• 1
  • 2
2015-04-19, 00:44
Medlem
Arlorks avatar
Jag snusar mest nuförtiden. Blir en cigg ibland men inte som förut. Jag tycker att jag blir lugn av snus och väldigt mer jämn i humöret. Tar man från mig snuset blir jag abstinent och grinig som fan. Har gjort flera försök att sluta snusa men blir bara speedad och allting blir irriterande. Nu när du klarat en vecka så blir det kanske lättare framöver?
Citera
2015-04-19, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julernst
Jag upplevde samma sak som TS när jag slutade snusa förra året, och jag kan direkt säga att det INTE enbart hade att göra med abstinensen. Hittade en artikel med en snubbe som beskriver det rätt bra: Ola vaknade upp ur "snus-koman" efter 20 år

Det här med att bli mer alert och mindre konflikträdd är nog ganska individuellt, men ändå en fördel med att sluta snusa som det borde pratas mer om.

Så sant!

Jag tror all slags beroende påverkar oss negativt... Skulle man bli av med all slags beroenden så skulle man må mycket bättre.
Mobilberoende och allt sånt.
Det ultimata är nog att leva som lååångt tillbaka i tiden... Utan snus, telefoner och uppfinningar.

Vi påverkas mer och mer negativt.
Citera
2015-04-19, 23:04
Medlem
D-Odells avatar
Har lyckats sluta och prövade att dricka 6-10 koppar kaffe varje dag. Minsta sug = kaffe. Det har gått bra men har börjat igen. Så hoppas jag slipper irritationen ni nämnder när nästa slutfas påbörjas...
Citera
2015-04-20, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D-Odell
Har lyckats sluta och prövade att dricka 6-10 koppar kaffe varje dag. Minsta sug = kaffe. Det har gått bra men har börjat igen. Så hoppas jag slipper irritationen ni nämnder när nästa slutfas påbörjas...
Starkt gjort, kaffet får du sluta med så småning om också.
Citera
2015-04-20, 10:18
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakko12
Hejsan, jag har nu varit utan snus i 1 vecka
förbannad
för egentligen småsaker
jävla förbannad
Har inte själv slutat snusa, eller börjat. Däremot har jag sett andra som verkade uppleva exakt samma sak som du.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in