Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-23, 07:54
  #1
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Jag blir så avis på er som har en massa att berätta om av eran egen erfarenhet så jag bestämde mig för att starta denna tråden i syfte för att få fram eran mest obehagliga övernaturliga upptäckt. Då menar jag något som ni "verkligen" inte kan förstå.

Jag vill veta varför ni tyckte så också. Vad är det obehagligaste ni upplevt inom övernaturlighet?

Det ända jag har att komma med är att det gick "skuggor" utanför mitt kök en längre tid en natt och lampan tände sig själv den natten, så där kan jag en grej att komma med i alla fall. Oförklarligt vad som hände där.
Citera
2014-11-23, 08:08
  #2
Avstängd
W3ss avatar
En gång för några månader sedan när jag låg med en riktig bakfylleångest mitt i natten så hörde jag något i badrummet och sen gick kranen i handfatet på för fullt, jag har såna man skruvar på, så det kan inte ha blivit av sig självt.

I sovrummet hör jag ibland dansbandsmusik och annan musik som gamla oftast lyssnar på, bara lite svagt och det spelar i flera timmar åt gången. Jag har inga grannar och äger ingen radio.

Det bodde en gammal kärring här före mig, både hon, hennes man och hennes föräldrar har dött i det här huset, av ålder.
Citera
2014-11-23, 08:11
  #3
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W3s
En gång för några månader sedan när jag låg med en riktig bakfylleångest mitt i natten så hörde jag något i badrummet och sen gick kranen i handfatet på för fullt, jag har såna man skruvar på, så det kan inte ha blivit av sig självt.

I sovrummet hör jag ibland dansbandsmusik och annan musik som gamla oftast lyssnar på, bara lite svagt och det spelar i flera timmar åt gången. Jag har inga grannar och äger ingen radio.

Det bodde en gammal kärring här före mig, både hon, hennes man och hennes föräldrar har dött i det här huset, av ålder.
Hon kanske inte ville ha det tyst? Hur kunde kranen dock sättas på? Hm hon kanske ville att du skulle ha något att oroa dig över. Kanske något har hänt de döda.
Citera
2014-11-23, 08:16
  #4
Medlem
Ibland när jag ska sova kan jag se en gammal dam stå i hörnet i mitt sovrum. Hennes askgrå hår täcker nästan hela ansiktet. Men hennes kroppsspråk säger mig att hon helst vill att jag ska ge mig av. I början blev jag givetvis väldigt rädd. Men numera brukar jag vända ryggen mot henne och sova kollande in mot väggen när hon besöker mig.
Citera
2014-11-23, 08:29
  #5
Avstängd
W3ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Hon kanske inte ville ha det tyst? Hur kunde kranen dock sättas på? Hm hon kanske ville att du skulle ha något att oroa dig över. Kanske något har hänt de döda.

Jag har funderat över det där med kranen dag som natt sen det hände, väldigt konstigt. Jag bor själv och har inga djur så det kan inte vara något sådant. Den toaletten ligger "inne" i mitt sovrum så kranen kan inte varit på sedan innan för då skulle jag ha hört det. De gick från 0 till fullt sprut i kranen på 1 sekund och dom är gamla, så man brukar få ta i lite för att få igång dom.
Citera
2014-11-23, 08:32
  #6
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W3s
Jag har funderat över det där med kranen dag som natt sen det hände, väldigt konstigt. Jag bor själv och har inga djur så det kan inte vara något sådant. Den toaletten ligger "inne" i mitt sovrum så kranen kan inte varit på sedan innan för då skulle jag ha hört det. De gick från 0 till fullt sprut i kranen på 1 sekund och dom är gamla, så man brukar få ta i lite för att få igång dom.
Märkligt, det kanske va ett spöke.
Citera
2014-11-23, 08:47
  #7
Avstängd
W3ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Märkligt, det kanske va ett spöke.

Ja, helskumt. Jag skulle verkligen vilja veta vad det var som hände. Men förutom musiken jag hör ibland så är det de enda som hänt under tiden jag bott här.
Citera
2014-11-23, 09:57
  #8
Medlem
Jag varit med om att jag ett antal gånger att jag har drömt något som inträffar dagen efter. Saker som att knulla med ett ex, hade sex med ett ex som jag inte träffat på två år den dagen. Konstig dröm som att ha ont i kroppen specifikt vänster arm. jag bröt samma dag vänster arm när jag var på väg hem, halkade på is. En annan var att jag drömde om att jag träffa min döda halv bror, dagen efter så ringde hans mamma om att jag skulle komma då hon var ledsen över just han. Hon gav mig en tröja som jag tydligen skulle ha enligt henne ha varit hans favorit tröja som barn.

Dessa drömmar är speciella om man jämför med dom "vanliga". Dom är väldigt specifika och tydliga så man vet liksom nästan precis vad det handlar om. Svårt att förklara men för mig är dom "vanliga" drömmarna betydligt mer luddiga.

Vet ej om det är något, kanske bara jag som får för mig skit. Vill dock inte uppleva en sån dröm där något hemskt händer som att jag dör etc. Då vete fan om jag skulle lämna mitt rum ens.

Vill dock påpeka att jag inte är tro på övernaturliga grejer alls men detta har fått mig att bli lite nojjig, haha
Citera
2014-11-23, 10:08
  #9
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Peef bra fråga, var väl sånt man märkte när man var barn...

Men har själv en något övernaturlig förmåga vilken jag brukar använda för att "freak out" mina kompisar.

Kan säga exakt vilken timma och minut klockan är utan att kolla på klockan och får rätt i 80% av fallen.
Citera
2014-11-23, 10:11
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Peef bra fråga, var väl sånt man märkte när man var barn...

Men har själv en något övernaturlig förmåga vilken jag brukar använda för att "freak out" mina kompisar.

Kan säga exakt vilken timma och minut klockan är utan att kolla på klockan och får rätt i 80% av fallen.

vad är klockan nu?
Citera
2014-11-23, 10:42
  #11
Medlem
MeanMEs avatar
Två händelser, var febersjuk som liten och hallucinerade och såg den ena värre saken efter den andra. Och såg en klotblixt slå ner vilket skrämde skiten ur mig.
Citera
2014-11-23, 11:27
  #12
Medlem
Stod och dushade med öppen dörr och i hallen stod en påse av papper med en julklapp i..
Rätt som det var hör jag snabba steg i hallen och något slår emot påsen och välter den..

I samma lägenhet hördes diverse ljud och man vaknade ibland av att man kände närvaro av något..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback