Citat:
Ursprungligen postat av
FakYuToo
Varför argumenterar vissa ens med en muslim överhuvudtaget?
Allt dåligt som tillskrivs Islam är också sant, allt annat är en lögn och allt annat döljs av muslimer.
Islam är en ideologi, vars syfte är att dominera världen genom förföljelse, hot, förtryck, diskriminering och våld ( mord ).
Islam handlar bara om hat och våld mot icke-muslimer...ca. 50 % av Koranen förespråkar just detta om att hata och diskriminera andra. "Taqiyya" är bara en liten del i denna gerillahandbok..Koranen.
Vem var fader av lögnen? Satan! Vem hatar Gud och Jesus mest och därmed deras följeslagare..de kristna? Satan? Vem förförde och lurade Muhammad? Satan! Vilken profet är den enda som ej levde ett moraliskt liv med fred, kärlek och vara ett gott föredöme? Muhammad! Muhammad var faktiskt en bandit under 10 års tid. Vad gör banditer med och mot oskyldiga? Gissa!
En muslim kan aldrig komma till paradiset, så länge man accepterar en lära som förespråkar brottsliga handlingar. Bara en döpt person har chans till paradiset/evigt liv/en andra chans.
Det är
svårt att bevisa något för muslimer,
trots islams heliga skrifter som
faktum. Trots att "al-
Bukhari" är den
mest trovärdiga källan om Mohammed och hans liv, vill man inte acceptera negativa/omoraliska delarna i Mohammeds liv (han som är en förebild åt muslimer). Enbart dem mest
extrema (vad jag har sett), verkar
stödja och acceptera det hela medans majoriteten av muslimer förnekar/bortförklarar dem negativa delarna.
Varför är det så? Är Herrens
frälsning otillgänglig för dem? Är det redan bestämd i förväg? Kanske. Islam och dess lära däremot är liksom
dödsdom eftersom man förnekar Jesu död och återuppståndelse, vilket i sin tur är det centrala i frågan om
frälsning. Islams följare har Allah och sin profet Mohammed och
följer därför
inte Herren Jesus Kristus som är
vägen och dörren till himmelriket (vilket Han själv bekräftar). Trots att Jesus
kallar till sig, så följer man varken Honom eller Hans budskap och uppmaningar. *
"Kom till mig, alla ni som arbetar och bär på tunga bördor, så skall jag ge er vila.*29*Ta på er mitt ok och lär av mig, ty jag är mild och ödmjuk i hjärtat. Då skall ni finna ro för era själar.*30*Ty mitt ok är milt, och min börda är lätt." Matt. 11:28-30 Detta skulle
resultera att människan blir "
kristen" vilket muslimer inte kan bli eftersom de inte vill komma till Jesus.
Villoandar och onda andars läror, är ständigt i strid med sanningen som kommer från Herren.
Sanningen är en och dess källa är
Herren som är från evighetens dagar och Hans ord finner vi i heliga skriften (Bibeln) som är tillgänglig för alla och i många språk. Tro och lev.
Dem som sprider falska läror och lögner om Jesus och smutskastar på ett eller annat sätt Guds ord som står i Bibeln, kommer att mötas av oundvikliga konsekvenser. Gud är inte vad PK svenska kyrkan beskriver. Det står:
"Ty vår Gud är en förtärande eld." Hebreerbrevet 12:29 Därför också:
"Guds vrede uppenbaras från himlen över all ogudaktighet och orättfärdighet hos människor som i orättfärdighet undertrycker sanningen." Rom 1:18
/