Citat:
Ursprungligen postat av
Dogmatix
Du tycker alltså det är rimligt att rekommendera bitcoins till någon som knappt vet vad en aktie är och ska göra sin första investering?
Varför inte? Hur jag än gör med aktier så går jag alltid minus, spelar fan ingen roll vad jag köper. Fonderna går väl lite bättre eftersom folk som antagligen vet vad dom gör köper aktierna.
Men iaf, jag personligen tycker det är enklare med Bitcoins. Och som någon sa så är dom nere på runt ~$350-360 just nu, jag är övertygad om att dom kommer komma upp till $1000 igen. Dom har alltid studsat tillbaka och fler butiker och tjänster börjar acceptera Bitcoins som en riktig valuta, det finns ju till och med Bitcoin-ATMs numera.
Till skillnad mot "vanliga pengar" så är Bitcoins begränsat, det kommer inte skapas nya Bitcoins för alltid vilket skyddar värdet på dom. Jag ser ingen omöjlighet att vi inom några år får se ett Bitcoinvärde på 50,000 kr eller mer, vi har bara sett början.
Folk tror att myndigheter har möjlighet att stoppa Bitcoin, men eftersom det är decentraliserat så blir det ju extremt svårt om inte omöjligt.
Att köpa ett fåtal Bitcoins om det även bara är 1-2 stycken och lägga dom på något USB-minne i garderoben i X år kan vara ditt livs bästa investering.