• 1
  • 2
2005-09-16, 11:23
Medlem
speedfreeks avatar
Som alla snusare så funderar man ju lite då och då på hur stor snusgrop man har fått under läppen. Jag har iofs alltid bara snusat portion så min är kanske inget att komma med. Men man vill ju ändå veta. Därför undrar jag, tror ni man kan göra en gipsavgjutning av sitt tandkött och därmed även snusgropen lite enkelt här hemma.
Citera
2005-09-16, 19:52
Medlem
Uno!s avatar
Haha seriöst? Du känner ju att gropen har vuxit när prillan börjar kännas liten och hoppar runt under läppen, samt att man inte ser lika lätt att man har prillan inne.

Annars kan väl playdo-lera fungera? sätt lite under läppen o tryck till lite med läppmusklerna, ta ut o tada! Sen kan du spara leran o göra så igen med ny lera efter en månad så får du se om gropen har vuxit Lycka till
Citera
2005-09-16, 20:50
Medlem
Bråkmakarns avatar
Jag har inte tänkt på att jag har snusgrop sen jag var typ 14-15, då var det ju lite häftig av nån anledning

Men visst, tryck du in lera i käften och gör ett avtryck.
Citera
2005-09-16, 20:53
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Jag har väl snusat dagligen i drygt 10 år. Men inte märkt någon grop.
Däremot är nog läppen lite uttänjd och huden liknar en sån nacke som skalliga tjockisar har
Citera
2005-09-16, 23:39
Bannlyst
jag tror att det kan va så att det krävs en viss snusteknik för att skaffa sej en rejält märkbar grop.. du måste nog ständigt spänna överläppten mott tänderna så att snusen ständigt trycks uppåt för att uppnå maximal effect
Citera
2005-09-17, 16:48
Medlem
Varför blir det en snusgrop ?
I skolan fick man lära sig att det var för att snuset frätte och en del kunde sticka ett finger från läppen så att det kom ut genom ögat.
Citera
2005-09-17, 16:56
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sge
Varför blir det en snusgrop ?
I skolan fick man lära sig att det var för att snuset frätte och en del kunde sticka ett finger från läppen så att det kom ut genom ögat.
Av samma anledning som sängen anpassar sig till ens kropp efter ett tag antar jag. Har man en liten ring på fingret så formas fingret efter ringen, har man alltid en keps hårt sittandes så blir det märke efter den, osv.

Jag vet inte om snusen fräter, men skinnet blir ju lite konstig under läppen
Citera
2005-09-17, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimmack
jag tror att det kan va så att det krävs en viss snusteknik för att skaffa sej en rejält märkbar grop.. du måste nog ständigt spänna överläppten mott tänderna så att snusen ständigt trycks uppåt för att uppnå maximal effect

Kan säkert stämma, men tycker lös snus har den största effekten till stor grop.
Citera
2005-09-18, 15:27
Medlem
mjölkbolls avatar
snusen fräter ju som faan på läppen de känner man ju dom första gångerna man snusar då svider de ganska rejält...fast nu på senare dar så känner man inte av de lite konstigt tycker jag allt..
Citera
2005-09-18, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eru färsking
Kan säkert stämma, men tycker lös snus har den största effekten till stor grop.

kombinationen mellan snus teknik och rätt snus gör nog een stor snusgrop
Citera
2005-09-19, 03:35
Medlem
superniklass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjölkboll
snusen fräter ju som faan på läppen de känner man ju dom första gångerna man snusar då svider de ganska rejält...fast nu på senare dar så känner man inte av de lite konstigt tycker jag allt..

kan väl kanske bero på att läppen inte trycker like hårt mot snuset.

eller vafan vet jag
Citera
2005-09-19, 14:13
Medlem
speedfreeks avatar
undrade mest för att är nyfiken på om det blir nån fysisk förändring på kroppen och hur mycket i såfall.
tror dock inte att portion genererar så mycket grop vilket är lite konstigt kanske, det svider ju ändå.
tror ni det är nåt som läker sig o växer igen efter hand?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in