2014-11-20, 11:36
Medlem
TheHmms avatar
Nu mina vnner ska ni f hra en historia av stor sorg och trta.
Som mnga av er vet r det stor skillnad p den finlndska och svenska flyktingpolitiken...

Det brjar med att lilla jag gillar lite saker p facebook, inte SD rakt ut... jag mste smyga in dem i min yttre bekantskapskrets. men logiska saker, s som lnkarna nedan har jag godtyckt till.

http://avpixlat.info/2014/11/14/doms...lig-krankning/

Ett youtubeklipp p Lfven nr han r boss

samt http://www.expressen.se/nyheter/brit...kas-atervanda/

jag skrev en kommentar, som jag sjlv tyckte var logisk... den fljer.

Islamofobi och diskriminering pga RELIGION r inte detsamma som rasism, allts p grund av ras/hudfrg... Religion r ngot man vljer att tro p, man anser det som mest logiskt och vljer att leva sitt liv efter det, lite eller mycket. Hudfrg eller ras eller fdelseort vljer man inte... ska man inte f kritisera och utesluta mnniskor efter vilka val de gjort i livet s blir det vldigt svrt att neka pedofiler arbete p dagis.

P basis av detta, har d min finske vn, vi kallar henne Lilla My, brutit kontakten med mig.

Argumenten fr detta var, och jag citerar:

"Du rstar fr ett parti som arbetar mot minoriteter. I Finland finns ett motsvarande parti. Tyvrr s r jag p en minoritet i Finland, en sn som hgerextrema inte villa ha hr. Drfr klarar jag inte av sna som rstar fr motsvarande."

"Alla hgerextrema r rtgg"

"S du tycker det or okej att rsta p ett parti som r ppet frmlingsfientliga? Som har ppet nazistiska medlemmar?"

"Ha ett bra liv."

Inga motargument fungerade, inte att finlands flyktingpolitik r jttebra, att finlndska lderstest r ngot SD vill ha, inte att mitt strsta argument fr att rsta p SD r att jag tycker om ansvarsfull anvndning av skattepengar. Inte heller skillnaden i siffror hjlpte, Lilla My hade helt enkelt bestmt sig att jag var ett Rtgg, oavsett hur verkligheten sg ut.

S, mina vnner... nu tnker jag dricka en l och kanske lite Nykpings brnnvin och gldja mig t att Lilla My i alla fall var tjock.

Jvla samhlle vi lever i. Lite ledsen i gat blir man.

Gjorde jag rtt? r jag ett rtgg? Kommer negrer alltid vara negrer? Har du varit varit med om ngot liknande och fungerade ngot argument fr att lugna ner PK-bajsisen d?
Senast redigerad av TheHmm 2014-11-20 kl. 11:52.
Citera
2014-11-20, 11:59
Medlem
Habbenzs avatar
Jag tycker du fick en ganska bra frklaring i och med att hon sa att hon var en minoritet i Finland. Skriver du massa (positiva) grejer om SD p din facebook kan du vara beredd p att folk kommer reagera. Frutsatt att du inte enbart har totalt likasinnade vnner givetvis. Att vi har ett samhlle dr man ppet inte fr visa std fr ett parti i riksdagen utan att bli stmplad som nazist r givetvis bisarrt. Men det r s det r, r du gammal nog att dricka brnnvin vid lunchtid borde du frsttt hur vr fina politik fungerar.
Citera
2014-11-20, 12:05
Jag tycker att du ska se det positiva i det skedda, du lyckades rensa ut ett krockmongo ur ditt liv. Det r nmligen som s att om ngon inte kan acceptera att du har en egen politisk sikt, hur impopulr denna n kan vara bland vissa, s r vederbrande inte vrd att vara din vn. Det handlar om respekt. Respekt fr yttrande- och siktsfriheten. Hon visade att hon inte respekterade varken dig eller din rtt att ha egna sikter. Good riddance.
Citera
2014-11-20, 12:13
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habbenz
Jag tycker du fick en ganska bra frklaring i och med att hon sa att hon var en minoritet i Finland. Skriver du massa (positiva) grejer om SD p din facebook kan du vara beredd p att folk kommer reagera. Frutsatt att du inte enbart har totalt likasinnade vnner givetvis. Att vi har ett samhlle dr man ppet inte fr visa std fr ett parti i riksdagen utan att bli stmplad som nazist r givetvis bisarrt. Men det r s det r, r du gammal nog att dricka brnnvin vid lunchtid borde du frsttt hur vr fina politik fungerar.

Det r ju det som r det skrmmande, jag skrev inte ngot om SD i sig, eller ngot rasistiskt, frutom kommentaren.

Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Jag tycker att du ska se det positiva i det skedda, du lyckades rensa ut ett krockmongo ur ditt liv. Det r nmligen som s att om ngon inte kan acceptera att du har en egen politisk sikt, hur impopulr denna n kan vara bland vissa, s r vederbrande inte vrd att vara din vn. Det handlar om respekt. Respekt fr yttrande- och siktsfriheten. Hon visade att hon inte respekterade varken dig eller din rtt att ha egna sikter. Good riddance.

Jag skulle aldrig bryta kontakten med en vn bara fr att de var anarkister eller vnsterpartister.
Alla fr sga och tycka vad de vill... men den sikten verkar vara ovanlig idag. Till och med i vrigt intelligenta personer glmmer bort att censur r fel.
Citera
2014-11-20, 12:18
Moderator
skunkensunes avatar
//Hur man fr det hr till att passa i Offentliga debatter r vldigt underligt.

Offentliga debatter --> Papperskorgen
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in