• 1
  • 2
2014-11-24, 20:00
Medlem
Hej! Fick igen mitt körkort efter att jag varit av med det i 2 månader för fortkörning för 3 månader sedan.

Och efter en blöt kväll på krogen i fredags fick jag åka med till fylle arresten, hade somnat utanför krogen bara så jag var inte misstänkt för något utan bara en helt vanlig lob.

Har googlat runt och som jag fattar det så är EN lob inte en så big deal? Men jag är jättenervös att dom ska dra in körkortet igen pga av detta. Har någon varit med om något liknande?
Citera
2014-11-24, 20:10
Medlem
Skulle inte tro att det skulle vara något bekymmer, en polare till mig fick en vanlig lob och det ända som hände var att han fick prata om sina alkoholvanor i ett samtal med socialen sen var det lugnt.
Citera
2014-11-24, 20:13
Medlem
bratemos avatar
Läste om en kille som blev lobbad 4 gånger under 14 månader. Denne blev av med körkort i 10 månader.

Jag tror knappast en lob gör någon skillnad. Ta en taxi nästa gång. Tur att du blev lobbad men inte rånad/våldtagen.
Citera
2014-11-24, 20:14
Bannlyst
En lob är inget problem, har för mig att de fortfarande tillämpar någon form av "three strikes". Har själv en far som levt rövare på krogen och har klarat sig alla tre gånger.

Hur somnar man utanför krogen? Du verkar lida av allvarliga psykiska problem som du får kolla upp.
Citera
2014-11-24, 20:21
Medlem
I kombination med tidigare återkallelse finns det en risk, men det avgörs från fall till fall. Soc kommer skriva yttrande och sen har transportstyrelsen lång handläggningstid.

Se till att klara av eventuellt möte med soc med bravur och håll dig på mattan hädanefter.
Citera
2014-11-24, 20:34
Medlem
Jag börjar tidigt på morgonen och alkohol har en tendens att göra mig trött, satt utanför och väntade på en som jag var där med strax innan stängning och råkade slumra till samtidigt som polisen gick förbi, så dom sa att om en vän kunde hämta mig så behövde jag inte följa men ingen ville svara mitt i natten tyvärr.

Nä jag får smöra hos soc, grejjen är att jag har vapenlicens oxå, tror ni det kan gälla någon 3 strike där med?
Citera
2014-11-24, 20:38
Medlem
Timmervargens avatar
Om jag somnade utanför krogen p.g.a. alkoholintag skulle jag oroa mig för annat än körkortet.
Citera
2014-11-24, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timmervargen
Om jag somnade utanför krogen p.g.a. alkoholintag skulle jag oroa mig för annat än körkortet.

Vad skulle det vara?
Citera
2014-11-24, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Citruz99
Vad skulle det vara?

Om du på allvar menar att han måste förklara det för dig så kanske du ska tänka om, göra om, göra rätt

Varför tror du att LOB finns? För att man skall kunna ta rätt på människor som är så in i helvete klappfulla att dom inte kan ta vara på sig själva INNAN dom somnar i en snödriva och fryser ihjäl tex

En av många orsaker till varför man kan bli LOB:ad!

Men vad jag vet så blir man inte av med körkortet efter en LOB. Brukar krävas att man blivit omhändertagen fler gånger under en kortare tidsperiod.
Citera
2014-11-24, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citruz99
Jag börjar tidigt på morgonen och alkohol har en tendens att göra mig trött, satt utanför och väntade på en som jag var där med strax innan stängning och råkade slumra till samtidigt som polisen gick förbi, så dom sa att om en vän kunde hämta mig så behövde jag inte följa men ingen ville svara mitt i natten tyvärr.

Nä jag får smöra hos soc, grejjen är att jag har vapenlicens oxå, tror ni det kan gälla någon 3 strike där med?

Varken lob eller fortkörning är bra när det gäller licens.
Du kan förlora licens enbart på fortkörning.
Citera
2014-11-24, 22:39
Medlem
Till saken hör kanske att jag är 20år gammal, har väl inte blivit gammal och vis än. Men man lär sig av sina misstag.

Vet att sånt kan vara känsligt för licens men jag fick faktiskt den jag har efter att jag blivit av med körkortet.
Citera
2014-11-24, 23:38
Medlem
Scatizs avatar
Det är absolut ingen fara om du hamnar i fyllecell. Polisen sätter dig i fyllecell för din egen säkerhet så du kan sova ruset av dig i 6 timmar, sen släpps du. That's it.

Har själv suttit ett oar gånger och har inte gått på några möten med soc eller liknande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in