2012-06-13, 09:39
Medlem
Någon eller några har kvitterat ut en ny bankdosa och kod med falsk legitimation och tömt mitt konto på nästan 400.000kr. Dom har fört över pengarna till ett eller flera andra konton och sen vet jag inte så mycket mer.

Allt är självklart polisanmält men jag har inte fått någon vidare info om hur stor risk det är att inte alla pengar redan är borta eller om banken ersätter detta.

Någon som råkat ut för något liknande? Och hur får jag tillbaka mina pengar? Är jag helt körd?
Citera
2012-06-13, 09:40
Medlem
Vozdovacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heron.city
Någon eller några har kvitterat ut en ny bankdosa och kod med falsk legitimation och tömt mitt konto på nästan 400.000kr. Dom har fört över pengarna till ett eller flera andra konton och sen vet jag inte så mycket mer.

Allt är självklart polisanmält men jag har inte fått någon vidare info om hur stor risk det är att inte alla pengar redan är borta eller om banken ersätter detta.

Någon som råkat ut för något liknande? Och hur får jag tillbaka mina pengar? Är jag helt körd?

Nu ser du fördel att ha pengar hemma i kudde
Citera
2012-06-13, 09:43
Medlem
Banken har gjort fel när de har lämnat iväg dina pengar till en bedragare. De har inte rätt att göra så. Vad säger banken om saken?
Citera
2012-06-13, 09:49
Medlem
Westridges avatar
Har det skett som du säger så har banken gjort fel.
Förmodligen kommer du få tillbaka alla pengar, men hur lång tid det tar är en annan sak.

Sen kan du alltid begära skadestånd för det som hänt och hoppas att du får något. Dessutom så ska du ha räntepengar för den tid de har varit borta från ditt konto. Även om räntan blir en skitsumma så kräv det.

Detta är dock en novis syn på det hela. Men det vore intressant med en uppföljning när allt lösts sig
Citera
2012-06-13, 09:55
Medlem
TrueCs avatar
Skottpengar på sånna jävla as. Jag skulle gjort allt i min makt för att få dit dom jävlarna.
Citera
2012-06-13, 13:34
Medlem
Banken säger inte så mycket mer än att vi får vänta och se vad polisutredningen visar.

Jag hoppas att banken ersätter detta för jag tycker att det är dom som har gjort fel som inte har högre säkerhet än att vem som helst kan hämta ut någon annan persons bankdosa och bara försvinna med pengarna.
Citera
2012-12-12, 00:11
Medlem
Stulen identitet

En bekant blev av med plånboken på bussen innehållandes körkort och div kreditkort,
kreditkorten spärrades inom någon timme och kk förlustanmäldes samtidigt,

likväl så ser det ut som om någon beställer varor med min bekants kk som underlag
fast det är förlustanmält,, div papper från upplysningscentralen har kommit hem efter
att den förmodade tjuven handlat på krita/lån med min kompis kk som leg,,

vid minst 2 tillfällen har det kommit avier i brevlådan om att det finns paket att hämta
på utlämningsstället,, vid båda tillfällena så har det gått ut en sms avisering till tjuven
som då snabbt som ögat hämtat ut paketet redan innan avien i brevlådan kommit.

eftersom det är polisanmält klarar sig min bekant från att betala men det är obehagligt
så det räcker ändå,,

någon som har bra tips på hur man kan spåra fanskapet som beställer prylar i falskt namn ?
telenummer finns som sms aviseringen gått till men ingen svarar när man ringer (bortkastat kontantkort)? och nummer finns inte på hitta eller eniro.
Citera
2012-12-12, 00:27
Medlem
timewasters avatar
Kolla om där personen hämta ut paket har videoövervakning som ni kan få en bild på personen som hämta ut paketet?
Citera
2012-12-12, 00:31
Medlem
Sista stället där paket hämtades ut har övervakning så dit kommer vi vända oss,, tack för tips

Citat:
Ursprungligen postat av timewaster
Kolla om där personen hämta ut paket har videoövervakning som ni kan få en bild på personen som hämta ut paketet?
Citera
2012-12-17, 13:03
Medlem
Lite update,,
kanonbild på den som hämtade ut paketet så bara att hoppas på att vederbörande är/blir igenkänd,
Ip adress är även den framtrollad så snart kan påsen knytas ihop på riktigt.

en en funderare,, ett stulet kk är det något som säljs mellan olika pisshögar för att göra nya
bedrägerier ?? isf kan det vara bara toppen på ett isberg av snorisar som utnyttjar läget nu
med det slulna kk`t

Citat:
Ursprungligen postat av Rigor-mortus
Sista stället där paket hämtades ut har övervakning så dit kommer vi vända oss,, tack för tips
Citera
2012-12-17, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rigor-mortus
Lite update,,
kanonbild på den som hämtade ut paketet så bara att hoppas på att vederbörande är/blir igenkänd,
Ip adress är även den framtrollad så snart kan påsen knytas ihop på riktigt.

en en funderare,, ett stulet kk är det något som säljs mellan olika pisshögar för att göra nya
bedrägerier ?? isf kan det vara bara toppen på ett isberg av snorisar som utnyttjar läget nu
med det slulna kk`t

Körkortet kan säljas ja, kan vara värt runt 2000kr.

Synd att du själv inte blir misstänkt för bedrägerierna.
Senast redigerad av tramp-o-Lina 2012-12-17 kl. 21:45.
Citera
2012-12-17, 22:01
Medlem
Men kollar inte dem så att körkortet verkligen tillhör dig när du hämtar ut saker via posten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in