2015-12-05, 18:54
Medlem
werto66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Vad är syftet med att ha sådan information offentlig om man kan kapa en annan persons identitet? Finns ju ingen logik bakom det öht..

Fast man kan ju inte kapa den, varför kan du inte lyssna för? Lider du av något gravt handikapp?
Citera
2015-12-05, 19:10
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werto66
Fast man kan ju inte kapa den, varför kan du inte lyssna för? Lider du av något gravt handikapp?

Fattar inte vad ditt problem är, går du igång på att förolämpa folk men vågar knappt ge ögonkontakt ute irl eller har din tjej dumpat dig?
Citera
2015-12-05, 19:18
Medlem
werto66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Fattar inte vad ditt problem är, går du igång på att förolämpa folk men vågar knappt ge ögonkontakt ute irl eller har din tjej dumpat dig?

Jag har förklarat det uppenbara för dig fyra gånger. Ska jag behöva förklara en femte?

Ja, faktiskt båda och jag är så bitter att jag mobbar folk på forum. Singellivet är hårt.

Seriöst, dra åt helvete. Du ska fan i mig inte ha någon hjälp. Må gudarna pissa på dig.
Citera
2015-12-06, 00:48
Medlem
johanness avatar
trådar sammanfogade
/mod
Citera
2015-12-06, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Jo. Det går att göra skada med ett personnummer, men det förutsätter att personen är kreditvärdig (dvs skulle passera en kreditkontroll utan anmärkning).

Det man kan göra, är att köpa immateriella produkter på faktura. Exempelvis mjukvarulicenser, program, musik, filmer etc. För att man inte ska vara tvungen att verifiera sin identitet via mobilabonnemang, så lägger man minst en materiell produkt i varukorgen.
Sedan väljer man betalningsmetod "Klarna" så är det klappat och klart.

Exempel:

1x Micro-USB-kabel 25,00
1x Adobe Photoshop Premium E-kod - 1500,00
1x Adobe Premiere Elements E-kod - 900,00

Resultatet är att bedragaren, får sina E-koder i mejlen eller på skärmen.
Därefter skickas Micro-USB-kabeln hem till din fokbokföringsadress tillsammans med en faktura på 2425 kr. Skickar du tillbaka Micro-USB-kabeln så kan de bara dra av 25 kr på fakturan, och du blir skyldig att betala resten.

De går inte. Dom flesta sidor ar inte så dumma. Försökte bla på dustin med ett dyrare proram men icket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in