22
Medlem
king hippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
jag tror inte att han trollar, han är nog bara dum i huvudet!

tycker du på fullaste allvar att man är dum i huvudet för att man inte tycker om rocky? hur dum är man då inte om man inte ens får ett jobb på mcdonalds? bara en fråga ta inte illa upp.
Citera
2009-01-28, 17:31
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
http://channels.msn.se/serier/default.asp?cat=rocky&count=0&date=20090128

i den här strippen ligger rocky i sin säng och tänker på ett eventuelt tal han känner sig tvingad att hålla på sin systers bröllop. hon ska ju gifta sig med en kille i dredlocks fick vi veta för några strippar sedan.nu ser man ännu en gång hur rocky försöker kapitalisera på sin familj ..inget är heligt.
rocky försöker ju framstäla sig som lite "wild and crazy" så skämtet går ut på att han håller ett konstigt bröllops tal..inte så kul.

vad som däremot är kul otroligt kul är att hur mycket pengar han än känar så är hans lilla syster snart gift med en kille i dreedlocks. och det finns inget rocky kan göra åt saken förutom att rita några fler strippar och käna några mer tusenlapar.

Ha ha, sista spiken i kistan för dig. Jag brukar vanligtvis gå efter devisen att alla är värda uppmärksamhet, för after all, varför är man på ett diskussionsforum om man inte vill diskutera? Men du är den första undantaget jag gör för denna regel.

King hippo.

Du är fr.o.m nu satt på ignore. Ha det så kul, hoppas du en vacker dag får det där knasiga du har going on i ditt huvud fixat.
Citera
2009-01-28, 18:23
Medlem
king hippos avatar
"Det hela rullade på och allt jag råkade ut för eller hörde talas om under två års tid registrerades i rutorna. Mina kompisar, deras flickvänner, mina flickvänner, engångsstrul och alla andra stackare som kom i närheten hängdes hänsynslöst ut i serien. Till råga på allt gjorde jag en pjäs baserad på serien också, och ännu en gång fick mina nära och kära finna sig i att jag kapitaliserade på deras privatliv och hängde ut deras smutsiga byk till allmän beskådan."

saxat ifrån rockys hemsida....ja vad säger man? det är inte så att man tycker synd om killen nu när hans lilla syster ska gifta sig med en klle i dredloocks hahahahaha det öppnar faktiskt för en konflikt med skapparen av arne anka som rocky annars brukar se upp till och låna friskt ifrån.
det ligger nämligen till så här att det finns e serie där arne läser nattsagor för krillekrokodils brorson willhelm. i sagan blir en vit rasta precis som rockys svåger stenad på jamaica (på bibliskt vis altså med knytnävsstora stenar inte att förväxlas med "stenad" på att röka gräss") av ett gäng svarta rastafaris som säger."one less god bless" ( ).

vad tror ni att rocky tycker om det här då? eftersom han själv gillar svart musik och klär sig som en neger käner han sig lite träffad av den här serien?
tror ni att han skämms på sin svågers vägnar?
Citera
2009-01-28, 20:10
Medlem
Schnauzers avatar
Citat:
tycker du på fullaste allvar att man är dum i huvudet för att man inte tycker om rocky? hur dum är man då inte om man inte ens får ett jobb på mcdonalds? bara en fråga ta inte illa upp.

Folk får tycka vad dom vill om vad som helst. Jag anser att du är dum i huvudet för att du saknar allt som kan förknippas med hjärnsubstans. Hur många år har du jobbat på McDonalds?

Varför ska du envisas med att försöka kommentera och betygsätta serie efter serie om du inte ens förstår dig på det? Gång på gång har du missuppfattat hela serien.

Jag antar att du blev våldtagen av en alkoholiserad sosse med dreadlocks eller kanske Martin Kellerman förra året när du var 13 för det var då ett jävla tjabb om det.
Citera
2009-01-28, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
Ha ha, sista spiken i kistan för dig. Jag brukar vanligtvis gå efter devisen att alla är värda uppmärksamhet, för after all, varför är man på ett diskussionsforum om man inte vill diskutera? Men du är den första undantaget jag gör för denna regel.

King hippo.

Du är fr.o.m nu satt på ignore. Ha det så kul, hoppas du en vacker dag får det där knasiga du har going on i ditt huvud fixat.

Håller med föregående talare.
Sitter fortfarande och blädrar efter rätt stripp åt polaren Per, 10 års boken är stor!!!
En tanke som slår mig är konsekvensen i vilka djur som står för vissa personlighetstyper.
Exempelvis så är de förståndshandikappade grodor i strippen med där Rocky bjuder en tjej på finmiddag. Nu är hans main man groda!
Många tjejer är katter=snygga
Fula= fåglar
Är det någon som har björnkoll på detta
Vet att det har skrivits om detta tidigare men tänkte att detta kan vara ett sätt att dra upp tråden från de låga nivåerna
Citera
2009-01-28, 20:30
Medlem
-FlashFront-s avatar
Så gott som varje dag läser jag dagens som läggs ut på msn startsida. Skön serie
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in