2005-09-16, 15:14
Medlem
enslavements avatar
Må skriva av mig lite....är så förbannad!!!!!!

Var på min första arbetsintervju nu i veckan, på ett simpelt jävla skitjobb, känner nå st som jobbar dära, även dem som jobbat där under skolgången.

Man sitter och svarar i telefon från folk som har problem med bredband, dem anställer folk hela tiden och folk slutar ständigt. Va 100 % säker att jag skulle få jobbet, svara på deras frågor, de ställde även några datorfrågor som jag rätt lätt kunde svara på.

Men vad är det som händer???? Jag får ingen anställning??? Jävla skit!

Kan ju tro att det är nåt fel på mig......
Citera
2005-09-16, 15:21
Medlem
Märklintågets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enslavement
på mig......

Fick inte jobbet? se jobbsökandet som ett lotteri istället, för det är just det som det är. Vanliga skitjobb kräver en massa erfarenhet.. de er skitsnack bara. Idag är det bättre att ringa direkt till arbetsgivare och höra om jobb, att söka jobb, skicka in ansökningar å sånt är bara slöseri med tid och papper.. Gå till kiosken och köp en lott istället.
Citera
2005-09-16, 19:42
Medlem
Banneds avatar
Citat:

Var på min första arbetsintervju nu i veckan, på ett simpelt jävla skitjobb, känner nå st som jobbar dära, även dem som jobbat där under skolgången.

Man sitter och svarar i telefon från folk som har problem med bredband, dem anställer folk hela tiden och folk slutar ständigt. Va 100 % säker att jag skulle få jobbet, svara på deras frågor, de ställde även några datorfrågor som jag rätt lätt kunde svara på.

Det är ett känt faktum att supportföretag bara anställer mentalt retarderade skåningar med grava talfel. Fick du inte jobbet tycker jag att du ska ta det som en komplimang.
Citera
2005-09-17, 09:34
Medlem
Kan inte du ringa och fråga varför du inte fick jobbet? Fråga vad den som fick jobbet hade för meriter. Du sa att du vart på din första arbetsintervju. Han som fick jobbet kanske haft mer erfarenhet?
Citera
2005-09-17, 10:45
Medlem
Deannas avatar
Citat:

Kan det inte vara så att du är "överkvalificerad" eller kanske tror arbetsgivaren att du har större planer för framtiden och därför vill de inte anställa dig då de tror att du kommer att sluta på företaget inom kort för att hitta något bättre arbete eller plugga? Många företag vill helst ha personer som kommer stanna ett bra tag på företaget, därför tvekar de ofta för att anställa unga personer och personer med utbildning högt över vad som krävs för arbetet.
Citera
2005-09-17, 10:48
Awaiting Email Confirmation
McFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Kan inte du ringa och fråga varför du inte fick jobbet? Fråga vad den som fick jobbet hade för meriter. Du sa att du vart på din första arbetsintervju. Han som fick jobbet kanske haft mer erfarenhet?

Precis, ring upp och kolla varför du inte fick jobbet. Har du tur får du ett ärligt svar tillbaks och inte bara en massa blaj. Det är svårt att svara 100% taktiskt på den första intervjun, det är möjligt att du sa något som du inte visste anses som "ofördelaktigt". Jobbsökande är ett rävspel.
Citera
2005-09-17, 12:53
Medlem
enslavements avatar
De skulle anställa 8 st tills nästa vecka...men jag träffa två gamla polare och de hade också vart på intervju samma vecka, samma för dem. Ett nej!

De va lika förvånade som mig.

Känner en till också men jag vet inte hur de gick. Ska höra me han också

Det som är så surt är jag verkligen behövde detta jobb, det är bra betalt och jag är urfattig
Citera
2005-09-17, 13:27
Medlem
Hispers avatar
Det är surt när man får ett nej, det är svårt att förstå varför man får det och det är omöjligt att inte bli besviken.

Som någon skrivit så kan det vara misstanke om att du är överkvalificerad som ligger bakom nejet. Jag noterar att du i trådstarten uttalar dig negativt om jobbet. Anser du det vara ett "skitjobb"? Det kan vara din inställning som på något sätt lyser igenom och varför skall de anställa dig då? Finns det någon på firman som känner dig och kan ha uttalat sig negativt om dig? Har du lämnat referenser som kan ha uttalat sig mindre fördelaktigt? Eller så har du haft oturen att inte "vinna".

Oberoende varför du fick ett nej så är det ett nej. Försök att rannsaka dig vad du kan göra bättre, nästa gång. Försök att vara ärlig.

Sedan kan man väl misstänka att ett företag som tackar nej till dig inte är något bra företag att arbeta på. De verkar ju inte ha någon framtid
Citera
2005-09-17, 13:57
Medlem
Det är klart du ska ringa och fråga varför du inte blev utvald. Det gjorde jag på alla jobb jag sökte under min korta arbetslöshet. Det tycker jag i alla fall är väldigt utvecklande.
Citera
2005-09-17, 14:36
Medlem
äppelkakas avatar
Citat:

Lär dig skillnaden på 'de' och 'dem'. Jag skulle inte ens låtit dig komma på intervju. Bara ett tips.
Citera
2005-09-22, 18:34
Medlem
enslavements avatar
Kan fortfarande inte släppa detta, varför fick jag inte jobbet????

Även den fjärde jag känner som hade intervju samma dag, han gick gymnasie linje så han har lära om bredbandsuppkoppling osv.

Och han är fan översocial och har perfekta telefon rösten

Gaaaah varföööör????
Det är fan pinsamt detta, folk skrattar fan åt en
Citera
2005-09-22, 18:37
Awaiting Email Confirmation
McFrosts avatar
Citat:
Kan fortfarande inte släppa detta, varför fick jag inte jobbet????

Även den fjärde jag känner som hade intervju samma dag, han gick gymnasie linje så han har lära om bredbandsuppkoppling osv.

Och han är fan översocial och har perfekta telefon rösten

Gaaaah varföööör????
Det är fan pinsamt detta, folk skrattar fan åt en

Jag fattar nog inte riktigt. Varför är det pinsamt för dig för att du inte fick jobbet? Det verkar ju som det var en massa andra av de du känner som inte heller fick anställning. Varför skrattar folk åt just dig då?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in