2014-11-23, 13:33
Medlem
Hallå boys and girls! Blir fan galen på det och kan inte lösa det!
Hoppa någon här kan lösa det.

Min Mac har varit såhär i några veckor nu, och hittar ej lösningen, har vart inne på alla skivor på skivverktyg ovh kontrollerat dom och reparerat, och sen startat om, det funkar ej.
Jag har testat ominstallera osX men när jag skriver i mitt apple ID så står det bara att det inte är tillgängligt och det har stått så i några veckor. Och jag kan inte återställa från time-machine för har ej gjort en sån backup.
Skickar en bild hur det ser ut.
http://www.ladda-upp.se/bilder/blqdkftwqtdkj/

Tack på förhand.

/Snusmumriken
Citera
2014-11-23, 13:41
Medlem
Se till att vara ansluten till fast internet och starta datorn med cmd + R nedtryckt, så installeras ett nytt system genom nedladdning. Läs mer här. Ta backup i fortsättningen.
Citera
2014-11-23, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Se till att vara ansluten till fast internet och starta datorn med cmd + R nedtryckt, så installeras ett nytt system genom nedladdning. Läs mer här. Ta backup i fortsättningen.

Tjenare Redax
Jag gjorde som du sa, klickade också på länken och laddade ner osx. Först blev den klar och sen startar den om och är tillbaks i verktygsprpgrammet?
Vad gör ja för fel? Tacksam för all hjälp!

Skickar med en screenshot.
http://www.ladda-upp.se/bilder/tttcldcqaqrpi/
Citera
2014-11-23, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grovmumrik
Tjenare Redax
Jag gjorde som du sa, klickade också på länken och laddade ner osx. Först blev den klar och sen startar den om och är tillbaks i verktygsprpgrammet?
Vad gör ja för fel? Tacksam för all hjälp!

Skickar med en screenshot.
http://www.ladda-upp.se/bilder/tttcldcqaqrpi/
Det ser ut som det ska på bilden.
Citera
2014-11-23, 17:33
Medlem
Citat:
Det ser ut som det ska på bilden.
Jag vet, men sen när den är klar så startar bara datorn om och går tillbaka till verktygsprogram.
Är det något jag har missat?
Citera
2014-11-23, 18:17
Medlem
I så fall rekommenderar jag att du nu i första hand räddar filer och sådant från hårddisken, då du inte hade någon backup. Du behöver tillgång till en annan Mac som du kan koppla till via Firewire- eller Thunderboltkabel. Du startar din egna Mac med cmd + T nedtryckt, så dyker din dators hårddisk upp som en extern disk på den andra Macen. Sedan kan du föra över filerna. Därefter går du in i Verktygsprogram och omformaterar din Macs hårddisk innan du gör en ny installation. Eller så lämnar du in datorn till en Applebutik och ber att få det fixat.
Citera
2014-11-24, 00:15
Medlem
Citat:
I så fall rekommenderar jag att du nu i första hand räddar filer och sådant från hårddisken, då du inte hade någon backup. Du behöver tillgång till en annan Mac som du kan koppla till via Firewire- eller Thunderboltkabel. Du startar din egna Mac med cmd + T nedtryckt, så dyker din dators hårddisk upp som en extern disk på den andra Macen. Sedan kan du föra över filerna. Därefter går du in i Verktygsprogram och omformaterar din Macs hårddisk innan du gör en ny installation. Eller så lämnar du in datorn till en Applebutik och ber att få det fixat.

Testar detta! Stort tack Redax!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in