Resultat: Skapa ett defaced-subforum?
Ja och jag kommer att aktivt posta defacements i det
20,00%
27 röster
Ja, men jag kommer nog inte posta några trådar i det
64,44%
87 röster
Nej!!
8,89%
12 röster
Ingen Åsikt
6,67%
9 röster
2005-09-15, 23:30
Medlem
Nikolajevitjs avatar
Efter diskussion om ett subforum till detta forumet där defaceade sidor kan postas undrar jag nu om ni är intresserade av ett sådant.

Tanken är att ett subforum under detta forumet (datasäkerhet) skapas där man kan posta trådar om defaceade sidor (typ som http://forum.flashback.info/leave.ph...en/defacements) och där varje tråd som skapas skall börja enligt en viss mall (rubriken skall vara enligt mall, länk till spegling som man själv får sätta upp av den "hackade" sidan samt en länk till originalsidan + eventuellt någon kommentar). Alla trådar som inte följer mallen kastas samt ev. tillsägelse delas ut.

De negativa sidorna till denna idé är bl a att intresset kanske inte är tillräckligt stort så det kommer knappt hända något i forumet samt att det tenderar att bli väldigt mycket skitsnack i trådarna (diskussioner som bättre skulle höra hemma i andra forum).

Denna omröstning är rådgivande och jag kan på intet sätt garantera att resultatet följs.
Skriv gärna era tankar i saken här förutom att rösta.
Citera
2005-09-26, 22:02
Medlem
Nikolajevitjs avatar
Bumpar. Vi har fått en del röster men jag väntar gärna några dagar till för att röster och eventuella synpunkter kommer in, innan jag tar upp det för diskussion i outlaw.
Citera
2005-09-27, 08:02
Medlem
MyZt|pettsons avatar
Tycker eventuella regler då borde genomföras för rubriker på trådar osv. för tillfället så kan det ploppa upp flera trådar om samma deface och endast nån av dom innehåller länk/namn på sidan.

I övrigt så vore det nog en god idé.
Citera
2005-09-27, 08:04
Medlem
Nikolajevitjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyZt
Tycker eventuella regler då borde genomföras för rubriker på trådar osv. för tillfället så kan det ploppa upp flera trådar om samma deface och endast nån av dom innehåller länk/namn på sidan.

I övrigt så vore det nog en god idé.

Ja, blir det av så blir det väldigt strikta regler för trådstarter i det subforumet och jag får antagligen skriva en faq samt en mall för hur en ny tråd skall se ut.
Citera
2005-09-27, 08:28
Medlem
Tycker det låter som en bra idé! Men jag kommer nog inte bidra med så mkt, men det jag ser eller hittar något om skulle jag självklart posta!

Rubriken får ju isåfall vara websidan som är defaced så det inte kommer in en massa om samma händelse.
Citera
2005-09-27, 12:38
Medlem
Carradines avatar
Jag röstade nej av flera anledningar.

* Låg aktivitet i forumet.
* De flesta "hackade" sidor är inte av intresse.
* Frågor om just deface:ing kommer att öka lavinartat och bidra till en trist stämning där samma frågor ställs hela tiden.
* Vi har redan ett forum för datasäkerhet.

Herr moderator kanske ska förklara att det inte nödvändigtvis kommer med en beskrivning på hur man genomförde "hacket" på sidan bara för att någon publicerar resultatet av det.
Citera
2005-09-27, 12:47
Medlem
Nikolajevitjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine

* Låg aktivitet i forumet.
* Frågor om just deface:ing kommer att öka lavinartat och bidra till en trist stämning där samma frågor ställs hela tiden.

Herr moderator kanske ska förklara att det inte nödvändigtvis kommer med en beskrivning på hur man genomförde "hacket" på sidan bara för att någon publicerar resultatet av det.

Jag är fullt medveten om den problematiken och du kan läsa mitt försök till diskussion om det i metatråden: http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=238180

Tanken blir isf. att det blir ett subforum till datasäkerhet men att det mest blir som ett länktips fast för defaceade sidor, som hamnar här. Sedan kan diskussionen gå som den vill men själva trådstarten skall vara extremt hårdmoddad så att alla följer samma mall, har länk till spegling och korrekt rubrik.
Vill man sedan diskutera specifika hack så bör det antagligen inte tas där utan det kan göras i själva huvudforumet där man refererar till den tråd i defaced-subforat som det gäller.

Jag är själv fortfarande långt ifrån övertygad om att subforumet är en bra idé men eftersom det finns ett visst intresse samt att det titt som tätt ploppar upp just sådana trådar här som ofta blir väldigt svårhanterade för occ moderatorer här då diskussionen som följer sällan har med datasäkerhet att göra så vore det en inte helt snygg men kanske en praktisk lösning av hela saken.
Citera
2005-10-31, 15:42
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine

Håller med...

/Cody
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in