2014-11-26, 16:47
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Låt folk spekulera. Låt dem även hitta förmildrande omständigheter.
Förr eller senare kommer vi få reda på BOs ålder, kön samt relation till kvinnan.
Oavsett vad alla här säger så är lagen solklar. Sexuella handlingar med barn under 15 är alltid straffbart.

En sak som för övrigt talar emot någon slags relation med en tonårskille är väl att även en man blivit inplockad för någon form av anstiftan. Skulle det nu vara så att det hela handlar om ett ömsesidigt umgänge mellan GK och BO så skulle det väl knappast behövas något lirkande från tredje part tänker jag.

Hur som helst så lär det ju, precis som du skriver, tids nog visa sig precis vad det rör sig om och fallet känns rätt så intreassant med tanke på att det inte direkt hör till vanligheterna att kvinnor trillar dit för brott av det här slaget.
Citera
2014-11-26, 21:21
Medlem
Citat:
Låt folk spekulera. Låt dem även hitta förmildrande omständigheter.
Förr eller senare kommer vi få reda på BOs ålder, kön samt relation till kvinnan.
Oavsett vad alla här säger så är lagen solklar. Sexuella handlingar med barn under 15 är alltid straffbart.

Nej, normalt tillvägagångssätt i sexualmål mot minderåriga är att BO anges som
sekretess A, har du läst några domar som berör underåriga brottsoffer?

Kan det vara så att en man har anstiftat sexuella handlingar som kvinnan har utfört
och förevisat via webcam? Bara en teori.
Senast redigerad av leifri 2014-11-26 kl. 21:25.
Citera
2014-11-26, 23:57
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifri
Nej, normalt tillvägagångssätt i sexualmål mot minderåriga är att BO anges som
sekretess A, har du läst några domar som berör underåriga brottsoffer?

Kan det vara så att en man har anstiftat sexuella handlingar som kvinnan har utfört
och förevisat via webcam? Bara en teori.
Självklart har du rätt i sekretessen. Men när dom kommer kan man ändå tyda om handlingarna är utförda mot en kille eller tjej samt en någorlunda ålder.
Den där mannen skiter jag i. Han har på sin höjd tittat på vad en 25-årig person med egen vilja o moral har gjort.
Att tvinga någon till sexuell handling räknas som våldtäkt eller sexuellt tvång beroende på brottets art. Så därför har kvinnan än så länge inget som talar till hennes fördel.
Citera
2014-11-27, 04:50
Medlem
Barrington1975s avatar
Har det framkommit om BO är en flicka eller en pojke?
Citera
2014-11-27, 07:00
Medlem
LilithSkovdes avatar
Jag har inte orkat läsa hela tråden, så jag ber om ursäkt om mina frågor redan är besvarade. Är det någon som vet vilka kvinnan och mannen är? I så fall, vilken relation hade dom till brottsoffret?
Citera
2014-11-27, 08:51
Medlem
Kaffenarkomanens avatar
Citat:
Självklart har du rätt i sekretessen. Men när dom kommer kan man ändå tyda om handlingarna är utförda mot en kille eller tjej samt en någorlunda ålder.
Den där mannen skiter jag i. Han har på sin höjd tittat på vad en 25-årig person med egen vilja o moral har gjort.
Att tvinga någon till sexuell handling räknas som våldtäkt eller sexuellt tvång beroende på brottets art. Så därför har kvinnan än så länge inget som talar till hennes fördel.
Bara namn personnummer och adress som brukar vara sekretess. Kön och ålder brukar framgå.
Citera
2014-11-27, 16:14
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilithSkovde
Jag har inte orkat läsa hela tråden, så jag ber om ursäkt om mina frågor redan är besvarade. Är det någon som vet vilka kvinnan och mannen är? I så fall, vilken relation hade dom till brottsoffret?

På A svarar vi ja och på B svarar vi nej, ingen aning. Det lär nog dröja innan man vet mer om BO med tanke på att sånt först lär bli känt vid en eventuell rättegång.
Citera
2014-11-27, 17:22
Medlem
Keith.Moons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Så är det.
Även när det gäller överraskningssex mellan vuxna så definieras väldigt många sexuella handlingar som våldtäkt även när det inte skett nån penetrering alls. Lagstiftarna vill uppenbarligen inte göra nån skillnad alls på när en snygg 25 årig tjej runkar av en 14-årig kille och när en ful 50 - årig gubbe rammar dasen i 10-årig tjej....
Korrekt.

...och lagstiftarna väljs av folket.

Om du vill ha ett annat statsskick, diktatur kanske, så är det ju inte säkert att diktatorn gör så som du vill då heller.
Citera
2014-11-27, 17:33
Medlem
Keith.Moons avatar
Citat:
Vart fick du förståndshandikappad ifrån? Har du säkra källor på att de har häktat en förståndshandikappad kvinna?
I så fall bör du omedelbart anmäla detta då det i så fall handlar om grovt olaga frihetsberövande då man inte får fängsla förståndshandikappade.
Eller är du bara en av alla jävlar som är tvungen att hitta på egna teorier?
Jaha, släpper man ut kriminella så fort man har konstaterat att de har under 75 i IQ eller vad yrar du om? Tror nog man blir fängslad även som efterbliven om man mördar o våldtar.

Du hittade alltså på dina egna teorier.
Citera
2014-11-27, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the-hunchback
Hon heter S*nn* G*nn*rsson

* = a, a, u, a

Hon skrev på Facebook att hon jobbar på "ett större sjukhus".

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:1IfcVepWEnkJ:https://sv-se.facebook.com/ungcancer/posts/415899188474414+&cd=1&hl=sv&ct=clnk&gl=se

Hennes FB finns inte kvar, nyligen borttagen.
och dom senaste inläggen hon gjorde på fb så var hon utomlands! (ca 2veckor sen).
Citera
2014-11-27, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HectorPi
Utan att vara GW så vågar jag påstå att beskrivningar som "ytterst jävla sällsynt" nog kan användas

Öh nej. Typ lika vanligt i svenska familjer som i andra.
Citera
2014-11-27, 19:09
Medlem
Har det kommit fram vilken relation GM har till BO? Låter lite som att det kan vara syskon? Låter lite bekant, formuleringarna. Min bror var runt 25 när han anmäldes för våldtäkt mot mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in