2016-06-04, 15:27
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Shiamuslimer får göra det. Men inte sunni.
Det står inte i koranen, det är en tolkning de gjort.

Sopa framför egen dörr ... före du blir för skenhelig omkring korantolknings-problematiken/-ohederligheten, taqyyia-tanten.
Citera
2016-06-06, 21:20
Medlem
Varför argumenterar vissa ens med en muslim överhuvudtaget?

Allt dåligt som tillskrivs Islam är också sant, allt annat är en lögn och allt annat döljs av muslimer.

Islam är en ideologi, vars syfte är att dominera världen genom förföljelse, hot, förtryck, diskriminering och våld ( mord ).

Islam handlar bara om hat och våld mot icke-muslimer...ca. 50 % av Koranen förespråkar just detta om att hata och diskriminera andra. "Taqiyya" är bara en liten del i denna gerillahandbok..Koranen.

Vem var fader av lögnen? Satan! Vem hatar Gud och Jesus mest och därmed deras följeslagare..de kristna? Satan? Vem förförde och lurade Muhammad? Satan! Vilken profet är den enda som ej levde ett moraliskt liv med fred, kärlek och vara ett gott föredöme? Muhammad! Muhammad var faktiskt en bandit under 10 års tid. Vad gör banditer med och mot oskyldiga? Gissa!

En muslim kan aldrig komma till paradiset, så länge man accepterar en lära som förespråkar brottsliga handlingar. Bara en döpt person har chans till paradiset/evigt liv/en andra chans.

Ni tror mig inte? Redan nu i svenska förorter kan inte ens kristna barn ha kors på sig utan att muslimer reagerar negativt. Dom visar sitt hat och avsky utan skam. Fiender överallt! Dock kan muslimer aldrig besegra européer i strid. Muslimer är för primitiva och de är mer fega...det hjälper inte ens med lögnen om oskulder i paradiset för att öka modet. Redan under första världskriget besegrade kristna syrianer/assyrier utan egen armé den turkiska armén vid ett slag och innan folkmordet på de kristna i Turkiet hade de kristna kämpat tappert i första ledet för turkarna. Dock kunder turkarna ej besegra kristna européer i Balkan.

Vet detta. Hela Islam är en sovande cell. Det kommer bli inbördeskrig också i Sverige och i vartenda land när de väl uppnår en ansenlig del av befolkningen..minst 20 %. Då kommer bestämda krav eller våld används..det är så det börjar. Vem njuter av att kunna utrota kristendomen? Satan!

Alla muslimer är ett samhällshot. Någon dag kan din muslimska barndomsvän på uppmaning av sin Imam komma in i din bostad och våldta och mörda dig och hela din familj. Detta hände under första världskriget och under ISIS framfart på 2000-talet. Detta händer NÄR muslimen får tillfälle. VID TILLFÄLLE...kom ihåg denna ödesdigra mening väl!!!

Jag själv är en kristen från Mellan Östern.
Senast redigerad av FakYuToo 2016-06-06 kl. 21:25.
Citera
2016-06-06, 21:40
Bannlyst
Taqiyyah, är endast tillåtet om den Muslimska individen är i fara för sin tro.

Till exempel om någon försöker mörda en Muslim på grund av att denne är just Muslim, ja då får Muslimen i detta fallet ljuga för att rädda sig själv. Det kan också vara så att denne vill rädda andra som är i dennes omgivning.
Citera
2016-06-07, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ux

Till exempel om någon försöker mörda en Muslim på grund av att denne är just Muslim, ja då får Muslimen i detta fallet ljuga för att rädda sig själv. Det kan också vara så att denne vill rädda andra som är i dennes omgivning.

Är muslimerna rädda för att dö ? Har de inte VIP till Allah ?
Citera
2016-06-07, 10:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Är muslimerna rädda för att dö ? Har de inte VIP till Allah ?
Vanliga Muslimer är nog rädda för att dö. Men inte det Muslimer som väljer att bli terrorister och därmed avsäga sin tro.
Citera
2016-06-07, 10:40
Medlem
Missplacedgunks avatar
Citat:
Vanliga Muslimer är nog rädda för att dö. Men inte det Muslimer som väljer att bli terrorister och därmed avsäga sin tro.

De avsäger inte sin tro, de lever ju upp till Mohammeds livsstil. Profeten som muslimer finner sin moraliska vågskål av. Mohammed spred Islam med terror. Problemet finns inom Islam.
Citera
2016-06-07, 10:47
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Men nu är muslimer väldig duktiga på att efterrationalisera koranen så den tolkas till att säge det dom olika grenar av islam vill den skall säga.
Citera
2016-06-07, 10:50
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Aaah, så våldsjihadisterna är inte "riktiga" muslimer.

Alltså samma papegoja-retorik som vanligt.
Citera
2016-06-07, 17:12
Medlem
cold17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FakYuToo
Varför argumenterar vissa ens med en muslim överhuvudtaget?

Allt dåligt som tillskrivs Islam är också sant, allt annat är en lögn och allt annat döljs av muslimer.

Islam är en ideologi, vars syfte är att dominera världen genom förföljelse, hot, förtryck, diskriminering och våld ( mord ).

Islam handlar bara om hat och våld mot icke-muslimer...ca. 50 % av Koranen förespråkar just detta om att hata och diskriminera andra. "Taqiyya" är bara en liten del i denna gerillahandbok..Koranen.

Vem var fader av lögnen? Satan! Vem hatar Gud och Jesus mest och därmed deras följeslagare..de kristna? Satan? Vem förförde och lurade Muhammad? Satan! Vilken profet är den enda som ej levde ett moraliskt liv med fred, kärlek och vara ett gott föredöme? Muhammad! Muhammad var faktiskt en bandit under 10 års tid. Vad gör banditer med och mot oskyldiga? Gissa!

En muslim kan aldrig komma till paradiset, så länge man accepterar en lära som förespråkar brottsliga handlingar. Bara en döpt person har chans till paradiset/evigt liv/en andra chans.

Det är svårt att bevisa något för muslimer, trots islams heliga skrifter som faktum. Trots att "al- Bukhari" är den mest trovärdiga källan om Mohammed och hans liv, vill man inte acceptera negativa/omoraliska delarna i Mohammeds liv (han som är en förebild åt muslimer). Enbart dem mest extrema (vad jag har sett), verkar stödja och acceptera det hela medans majoriteten av muslimer förnekar/bortförklarar dem negativa delarna.

Varför är det så? Är Herrens frälsning otillgänglig för dem? Är det redan bestämd i förväg? Kanske. Islam och dess lära däremot är liksom dödsdom eftersom man förnekar Jesu död och återuppståndelse, vilket i sin tur är det centrala i frågan om frälsning. Islams följare har Allah och sin profet Mohammed och följer därför inte Herren Jesus Kristus som är vägen och dörren till himmelriket (vilket Han själv bekräftar). Trots att Jesus kallar till sig, så följer man varken Honom eller Hans budskap och uppmaningar. *"Kom till mig, alla ni som arbetar och bär på tunga bördor, så skall jag ge er vila.*29*Ta på er mitt ok och lär av mig, ty jag är mild och ödmjuk i hjärtat. Då skall ni finna ro för era själar.*30*Ty mitt ok är milt, och min börda är lätt." Matt. 11:28-30 Detta skulle resultera att människan blir "kristen" vilket muslimer inte kan bli eftersom de inte vill komma till Jesus.

Villoandar och onda andars läror, är ständigt i strid med sanningen som kommer från Herren. Sanningen är en och dess källa är Herren som är från evighetens dagar och Hans ord finner vi i heliga skriften (Bibeln) som är tillgänglig för alla och i många språk. Tro och lev.

Dem som sprider falska läror och lögner om Jesus och smutskastar på ett eller annat sätt Guds ord som står i Bibeln, kommer att mötas av oundvikliga konsekvenser. Gud är inte vad PK svenska kyrkan beskriver. Det står: "Ty vår Gud är en förtärande eld." Hebreerbrevet 12:29 Därför också: "Guds vrede uppenbaras från himlen över all ogudaktighet och orättfärdighet hos människor som i orättfärdighet undertrycker sanningen." Rom 1:18

/
Citera
2016-06-13, 11:35
Medlem
carminaburanas avatar
Vad är ordet för att ljuga till "otrogna" att främja khalifatet?

Jag läste det nånstans men skulle vilja fördjua mig lite i det. Det fanns ett speceillt ord för det som jag ite minns. Har för mig att det står i koranen.
Citera
2016-06-13, 11:37
Medlem
carminaburanas avatar
nevermind, jag hittade det.

http://www.thereligionofpeace.com/pages/quran/taqiyya.aspx
Citera
2016-06-13, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Jag läste det nånstans men skulle vilja fördjua mig lite i det. Det fanns ett speceillt ord för det som jag ite minns. Har för mig att det står i koranen.

Det är inte riktigt så. Många islamhatare överdriver det där. Det betyder inte att man får ljuga hela tiden och att inget en muslim säger är sant.

Och jag är ingen muslimkramare för den delen, jag ogillar verkligen religion i allmänhet och islam i synnerhet men rätt ska vara rätt.

Det finns så mycket att klaga på vad gäller islam, man behöver inte hitta på eller överdriva.

Koranen, Sura 9, vers 5:
SAHIH INTERNATIONAL
And when the sacred months have passed, then kill the polytheists wherever you find them and capture them and besiege them and sit in wait for them at every place of ambush. But if they should repent, establish prayer, and give zakah, let them [go] on their way. Indeed, Allah is Forgiving and Merciful.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in