2014-11-25, 01:19
Medlem
Har nu börjat att ta csn-lån ENBART för att spara dom och kommer alltså inte att använda en enda krona inom de 3-5 närmsta åren. Undrar däremot vilken bank jag kan spara dom i som tillåter att man sätter in varje månad och samtidigt har en hög sparränta??
Citera
2014-11-25, 01:22
Medlem
Skippa räntekonton, lägg det i räntefonder istället.

Rekommenderar Avanza eller Nordnet.
Citera
2014-11-25, 02:02
Medlem
arowanajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjej77
Har nu börjat att ta csn-lån ENBART för att spara dom och kommer alltså inte att använda en enda krona inom de 3-5 närmsta åren. Undrar däremot vilken bank jag kan spara dom i som tillåter att man sätter in varje månad och samtidigt har en hög sparränta??
Inte värt det. Beprövat, funkar inte
Citera
2014-11-25, 02:16
Medlem
omfgs avatar
Citat:

Oj gud var smart du var du kommer tjäna så mycket på detta
Citera
2014-11-25, 02:30
Medlem
Citat:

DET BLIR NOG SVÅRT HITTA EN BANK SOM TILLÅTER ATT DU SÄTTER IN VARJE MÅNAD.
IOF ÄNNU SVÅRARE HITTA EN MED HÖG SPARRÄNTA..
Citera
2014-11-25, 02:37
Medlem
papanoirs avatar
Hjälpsamma alla var i denna delen av Flashback. TS är inte helt pantad, billigare lån än CSN går i princip inte att få.

Ontopic: Hade också kört på Nordnet eller Avanza.
Citera
2014-11-25, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papanoir
Hjälpsamma alla var i denna delen av Flashback. TS är inte helt pantad, billigare lån än CSN går i princip inte att få.

Ontopic: Hade också kört på Nordnet eller Avanza.

Det låter jhu helt klart bra i teorin...
Citera
2014-11-25, 02:45
Medlem
papanoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psycoghost
...men?
Citera
2014-11-25, 07:36
Medlem
Havdahls avatar
Vilken fruktansvärt låg nivå det var här inne!

Lånet är ett av de mest förmånliga du kan ta under hela din livstid. För mig är det självklart att ta lånet, vare sig man använder det eller inte.

Men en hög sparränta i dagsläget kan du glömma. Då är det bättre att placera pengarna på annat håll. Skulle du ändå vilja placera pengarna på ett sparkonto, helt förståeligt med risken beaktad, gör du nog bäst i att jämföra villkor på Compricer. Du kommer inte tjäna nämnvärt med pengar, men du kommer att ha tagit ett väldigt förmånligt lån.

Jag utgår från att du inte kommer att ta ut pengar. Då behöver du ett konto med fria löpande insättningar och så hög ränta som möjligt. Dock skulle jag nog personligen överväga att ha någon möjlighet att ta ut pengar, åtminstone en gång per år ifall det krisar.
Citera
2014-11-25, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arowanaj
Inte värt det. Beprövat, funkar inte

Citat:
Ursprungligen postat av omfg
Oj gud var smart du var du kommer tjäna så mycket på detta

Citat:
Ursprungligen postat av psycoghost
Bara för att ni ovan inte kan räkna eller saknar den självdisciplin som krävs för att inte supa upp kapitalet behöver ni ju inte vilseleda TS.
Det är ett otroligt förmånligt lån som man kan använda t ex som dellikvid vid bostadsköp och på så sätt slippa ta lika mycket vanligt bolån.
Jag hade funderat på vilken tidshorisont pengarna ska ligga och utifrån det fördelat dem mellan ränte- och aktiefonder. I en ISK såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in