• 1
  • 2
2014-11-19, 20:57
Medlem
Hej,

har nyligen bytt dator till en med Win 8 och upplever att Chrome ständigt segar och får statusen "svarar inte". Främst uppstår problemet när jag spelar biljardspel på Facebook och det är ett stort problem. Försökte lösa det med att använda en annan webläsare men där gick det inte att installera Shockwaweplayer från Adobe (Mozilla och Explorer). Förslag på lösningar?
Citera
2014-11-19, 22:20
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du McAffe installerat i datorn?
Citera
2014-11-21, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har du McAffe installerat i datorn?

Ja. I drygt två veckor till sedan återgår jag till avast. Är det problemet?
Citera
2014-11-21, 22:09
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PakladdaKocken
Ja. I drygt två veckor till sedan återgår jag till avast. Är det problemet?
Förmodligen ja. Antivirus segar ofta ner datorn något fruktansvärt. Gör dig själv en tjänst och surfa på ett standardkonto istället.
Citera
2014-11-22, 06:26
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
McAffe ställer till med besvär än nytta. Avinstallerar bort detta med hjälp av ett bra program, te.x Revo Uninstaller Pro. Läs och följ hur detta program fungera på deras hemsida.

Rensar gärna fatorn efteråt med te.x CCleaner. Startar om datorn och installerar något bättre säkerhetsprogram så ska du se att allt går mycket bättre.
Citera
2014-11-22, 12:34
Medlem
Tack för hjälpen!
Citera
2014-11-22, 13:03
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tog du bort McAffe? Blev det bättre eller sämre?
Citera
2014-11-22, 13:29
Medlem
Citat:
Tog du bort McAffe? Blev det bättre eller sämre?

Håller på att installera AVG nu, får se om det blir bättre. Dock har jag kört med gratisversioner innan och aldrig haft de problem jag upplever nu, så det kanske är så enkelt.
Citera
2014-11-22, 13:31
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Hade du både AVG samt McAffe i datorn?
Citera
2014-11-25, 18:07
Medlem
Citat:
Hade du både AVG samt McAffe i datorn?

Nu har jag bara AVG installerat och upplever bitvis att datorn segar ändå när jag använder Chrome. Innan hade jag Windows 7 + Chrome och det gick som en oljad blixt jämfört med nu, trots nästan full hårddisk och halva ramminnet. Konstigt.
Citera
2014-11-25, 18:21
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Och Windows är fullt uppdaterad? Har du Windows 8.1?
Citera
2014-11-25, 18:24
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PakladdaKocken
Nu har jag bara AVG installerat och upplever bitvis att datorn segar ändå när jag använder Chrome. Innan hade jag Windows 7 + Chrome och det gick som en oljad blixt jämfört med nu, trots nästan full hårddisk och halva ramminnet. Konstigt.

Du installerade fel Av - se detta test - http://chart.av-comparatives.org/chart1.php

Google chrome har haft mycket problem sedan ett tag tillbaka framför allt med 64bit`s versionen och bl.a med det du upplever så testa en annan chrome läsare - t.e.x SRWare iron - Comodo dragon eller chromium . Det finns flera märken - sök nätet .
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in