2014-11-21, 14:18
Medlem
This_is_me_s avatar
Frestll dig ett pussel. Alla bitar ligger i en enda rra. Varje bit mste lggas p plats. Allt som sker fr en bit att lggas p plats och lngsamt men skert blir pusslet frdiglagad. Nr sista biten r p plats sker det som fr universum att skapas - Big Bang.

Vi skapar Universum genom att vara en liten bit i pusslet. Allt som sker fr till sist Big Bang att ske. Detta har pgtt i all evighet och kommer fortstta i all evighet.

S hr ser det ut.

Big bang - bit fr bit lggs p plats - Big Bang - Bit fr bit lggs p plats - Big Bang - Bit fr bit osv osv.

Pusslet r en bild i sin helhet och bilden frestller Gud.

Big Bang
Citera
2014-11-21, 14:22
Medlem
yggdrazils avatar
Okej, nu har jag frestllt mig det. Vad ska diskuteras?
Citera
2014-11-21, 14:27
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yggdrazil
Okej, nu har jag frestllt mig det. Vad ska diskuteras?

Allt som hnder r redan frutbestmt. Varfr r det bestmt att vara p just det viset det r?
Citera
2014-11-21, 14:29
Medlem
goran744s avatar
Jag tnker s hr. Vart kom pusselbitarna frn fr pussel d? r sjlva enstaka pusselbiten i det stora pusslet ven den ett helt pussel? nda ner i den minsta , minsta molekyl som finns. Och vad finns bakom den minsta av de minsta?
Citera
2014-11-21, 14:50
Medlem
Prisa gud!
Citera
2014-11-21, 15:01
Medlem
Jag r lite frvirrad, om vi r de som lgger bitarna p plats och skapar universum - big bang, det mste ju ocks betyda att vi existerade innan universum och big bang...och s r ju inte fallet s vitt jag vet.
Citera
2014-11-21, 16:18
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Allt som hnder r redan frutbestmt. Varfr r det bestmt att vara p just det viset det r?
Ja, det var ju du som bestmde det genom att sga det. Eftersom du inte har givit ngon argument varfr det skulle vara p detta stt i verkligheten antar jag att detta bara r en del av den vrld jag frestllt mig, och den dikteras bara av dig.
Citera
2014-11-21, 19:38
Medlem
This_is_me_s avatar
Det som skapar den frsta pusselbiten skapades fr att det som hnde innan den frsta pusselbiten skapades var Big Bang.

Det sista som hnde innan Big Bang skedde r att en bild av alltet r skapad och denna bild frestller Gud och Big Bang sker.

Det finns ett fjrde fenomen nr man talar om tid och det r att dtid, nutid och framtid utspelar sig p samma gng. S nr Big Bang sker s sker ven universums undergng vilket r dess brjan. Framtiden r dtiden d allt brjade men dtiden r framtiden d allt har hnt som fr bde det frsta och sista att ske.

Det hnder, nu hnder det, nu har har hnt och det som hnde som fick det att hnda var? Jo, bilden av Gud som r meningen med allt. Att skapa Gud som kan skapa universum som r allt som vi skapar.

Mina filosofiska ider har visat vara fr intresse fr en vldigt stor Hemlig Organisationen. Jag kan inte sga s mycket mer, men jag har blivit erbjuden att bli medlem i denna Organisation. Om jag r medlem eller inte lter jag vara osagt.
Senast redigerad av This_is_me_ 2014-11-21 kl. 19:45.
Citera
2014-11-22, 12:21
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Det som skapar den frsta pusselbiten skapades fr att det som hnde innan den frsta pusselbiten skapades var Big Bang.

Det sista som hnde innan Big Bang skedde r att en bild av alltet r skapad och denna bild frestller Gud och Big Bang sker.

Det finns ett fjrde fenomen nr man talar om tid och det r att dtid, nutid och framtid utspelar sig p samma gng. S nr Big Bang sker s sker ven universums undergng vilket r dess brjan. Framtiden r dtiden d allt brjade men dtiden r framtiden d allt har hnt som fr bde det frsta och sista att ske.

Det hnder, nu hnder det, nu har har hnt och det som hnde som fick det att hnda var? Jo, bilden av Gud som r meningen med allt. Att skapa Gud som kan skapa universum som r allt som vi skapar.

Mina filosofiska ider har visat vara fr intresse fr en vldigt stor Hemlig Organisationen. Jag kan inte sga s mycket mer, men jag har blivit erbjuden att bli medlem i denna Organisation. Om jag r medlem eller inte lter jag vara osagt.
Varfr mste det vara hemlig organisation om den skall tala om livets ursprung och existens?
Ett pussel r vl till fr oss alla och behver inte dljas i en kllare.
Alla vi vet ju att vi har levt fr en sekund sedan, r nu, och blir om en sekund ett nytt sedan.
Varfr mste man vara hemlig om sdant?
Bara det att kunna blsa en spbubbla r invecklat. Jag r den som blser bubblan och gillar att se p den men det finns massor av kloka mnniskor som tagit reda p allt om den dr vackra bubblan och hur den kan vara en bubbla..
Varfr mste saker vara s hemligt......
Citera
2014-11-23, 06:43
Medlem
AsTRALiXs avatar
Jag tror att det r s hr.
Allt r frutbestmt bde ja och nej.
Solen kommer brinna upp, ja. Men vem sger inte att vi i framtiden kan sakta ner processen eller helt stoppa den eller tex skapa en sol?

Vi sger att big bang kommer ske nr universum har tjts ut til sin maximala potential, men vem sger inte att vi kan stoppa denna processen? Vi kanske fr andra konsekvenser av att stoppa det men vem vet.

Livet, existensen r kanske byggt s att vi skall aldrig kunna lsa de strsta och mest mystiska problem? Jag vet inte, kanske ja och nej.

Vi kan alltid modifiera allt omkring oss. Frgan r hur mycket vi kan modifiera och vad som hnder om vi modifierar i det lnga loppet.

Vi kommer skert lsa allt till slut kanske inte.
Det som str i vgen r alla efterblivna urskta ordet men alla idioter som inte frtr livet, det sls och tittar i sin iPhnone.

Jag gillar det du sger bilden av Gud. Jag hoppas ni frtr att han inte menar typ bild p Jesus elelr liknande.

Jag sjlv tror att vi r celler i en strre organism. Allt hnger ihop ju.
Senast redigerad av AsTRALiX 2014-11-23 kl. 06:48.
Citera
2014-11-23, 15:07
Bannlyst
sekten som kontaktat dig skulle jag aktat mig mycket noga fr.

Big rip heter det vl (enligt vetenskapen) nr allt blir ett i slutet. Och det str i bibeln att allt kommer bli Gud en dag. Eller snarare en "icke-dag" eftersom det verkar vara lngt efter den sista dagen.

Men vad r pusselbitarna tro. Kanske nglar/Guds barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in