2005-09-16, 15:25
Medlem
Schaffers avatar
Om män inte hade någon kuk och inte i genomsnitt hade större förmögenhet och högre lön (med all rätt), skulle då kvinnor ändå vilja umgås och sova med oss?
Citera
2005-09-16, 15:29
Medlem
Un Perros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaffer
Om män inte hade någon kuk och inte i genomsnitt hade större förmögenhet och högre lön (med all rätt), skulle då kvinnor ändå vilja umgås och sova med oss?

Vad pratar du om? Att teorisera i det här är nog det närmaste meningslöst man kan komma.

Vad vill du ha sagt?
Citera
2005-09-16, 15:42
Medlem
Schaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Un Perro
Vad pratar du om? Att teorisera i det här är nog det närmaste meningslöst man kan komma.

Vad vill du ha sagt?
Jag ställer en fråga på ett forum därför att jag inte vet själv. Det är säkert meningslöst, precis som det mesta i ett större perpektiv.
Citera
2005-09-16, 15:54
Medlem
Un Perros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaffer
Jag ställer en fråga på ett forum därför att jag inte vet själv. Det är säkert meningslöst, precis som det mesta i ett större perpektiv.

Men vad tror du själv, att kvinnor umgås med oss för våra penisar och generella förmögenhets skull? Det är som att säga "Skulle kvinnor vilja vara med män om de inte hade någon hjärna?".

Skriver du en så underlig fråga med bara två rader så måste du förstå att folk (i det här fallet jag) vill att du ska förtydliga dig.

Dessutom, att du skriver att män har högre lön med all rätt inbakat i frågan kan jag endast tolka som att du vill smutskasta kvinnor.
Citera
2005-09-16, 17:21
Medlem
En bifråga är varfär det är så intressant med bröst, två fettklumpar som sitter fasst på kroppen, varför tänder man på det... antagligen inprogramerat i hjärnan att man ska tända på det...
Citera
2005-09-16, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivaspace
En bifråga är varfär det är så intressant med bröst, två fettklumpar som sitter fasst på kroppen, varför tänder man på det... antagligen inprogramerat i hjärnan att man ska tända på det...

För att dom är snygga, goddammit!

Eller så har det med prägling att göra, som hos fågelungar.
Citera
2005-09-16, 18:49
Medlem
Läskigs avatar
så länge man kan avla fram nya varelser med män så kommer tjejerna väll förmodligen tycka om en, sånt som är medfött för att säkra artens överlevnad.
Citera
2005-09-18, 21:09
Medlem
Llanowars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
så länge man kan avla fram nya varelser med män så kommer tjejerna väll förmodligen tycka om en, sånt som är medfött för att säkra artens överlevnad.

good point..
Citera
2005-09-18, 21:26
Medlem
a4swes avatar
Citat:

Anledingen till att kvinnor välljer umgänge med män torde vara tudelad.
1.Kvinnor umgås med män pga deras manliga egenskaper.
2.Kvinnor umgås med män pga deras mänskliga egenskaper.

Anledning nummer två kan märkas i det hela männskliga släktet och yttrar sig som så att både kvinnor och män väljer vänner ur båda könsgrupperna.
Vad man snarare här kan se är att kvinnor i mindre utstreckning välljer män att umgås med pga mänskliga egenskaper, varför är det så?
Det är en långt mycket intressantare fråga men inte vad som ämnas diskutera här så vi lämnar den frågan ftf och går tillbaka till nummer ett.

Svaran befrågas lättast med en enkel induktion och antager "fittan" som ekvavilent till mannens "kuk".
Detta kan vi ställa som resonemangets axiom och jag ämnar icke att diskutera detta vidare.
Det andra axiomet vi ställer vårat resonemang på är att båda könen lyder under liknande allmängilltiga mänskliga kvalitér.
Umgås män med kvinnor pga deras fittas skull? Absolut JA!
Alltså umgås kvinnor med män pga deras kuks skull.
Umgås män med kvinnor pga deras pengars skull? Nej.
Alltså umgås inte kvinnor med män pga deras pengars skull.
Denna induktion kan man göra på alla kvalitér man önskas testa och torde visa sig korrekt om axiomen är korrekta.
Vad är då problemet?
Axiom två är inte självklart och diskuteras ofta livligt, inte minst här på flashback och det är den frågan som måste diskuteras innan några vettiga svar kan komma på grundfrågan här i tråden.
Alltså, stämmer axiom två?
Även del ett av det tudelade problemet skulle kunna diskuteras vidare även om det faller lite utanför trådens topic.
Citera
2005-09-20, 23:15
Medlem
rvindebros avatar
:shoot2: låtsas-filosofer

en sån här fråga löses i veteskapsforumet, inte i filosofi
Citera
2011-01-11, 07:14
Medlem
froggy-froggiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig

men det kan vara trevligt att ha en karl även om man inte planerar barn
att dela livet med någon, resa tillsammans, ha trevliga kvällar med varann efter
jobbet mm..

/ grodan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in