Flashback bygger pepparkakshus!
2014-11-21, 20:20
Medlem
Hej Flashbackare!

Jag har testat på Yosmite ett bra tag nu, och kan inte riktigt bestämma mig om jag vill ha kvar det, eller om jag skall köra Mavericks igen.
Jag är inte särskilt kunnig kring de två olika operativsystemen, men vad är förbättringen med Yosmite och fördelen? Eller Nackdelen?
Tyckte nog bättre om utseendet i Mavericks dessutom. Mer ''Solid'' utseende.
Citera
2014-11-23, 14:36
Medlem
Joomlas avatar
Rent allmänt är nyare OS säkrare och har fler funktioner (förutom i Windows där man med Vista och nyare tog bort möjligheten att spela upp animerade GIF-bilder utan att använda IE ) och i det här fallet med lite annorlunda utseende.

Jag kör själv fortfarande Mavericks för att jag a) är av uppfattningen att OS X får fler funktioner men blir mindre stabilt med varje utgåva b) inte gillar det nya utseendet. Vet inte exakt hur kunnig du är med datorer men tänk på att om du väljer att återgå till Mavericks så måste du installera om hela datorn. Time Machine kanske kan vara till nytta men jag är osäker eftersom med iOS kan man inte återställa säkerhetskopior gjord med iOS 8 till en enhet med en lägre version.
Citera
2016-02-17, 19:12
Medlem
Håller med tidigare talare. Jag hade tidigare uppgraderat min MBP från Maverick till Yosemite och har nästan under hela denna tiden saknat Maverick. Fick tillbaks det ikväll efter ganska mycket mekande med USB minne och annat. Men fy vad härligt med en nyinstallerad Maverick !! Kommer aldrig gå tillbaka till Yosemite eller annat...

Önskar man kunde göra likadant med sin Iphone och Ipad som nu är nerlaggade av nya versioner av Ios....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in