2005-09-22, 18:50
Medlem
enslavements avatar
Därför det går inte få ett nej på detta jobb..men just denna vecka verkar alla fått nej.

Detta har fan förstört mina vinterplaner ju, tänkte jobba fram till januari sen sluta och flytta upp till fjällen och roa mig hela vintern/våren sen hitta ett riktigt jobb.

Får jag ett riktigt jobb nu så kan ja ju inte sluta med det efter bara några månader
Citera
2005-09-22, 18:52
Awaiting Email Confirmation
McFrosts avatar
Har du ringt och kollat varför du inte fick jobbet, än då?
Citera
2005-09-23, 15:09
Medlem
Luxuss avatar
jag vet inte vad det beror på, men när man söker jobb verkar det ibland vara en fördel om man spelar lite svårflörtad. Vid två tillfällen, det ena som säljare och det andra som intern itsupport, blev de som tokiga å ringde upp, jag lyckades dessutom på något sätt bli uppringd av personalchefen som ville anställa mig eftersom jag gjort så bra intryck vid vårt möte (som jag inte ens varit på).
Dessutom vinner jag aldrig på lotter.
Citera
2005-09-23, 15:47
Medlem
Megalomanias avatar
Du har alltså varit på en enda anställningsintervju och du är helt förstörd för att du inte fick det jobbet? Välkommen in i verkligheten. Det kanske har undgått dig helt men nu är det så att det finns mängder av människor som går arbetslösa i det här landet. Arbetsgivarna kan välja och vraka när de anställer och människor med bra utbildning och mycket erfarenhet tvingas ta jobb långt under deras kvalifikationer. Efter att ha läst igenom dina inlägg i den här tråden så är jag knappast förvånad över att de inte ville ha dig. Du saknar helt arbetslivserfarenhet. Dessutom både stavar och uttrycker du dig som en kratta och verkar allvarligt talat inte vara särskilt smart heller som kallt räknade med att du ska få det enda jobb du sökt rakt av. Antingen skärper du till dig och söker 20 jobb till innan du börjar gnälla, eller så kan du luta dig tillbaka och se fram mot ett liv som bidragstagare.
Citera
2005-09-23, 15:49
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enslavement
Må skriva av mig lite....är så förbannad!!!!!!

Var på min första arbetsintervju nu i veckan, på ett simpelt jävla skitjobb, känner nå st som jobbar dära, även dem som jobbat där under skolgången.

Man sitter och svarar i telefon från folk som har problem med bredband, dem anställer folk hela tiden och folk slutar ständigt. Va 100 % säker att jag skulle få jobbet, svara på deras frågor, de ställde även några datorfrågor som jag rätt lätt kunde svara på.

Men vad är det som händer???? Jag får ingen anställning??? Jävla skit!

Kan ju tro att det är nåt fel på mig......

Det är svårt att få jobb just nu. Det finns högutbildade som måste ögna sig igenom 30-talet intervjuer innan de har tur och får jobb. Slappna av och kämpa vidare!
Citera
2005-09-23, 17:48
Medlem
Jag instämmer i vad de andra skriver om att du tar det här för hårt. Dessutom verkar du ha en taskig attityd till företaget och sånt lyser igenom mer än man anar.

Ett gott tips är att uttrycka dig korrektare samt att i början gå på intervjuer för att lära dig intervjuer, inte för att få jobbet. Det är mycket givande att testa nya strategier på en intervju och sedan analysera sig själv och strategin i efterhand. Någon nämnde att man ska vara svårflirtad och det stämmer säkerligen för många, dock ej mig. Utarbeta det du tycker verkar kännas mest positivt. Jag gjorde så samtidigt som jag hade jobb.

Vill du helt enkelt bara ha ett jobb, så lär dig mycket om företaget och fråga mycket på intervjuen. Det är faktiskt inte bara företaget som ska se om du passar där, utan även du som ska se om företaget passar dig. Intervjuare brukar uppskatta om man kan mycket om företaget och har vettiga frågor om arbetsuppgifter m m - det är en del av min strategi.

Jag bör tillägga att min strategi fungerar väl - för mig!
Citera
2005-09-23, 18:44
Medlem
enslavements avatar
Detta företag anställer bara ungdomar, det jobbar ett stort antal där, känner dem som jobbat där under skoltiden till och med.

De behöver folk ständigt, folk slutar hela tiden och de anställer hela tiden nya.

Folket som jobbar där är vanliga idioter som vem som helst. Hiphopare med huvan på inomhus, tjejer jjaa vem som helst!!!!

De har ringt mig flera ggr innan jag gick på intervju, de är ständigt ute efter nya ungdomar.

Varför jag är förbannad är för jag var 100 % säker att jag skulle få jobbet, sen har det förstört hela min vinters planer pågrund av detta...
Citera
2005-09-23, 18:48
Awaiting Email Confirmation
McFrosts avatar
Citat:
Detta företag anställer bara ungdomar, det jobbar ett stort antal där, känner dem som jobbat där under skoltiden till och med.

De behöver folk ständigt, folk slutar hela tiden och de anställer hela tiden nya.

Folket som jobbar där är vanliga idioter som vem som helst. Hiphopare med huvan på inomhus, tjejer jjaa vem som helst!!!!

De har ringt mig flera ggr innan jag gick på intervju, de är ständigt ute efter nya ungdomar.

Varför jag är förbannad är för jag var 100 % säker att jag skulle få jobbet, sen har det förstört hela min vinters planer pågrund av detta...

Jag måste nog säga att du ger ett ganska knepigt intryck. Efter att ha läst hur du resonerar skulle jag aldrig anställa dig. Så ja, det är nog nåt fel på dig.
Citera
2005-09-23, 18:55
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:

Du menar alltså att du tidigare blivit erbjuden att jobba där men då tackat nej? Om du är så trögfattad att du inte förstår att de tycker att du har försuttit din chans så är jag övertygad om att det enda jobb du kommer få i framtiden är på Samhall. Se det från den ljusa sidan, nu har du hela vintern på dig att öva på stavning och grammatik så att du kanske kan lyckas skriva en hyfsad jobbansökan i vår.
Citera
2005-09-23, 19:01
Medlem
askers avatar
Får man fråga vilket företag / leverantör det gäller?
Citera
2005-09-23, 19:02
Medlem
Alla företag och folk som anställer folk osv. är alltid, per definition ondskefulla slemmiga varelser därför ska man aldrig ta det personligt om man inte får jobb hos dom eftersom dom nekar bara för att vara jävliga och elaka.

Man ska inte ta det personligt, aldrig. Det är nämligen aldrig en själv det är fel på utan enbart arbetsgivare, det är per definition alltid fel på arbetsgivare eftersom dom som sagt är ondskefulla, slemmiga varelser.
Citera
2005-09-23, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McFrost

Jag måste nog säga att du ger ett ganska knepigt intryck. Efter att ha läst hur du resonerar skulle jag aldrig anställa dig. Så ja, det är nog nåt fel på dig.
Jag håller med, tjejer jjaa vem som helst!!!! den meningen störde jag mig ganska mycket på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in