2014-11-25, 01:19
Medlem
Har nu brjat att ta csn-ln ENBART fr att spara dom och kommer allts inte att anvnda en enda krona inom de 3-5 nrmsta ren. Undrar dremot vilken bank jag kan spara dom i som tillter att man stter in varje mnad och samtidigt har en hg sparrnta??
Citera
2014-11-25, 01:22
Medlem
Skippa rntekonton, lgg det i rntefonder istllet.

Rekommenderar Avanza eller Nordnet.
Citera
2014-11-25, 02:02
Medlem
arowanajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjej77
Har nu brjat att ta csn-ln ENBART fr att spara dom och kommer allts inte att anvnda en enda krona inom de 3-5 nrmsta ren. Undrar dremot vilken bank jag kan spara dom i som tillter att man stter in varje mnad och samtidigt har en hg sparrnta??
Inte vrt det. Beprvat, funkar inte
Citera
2014-11-25, 02:16
Medlem
omfgs avatar
Citat:

Oj gud var smart du var du kommer tjna s mycket p detta
Citera
2014-11-25, 02:30
Medlem
Citat:

DET BLIR NOG SVRT HITTA EN BANK SOM TILLTER ATT DU STTER IN VARJE MNAD.
IOF NNU SVRARE HITTA EN MED HG SPARRNTA..
Citera
2014-11-25, 02:37
Medlem
papanoirs avatar
Hjlpsamma alla var i denna delen av Flashback. TS r inte helt pantad, billigare ln n CSN gr i princip inte att f.

Ontopic: Hade ocks krt p Nordnet eller Avanza.
Citera
2014-11-25, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papanoir
Hjlpsamma alla var i denna delen av Flashback. TS r inte helt pantad, billigare ln n CSN gr i princip inte att f.

Ontopic: Hade ocks krt p Nordnet eller Avanza.

Det lter jhu helt klart bra i teorin...
Citera
2014-11-25, 02:45
Medlem
papanoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psycoghost
...men?
Citera
2014-11-25, 07:36
Medlem
Havdahls avatar
Vilken fruktansvrt lg niv det var hr inne!

Lnet r ett av de mest frmnliga du kan ta under hela din livstid. Fr mig r det sjlvklart att ta lnet, vare sig man anvnder det eller inte.

Men en hg sparrnta i dagslget kan du glmma. D r det bttre att placera pengarna p annat hll. Skulle du nd vilja placera pengarna p ett sparkonto, helt frsteligt med risken beaktad, gr du nog bst i att jmfra villkor p Compricer. Du kommer inte tjna nmnvrt med pengar, men du kommer att ha tagit ett vldigt frmnligt ln.

Jag utgr frn att du inte kommer att ta ut pengar. D behver du ett konto med fria lpande insttningar och s hg rnta som mjligt. Dock skulle jag nog personligen vervga att ha ngon mjlighet att ta ut pengar, tminstone en gng per r ifall det krisar.
Citera
2014-11-25, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arowanaj
Inte vrt det. Beprvat, funkar inte

Citat:
Ursprungligen postat av omfg
Oj gud var smart du var du kommer tjna s mycket p detta

Citat:
Ursprungligen postat av psycoghost
Bara fr att ni ovan inte kan rkna eller saknar den sjlvdisciplin som krvs fr att inte supa upp kapitalet behver ni ju inte vilseleda TS.
Det r ett otroligt frmnligt ln som man kan anvnda t ex som dellikvid vid bostadskp och p s stt slippa ta lika mycket vanligt boln.
Jag hade funderat p vilken tidshorisont pengarna ska ligga och utifrn det frdelat dem mellan rnte- och aktiefonder. I en ISK sklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in