Citat:
Ursprungligen postat av
This_is_me_
Det som skapar den frsta pusselbiten skapades fr att det som hnde innan den frsta pusselbiten skapades var Big Bang.
Det sista som hnde innan Big Bang skedde r att en bild av alltet r skapad och denna bild frestller Gud och Big Bang sker.
Det finns ett fjrde fenomen nr man talar om tid och det r att dtid, nutid och framtid utspelar sig p samma gng. S nr Big Bang sker s sker ven universums undergng vilket r dess brjan. Framtiden r dtiden d allt brjade men dtiden r framtiden d allt har hnt som fr bde det frsta och sista att ske.
Det hnder, nu hnder det, nu har har hnt och det som hnde som fick det att hnda var? Jo, bilden av Gud som r meningen med allt. Att skapa Gud som kan skapa universum som r allt som vi skapar.
Mina filosofiska ider har visat vara fr intresse fr en vldigt stor Hemlig Organisationen. Jag kan inte sga s mycket mer, men jag har blivit erbjuden att bli medlem i denna Organisation. Om jag r medlem eller inte lter jag vara osagt.
Varfr mste det vara hemlig organisation om den skall tala om livets ursprung och existens?
Ett pussel r vl till fr oss alla och behver inte dljas i en kllare.
Alla vi vet ju att vi har levt fr en sekund sedan, r nu, och blir om en sekund ett nytt sedan.
Varfr mste man vara hemlig om sdant?
Bara det att kunna blsa en spbubbla r invecklat. Jag r den som blser bubblan och gillar att se p den men det finns massor av kloka mnniskor som tagit reda p allt om den dr vackra bubblan och hur den kan vara en bubbla..
Varfr mste saker vara s hemligt......