• 1
  • 2
2018-08-12, 13:30
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
Din far har ringt samtal som kostar då 145kr ger obegränsat med minuter att ringa för när det kommer till vanliga samtal.

Kanske telesex?

Det tror jag inte. Såna nummer finns väl knappt kvar?
Citera
2018-08-12, 13:32
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Det tror jag inte. Såna nummer finns väl knappt kvar?
Det finns ingen annan förklaring då din far har fast pris på 145kr, alltså ringer han vanliga samtal till vården eller grannen så är det gratis.

Har saldot försvunnit har han ringt betalnummer, vad sägs om att ta hans telefon ifrån honom och kontrollera ifall det är ett problem för honom?
Citera
2018-08-12, 13:53
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Det finns ingen annan förklaring då din far har fast pris på 145kr, alltså ringer han vanliga samtal till vården eller grannen så är det gratis.

Har saldot försvunnit har han ringt betalnummer, vad sägs om att ta hans telefon ifrån honom och kontrollera ifall det är ett problem för honom?

Får nog göra det då nästa gång jag är förbi honom.
Citera
2018-08-12, 16:16
Medlem
PretIdiotiems avatar
Citat:

Hans far har ju Comviq KOMPIS, inte Fastpris 145.
Citera
2018-08-13, 09:29
Medlem
Citat:
Min pappa har Comviq Kompis och han brukar ladda på 145 kronor varje gång han fyller på sitt saldo. Men han har klagat över att pengarna försvinner för fort, han säger att han inte ringer eller smsar särskilt mycket. Någon som har en idé om varför pengarna tar slut så fort?

Kompis existerar inte längre (officiellt, dvs Säljs inte nytt), men det går att tanka 75:- eller 95:- fortfarande,
comviq.se/nya-tanka#/refill-product-kompis , så om han kör med 145:- så tankar han antingen bara '+Saldo', dvs ringer med Comviqs ordinarie prislista.
comviq.se/nya-tanka#/refill-product-standard

Eller den enda andra som kostar 145:-, som är Fastpris 145:-, då är alla 'vanliga' samtal o SMS/MMS Gratis inom Sverige, och delvis inom hela EU. Men att ringa t ex Eniro, som är Betalsamtal, kostar extra, och då måste man ha '+Saldo'.
comviq.se/nya-tanka#/refill-product-Plussaldo

På Länkarna ovan kanske du måste börja med att fylla i det nr det gäller, för att sen få upp dessa olika ställen på sidan.

Och det kostar ju mycket mer att ringa för deras Standardprisplan.
comviq.se/files/prepaid/standard_kontantkort.pdf?v1

webbutik.comviq.se/kontantkort.html#
Citera
2018-08-13, 09:53
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Min pappa har Comviq Kompis och han brukar ladda på 145 kronor varje gång han fyller på sitt saldo. Men han har klagat över att pengarna försvinner för fort, han säger att han inte ringer eller smsar särskilt mycket. Någon som har en idé om varför pengarna tar slut så fort?

Hej, du säger att din far inte ringer eller sms:ar särskilt mycket. Men surfar han nåt då på mobilen? För då brakar det bara till vettu i pengaväg.
Citera
2018-08-14, 08:13
Medlem
Citat:

Förresten, så igår hörde jag detta från en polare också, och det visar sig att antingen Comviq eller Pressbyrån har ett fel på kvittot man får, så det blir fel Prisplan när man knappat in koden.

Hade han köpt ett Kvitto på t ex Pressbyrån?

Be farsan RINGA Comviq, gratis, på 0772-21 21 21 och berätta, och ta då upp att han hört från flera att de har fått fel Prisplan när de knappat in koden från kvittot.
De fixar det på några minuter.

Citat:
Ursprungligen postat av IQpizzasallad
Hej, du säger att din far inte ringer eller sms:ar särskilt mycket. Men surfar han nåt då på mobilen? För då brakar det bara till vettu i pengaväg.

Har man en Prisplan där Surf öht ingår, så kan man inte surfa 'för mycket', det tar helt enkelt slut, och då får man ett SMS där de vill man ska tanka på mer surf.

Men se vad jag skrev ovan så ser du att för mycket surf ändå inte var felet i detta fallet.
Citera
2018-08-14, 08:53
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Förresten, så igår hörde jag detta från en polare också, och det visar sig att antingen Comviq eller Pressbyrån har ett fel på kvittot man får, så det blir fel Prisplan när man knappat in koden.

Be farsan RINGA Comviq, gratis, på 0772-21 21 21 och berätta, och ta då upp att han hört från flera att de har fått fel Prisplan när de knappat in koden från kvittot.

Har man en Prisplan där Surf öht ingår, så kan man inte surfa 'för mycket', det tar helt enkelt slut, och då får man ett SMS där de vill man ska tanka på mer surf.

Men se vad jag skrev ovan så ser du att för mycket surf ändå inte var felet i detta fallet.

Jo jag vet, det plingar in ett sms som man oftast ser efteråt att surfen är slut, man får 0.2 gb surf för 75:an å 1 gb på 95:an kompis.Det var jag med om själv trettioelva ggr att jag inte såg messet förrän pengarna att ringa för också var slut. Och det är de två alternativen som finns/fanns på kompis.

Om han nu inte tankar nån kompis utan enbart 145 riksdaler å sedan surfar, så är pengarna borta på en gång...
Citera
2018-08-14, 11:23
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQpizzasallad

Surfar gör han inte så mycket, men det kanske är så att han har Internet igång när han går utanför huset.
Citera
2018-08-14, 13:07
Medlem
Citat:
Surfar gör han inte så mycket, men det kanske är så att han har Internet igång när han går utanför huset.

Har du ÖHT Läst vad jag skriver i två olika inlägg Ovan?

Ta reda på vad han verkligen tankat för nåt, dvs använd *111#. Då får man upp en Meny som svar, och där kan man sen knappa in siffror för att få veta kvarvarande Min., SMS, MMS, Gb.

Eller så ringer man 211 och följer instruktionerna för att få RöstSaldo för resp. Min., SMS, MMS, Gb.

Eller så skapar man ett Konto på Comviq.se så man kan logga in och se vad man har att tillgå.
Vilket naturligtvis är det bästa och enklaste.

Men HAR han verkligen Kompis så RING Comviq, gratis, på 0772-21 21 21 och berätta, och ta då upp att han hört från flera att de har fått fel Prisplan när de knappat in koden från kvittot.
Citera
2018-08-14, 16:25
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lbl

Han brukar för det mesta ladda på sitt kontaktkort via nätet, men det har också hänt att han har köpt ett kvitto från Pressbyrån. Tack för tipset, ska be honom ringa deras kundtjänst.
Citera
2018-08-14, 23:38
Medlem
6ix9iines avatar
Citat:
Han brukar för det mesta ladda på sitt kontaktkort via nätet, men det har också hänt att han har köpt ett kvitto från Pressbyrån. Tack för tipset, ska be honom ringa deras kundtjänst.
Ring även om han inte vid detta tillfälle köpt från Pressbyrån. De ordnar det ändå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in