Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-11-21, 15:28
  #1
Medlem
Hej
Jag tankade mitt kontantkort med Kompis 75 som ska räcka i 30 dagar.
Efter 10 dagar så försökte jag ringa och då svarade automaten med: "Du har för lite pengar på ditt kontantkort...". Så jag kunde inte ringa mer.
Senare så tankade jag Kompis 75 igen och så kunde jag inte ringa efter 6 dagar med samma meddelande.

På grund av att jag känner mig lurad så vill jag varna er från att tanka Kompis 75.
Citera
2014-11-21, 15:38
  #2
Medlem
har de inte slutat sälja kompis?
Citera
2014-11-21, 15:38
  #3
Medlem
Bror.s avatar
Är det inte så att du ringt upp dina 75 kronor? Är väl 2.50 i minuten till nät som inte är Comviq eller Tele2 och 1 krona per SMS. Om du däremot inte ringt upp dessa pengar inom 30 dagar annulleras det tror jag
Citera
2014-11-21, 15:51
  #4
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bror.
Är det inte så att du ringt upp dina 75 kronor? Är väl 2.50 i minuten till nät som inte är Comviq eller Tele2 och 1 krona per SMS. Om du däremot inte ringt upp dessa pengar inom 30 dagar annulleras det tror jag

Man brukar ju få ett SMS från Comviq efter 30 dagar om man har ett kontantkort, där det står att din prisplan har gått ut och du ringer nu med prisplan Bas.Men potten annuleras inte.
__________________
Senast redigerad av welcometoreality 2014-11-21 kl. 16:01.
Citera
2014-11-21, 17:34
  #5
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym16
Hej
Jag tankade mitt kontantkort med Kompis 75 som ska räcka i 30 dagar.
Efter 10 dagar så försökte jag ringa och då svarade automaten med: "Du har för lite pengar på ditt kontantkort...". Så jag kunde inte ringa mer.
Senare så tankade jag Kompis 75 igen och så kunde jag inte ringa efter 6 dagar med samma meddelande.

På grund av att jag känner mig lurad så vill jag varna er från att tanka Kompis 75.
Hur kan du känna dig lurad? Har du läst prisplanen? Det är inte så att du får ringa gratis i 30 dagar. Du får ringa för 75 kr under 30 dagar. Förstår du skillnaden?

Skolan är uppenbarligen inte vad den var en gång i tiden. Okunskapen breder ut sig. Det är du själv som lurat dig.
Citera
2014-11-21, 17:37
  #6
Medlem
Elementarts avatar
Säker på att du inte har ringt några andra samtal som kostar mer än normalt? Comviq Kompis är väl billigast om man ringer till andra som också har just Comviq Kompis. Min pappa använder Comviq Kompis och han brukar ringa slut sitt saldo på drygt 3 veckor.
Citera
2014-11-21, 22:14
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Hur kan du känna dig lurad? Har du läst prisplanen? Det är inte så att du får ringa gratis i 30 dagar. Du får ringa för 75 kr under 30 dagar. Förstår du skillnaden?

Skolan är uppenbarligen inte vad den var en gång i tiden. Okunskapen breder ut sig. Det är du själv som lurat dig.
Jaha nu vet jag att det är Fastpris jag var ute efter men tankade Kompis. Förresten så känns det endå dyrt att det billigaste mobiltelefonalternativet kostar 145 kr i månaden när man får ett internetabbonemang för 200 kr i månaden. Ifall någon vet hur man kan ringa billigare utan att använda internet så får ni gärna informera mig.
Citera
2014-11-21, 22:35
  #8
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym16
Jaha nu vet jag att det är Fastpris jag var ute efter men tankade Kompis. Förresten så känns det endå dyrt att det billigaste mobiltelefonalternativet kostar 145 kr i månaden när man får ett internetabbonemang för 200 kr i månaden. Ifall någon vet hur man kan ringa billigare utan att använda internet så får ni gärna informera mig.
Du kan ju vända dig till wifog, det är gratis.

http://wifog.com/

Fungerar faktiskt riktigt bra, hör och häpna.
Citera
2014-11-21, 23:05
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Du kan ju vända dig till wifog, det är gratis.

http://wifog.com/

Fungerar faktiskt riktigt bra, hör och häpna.
Värt ett försök, tack.
__________________
Senast redigerad av anonym16 2014-11-21 kl. 23:05. Anledning: Glömde skriva något
Citera
2014-11-22, 05:54
  #10
Medlem
cavvemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym16
Värt ett försök, tack.

Däremot kan det ta några månader att få ut ett simkort därifrån, typ ett halvt år för några, andra har väntat längre.
Så under tiden så får du använda dig av Comviq Fastpris 145
Citera
2018-08-12, 13:03
  #11
Medlem
MartinStLouiss avatar
Min pappa har Comviq Kompis och han brukar ladda på 145 kronor varje gång han fyller på sitt saldo. Men han har klagat över att pengarna försvinner för fort, han säger att han inte ringer eller smsar särskilt mycket. Någon som har en idé om varför pengarna tar slut så fort?
Citera
2018-08-12, 13:25
  #12
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Min pappa har Comviq Kompis och han brukar ladda på 145 kronor varje gång han fyller på sitt saldo. Men han har klagat över att pengarna försvinner för fort, han säger att han inte ringer eller smsar särskilt mycket. Någon som har en idé om varför pengarna tar slut så fort?
Din far har ringt samtal som kostar då 145kr ger obegränsat med minuter att ringa för när det kommer till vanliga samtal.

Kanske telesex?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback