2014-11-22, 12:57
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
När man betänker det faktum att samtliga nationer med kärnvapenarsenaler har stått mer eller mindre ohotade även från förtryckarstater som USA och Ryssland så kanske ett svenskt kärnvapenprogram egentligen vore ganska rimligt?

Den sinnessjuke Putin fortsätter ju med sin aggressiva ton, och nu är främmande undervattensfarkoster varit och sniffat i skärgården med starka misstankar om ryskt ursprung, det faktum att ryskt stridsflyg regelbundet kränker svenskt luftrum etc.

Vore då inte ett kärnvapenprogram en "quick fix" mot det mest omedelbara hotet? Jämfört med att hinna rusta upp Sveriges näst intill obefintliga försvar som inte ens skulle klara av att försvara Stockholm mer än i ett par minuter.

Båda åtgärderna kostar givetvis pengar, men min tanke är att det bör ju onekligen gå fortare att konstruera nödvändigt antal interkontinentala ballistiska missiler bestyckade med kärnvapenladdningar, för att få de Ryska kräken att förstå att det kommer svida ordentligt om de skulle få för sig att fortsätta med värre kränkningar av Svenska gränser.
Citera
2014-11-22, 13:06
Bannlyst
Du hann starta tråden före mig.. Men... Om det finns någon jag hatar så är det Juden Einstein som kom på kärnklyvningen. Det är käpp rätt idiotiskt att ha kärnvapen. För då blir jordens undergång ett steg närmare.

Nej sluta upp med kärnvapen, det kommer inte leda till någonting bra.

Vi ska inte hålla på med kärnvapen.

Var inte idioter.

Det värsta som finns är världsledare med en dödslängtan i kombination med att dom har tråkigt.

Bemanna försvaret istället. Kärnvapen får aldrig användas så länge det inte kommer hot ifrån yttre rymden med intentionen att ha oss som boskap för slakt eller om det kommer kometer.

Kärnvapen FÅR ALDRIG användas i mänskligt krig mot andra människor. Inser ni inte faran?
Senast redigerad av Trappedinuniverse 2014-11-22 kl. 13:12.
Citera
2014-11-22, 13:08
Medlem
Vi borde köpa ett kärnvapen för avskräckande syfte. Vi behöver inte lägga ned miljarder och åter miljarder för ett sådant program när andra redan gjort jobbet åt oss. Vidare är det till vissa starka staters fördel om Skandinavien kan försvara sig utan NATO.
Citera
2014-11-22, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalimist8
Vi borde köpa ett kärnvapen för avskräckande syfte. Vi behöver inte lägga ned miljarder och åter miljarder för ett sådant program när andra redan gjort jobbet åt oss. Vidare är det till vissa starka staters fördel om Skandinavien kan försvara sig utan NATO.

Men lyssna på vad du säger? Har inte mänskligheten i dom civiliserade länderna kommit längre än att gå runt och mörda andra människor på grund av ideologiska skillnader? Jo det har vi! Jag sätter in religioner under ideologier eftersom religioner är guds idé.

Grundproblemet här är att Putin har tråkigt.

Bästa vapnet är att underhålla Putin på nått sätt. :P
Senast redigerad av Trappedinuniverse 2014-11-22 kl. 13:17.
Citera
2014-11-22, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trappedinuniverse
Men lyssna på vad du säger? Har inte mänskligheten i dom civiliserade länderna kommit längre än att gå runt och mörda andra människor på grund av ideologiska skillnader? Jo det har vi! Jag sätter in religioner under ideologier eftersom religioner är guds idé.

Grundproblemet här är att Putin har tråkigt.

Bästa vapnet är att underhålla Putin på nått sätt. :P

Grundproblemet är att vi är försvarslösa. Med en enda nuke kan vi lägga ned resten av militären i princip. Man har inte kärnvapen för att använda dem utan för avskräckande syfte.
Citera
2014-11-22, 13:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalimist8
Grundproblemet är att vi är försvarslösa. Med en enda nuke kan vi lägga ned resten av militären i princip. Man har inte kärnvapen för att använda dem utan för avskräckande syfte.

Idiot. Vi är inte försvarslösa så länge vi sammarbetar med våran värdefulla mänsklighet mot en bättre värld.

Att kriga med våld eller med psykologisk krigsföring är passé.

Vi måste istället kriga mot krigen. Genom att helt enkelt inte kriga.
Senast redigerad av Trappedinuniverse 2014-11-22 kl. 13:25.
Citera
2014-11-22, 13:22
Medlem
Fris avatar
Öhm, nej hur då?
Ryska pampar bombar svenska oskyldiga civila, och svenska pampar bombar oskyldiga ryska civila. Hur trodde du att det konceptet hade kunnat "försvara" oss? Jag tror att Putin är mycket bättre än Löfvén och att en rysk invasion av Sverige är vårt bästa hopp om en "bättre politik". Vi skulle ju få ett mycket starkare försvar, vilket väl alla försvarsvänner här vill, eller hur?
Citera
2014-11-22, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Öhm, nej hur då?
Ryska pampar bombar svenska oskyldiga civila, och svenska pampar bombar oskyldiga ryska civila. Hur trodde du att det konceptet hade kunnat "försvara" oss? Jag tror att Putin är mycket bättre än Löfvén och att en rysk invasion av Sverige är vårt bästa hopp om en "bättre politik". Vi skulle ju få ett mycket starkare försvar, vilket väl alla försvarsvänner här vill, eller hur?

https://www.youtube.com/watch?v=Zcps2fJKuAI

Eller så kan hela världen bli ett land genom en överenskommelse snarast så kommer det inte bli krig igen!
Citera
2014-11-22, 13:29
Medlem
Citat:
Idiot. Vi är inte försvarslösa så länge vi sammarbetar med våran värdefulla mänsklighet mot en bättre värld.

Ok, när Ryssen kommer med sin AK47'a och skjuter dig i skallen ska jag komma ihåg de här orden

Idiot konstaterar du, ad hominem argument konstaterar jag.

Blåögd mentalt efterbliven, det är ungefär så jag ser dig.
Citera
2014-11-22, 13:31
Medlem
EpiskaHundens avatar
Citat:

Eller så kan hela världen bli ett land genom en överenskommelse snarast så kommer det inte bli krig igen!

Och vilket land ska bestämma mest om vad som är bäst för alla länder?
Våran riksdag skulle aldrig få bestämma hur folket i Texas ska leva sina liv.
Citera
2014-11-22, 13:41
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:

De som vägrar kriga är de som får sätta sina fri- och rättigheter till och förlora dessa till de som vågar kriga.

Ta ditt fredsälskande hippietrams någon annanstans.

Eller läs på din historia och se att kärnvapen har inneburit mer fred för de länder som har dem än något annat vapen någonsin.
Citera
2014-11-22, 13:42
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:

Du är en efterbliven jävla idiot.

Världen kommer aldrig bli "ett enda land". Så länge det finns människor med olika åsikter, kulturer och ideologier så kommer splittringar alltid att uppstå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in