• 3
  • 4
2014-11-26, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikromjuk
Nu är jag trött på sandlådan och vill bli fri från alla koncept och det arbete som krävs för att upprätthålla dom och ge dom deras betydelse. Att förneka meningslösheten på det viset är som att försöka simma uppför ett vattenfall.

Hur ska man uppnå detta då?!

Citera
2014-11-26, 20:39
Medlem
dreggells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrdavidXXX
Förstår ditt budskap att jag är en "bortskämd snorunge", och jag håller med om det. Men vad menar du att "BITA IHOP, BIT I DE SURA ÄPPLET. " betyder i det här fallet? Vad ska jag göra? Avsluta studierna? Hoppa på ett jobb och kämpa? :P

Och ang. knulldelen så är det inget problem på den fronten. I onsdags träffa jag en brud som jag knullade med två gånger.. Efter varje gång jag kom så känns allt meningslöst igen, men ändå något mer lättat än innan kanske. Bröt kontakten med henne och träffade igår en ny brud som jag låg med. Samma sak händer där.. Vi ligger och det känns lite mer lättat när man har kommit, men allt är fortfarande meningslöst...

Det jag menar är att du ska fortsätta me allt. kötta på .
Simma eller sjunk brursan DUUUU väljer själv
Citera
2014-11-26, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frigjord
Hur ska man uppnå detta då?!

Det enda jag kan tala för är att titta inåt. Det är därifrån allting kommer. PDFen jag länkar i signaturen kan vara bra att ha i bagaget i såna fall.
Citera
2014-11-30, 01:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Istället för att ta livet av dig kan du göra en psykisk död, Nigredo. Då släpper man alla materiella tankar. Skolan, Jobbet, Kärleken, Anseende, Vänner, Makt, Pengar försvinner från ditt medvetande. Fast det är lite religionsvarning tror ja....

Lite skumma grejjer...
Låter väldigt likt mindfulnessmeditation. Kan faktiskt vara en passande sak för TS. Det har utövats av buddhister i snart 2000 år, men det har dessutom visat sin framgång i psykologin sedan 50-talet.
Senast redigerad av Apathes 2014-11-30 kl. 02:06.
Citera
2014-11-30, 16:11
Medlem
Fyfan vad meningslöst det där...
Citera
2014-11-30, 16:29
Medlem
Citat:
Fyfan vad meningslöst det där...
Givetvis, men man bör inte glömma att även det faktumet är meningslöst. Så om du känner dig nedstämd på grund av det här så har du nog missat någonting.
Citera
2014-12-01, 12:47
Medlem
Citat:
Givetvis, men man bör inte glömma att även det faktumet är meningslöst. Så om du känner dig nedstämd på grund av det här så har du nog missat någonting.

vad ägnar du livet åt?
Citera
2014-12-02, 01:31
Medlem
Citat:
vad ägnar du livet åt?
Jag har inget mål, så jag ser det inte som att jag aktivt ägnar mig åt nåt. Jag gör det som dyker upp, och även det är en halvsanning, för det som dyker upp görs av sig själv.

Vad är du ute efter? Har du något mål?
Citera
2014-12-02, 23:36
Medlem
Citat:
Jag har inget mål, så jag ser det inte som att jag aktivt ägnar mig åt nåt. Jag gör det som dyker upp, och även det är en halvsanning, för det som dyker upp görs av sig själv.

Vad är du ute efter? Har du något mål?

bara undrade vad du gör av livet? vad du jobbar med och om du har några framtidsplaner?
Citera
2014-12-03, 16:55
Medlem
Citat:
bara undrade vad du gör av livet?
Jag tror inte jag kan hjälpa dig. Jag har släppt alla tankar om att hitta något externt mål.
Citat:
vad du jobbar med och om du har några framtidsplaner?
Ibland programmerar jag, men så lite som möjligt. Någon plan har jag inte.
Citera
2014-12-03, 18:14
Medlem
ReVarres avatar
Börja plugga deltid då? Jag tror du behöver lära dig att ta det lugnare! Själv så ska jag börja läsa två-tre kurser på högskolan till att börja med och bygga på för att hitta en lagom takt att studera i.

Det löser sig med tiden, du får testa dig fram.
Citera
2014-12-03, 20:26
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Är 21 och fyller 22 år nu i januari och har under väldigt lång tid funderat över vad jag vill bli. Nu befinner jag mig i en annan stad än den som jag kommer ifrån och pluggar ekonomi, något som jag hatade i gymnasiet. Att jag hatar ekonomi vet jag inte om det beror på att jag är bortskämd och inte orkar anstränga mig eller för att jag bara inte tycker det är kul. Sen så blev jag för 2 månader sen lämnad av min flickvän för att vi båda var så stressade och oroliga över livet osv. och känslorna från bådas sidor försvann och kom tillbaka hela tiden pga. all stress. Hon hade flyttat med mig för att jobba första terminen medan jag pluggade, men nu har hon alltså flyttat hem till sin hemstad. Detta är något som jag är mycket ledsen över och som får alla andra problem att verka större.

Jag har tenta om 4 dagar (Idag är det måndag och tentan är på fredag) och jag känner att jag har legat efter hela kursen och har sån ångest för det att jag inte ens vågar börja plugga. Sen så talar statistiken emot mig då 60-70% brukar misslyckas på första tentan på denna kursen.. Jag har heller inget CSN för det fuckades upp när jag bodde i USA en termin förut.

Jag har ingen aning vad jag vill i livet och känner mig lat, omotiverad och bortskämd och tycker att det mesta suger. Jag KAN INTE uppskatta saker känns det som.. Folk säger "men tänk vad skönt det känns när du pluggat hela dagen och får komma hem sen". Jag tycker inte det känns skönt.. Det känns skönt i 3 timmar på kvällen när man är hemma, men dagen efter så börjar ju helvetet igen. Har haft turen att ha en familj som älskar mig och fått åka på många resor och uppleva saker, men jag KAN INTE uppskatta detta och se glädjen i allt detta eftersom jag tar det för givet eftersom jag alltid har haft det så.

Hur tar jag mig samman och råpluggar till tentan?

Ska jag sitta uppe hela nätterna med Red Bull tills fredag?
Plugga 30 min och sen vila 30 min, plugga 30 min och sen vila 30 min osv.?
Ja vilken är den smartaste taktiken?
Vad tror ni ger mest? Har gamla tentor med facit i Excel (dvs formler osv står inte med utan dessa får jag leta upp på egen hand och memorera in), textbok och övningsuppgiftsbok, föreläsningsanteckningar och powerpoints. Vad ger mest tror ni och hur lägger jag upp det?
Har noll studieteknik och ingen motivation alls, men vill inte tillbaka till skitjobb som kassan på Ica, brevbärare eller vikarie på dagis.. Vad ska jag tänka och hur fokuserar jag och "bara gör det"?
Absolut inte sitta uppe hela nätterna med Red Bull men ett tips som jag vet att fungerar bra och hjärnan kan ta emot mer information är runt två på natten.
Du skall alltså lägga dig och sova. Vila hjärnan. Sedan upp och läsa mellan två till fyra och vila igen.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in