2014-11-19, 17:27
Bannlyst
Har varit producent i 6 år snart inom electro house och allt som har med elektronisk dans musik och göra. Nu tänkte jag ta steget vidare och skaffa mig en management precis som de andra stora DJs har, där de blir bokade till diverse konserter, festivaler och spelningar.

Hur skaffar man sig management? Är det endast via skivbolag detta sker?
Citera
2014-11-19, 18:01
Medlem
Pescasss avatar
Lägger du ut din musik på exempelvis soundcloud?
Citera
2014-11-19, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pescass
Lägger du ut din musik på exempelvis soundcloud?

Ja! Har en en hel del fans bakom mig från alla världens hörn.
Citera
2014-11-19, 18:17
Medlem
Pescasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dtf
Ja! Har en en hel del fans bakom mig från alla världens hörn.

kanon! tycker själv du bör jaga efter fler fans för då kommer en management till slut att höra av sig till dig.
du kan även tävla i olika låt tävlingar och går det bra så kommer dom att höra av sig.
Vill du ha en bara endå så kan du efterlysa en på olika forum - detta är dock inte någon vidare bra idé.
Citera
2014-11-19, 18:47
Medlem
Ett tips kan ju vara att inte uttala dig på det här viset i fortsättningen.

Citat:
Jag är inte dum och vet att de flesta AU/VST kan man spara ner inställningen som preset, beroende om du använder olika FabFilter eller andra plugins i FL Studio.

Jag har skickat PM till dig och du svarar inte. Säg sanningen istället för att bete dig som en liten feg råtta. Säg att du inte vill dela med dig, men istället bara startat upp en tråd här för att söka bekräftelse. Avskyr såna osäkra personer som dig som är fega för att dela med sig för att de är rädda ifall om nån bättre skulle dyka upp.

Skulle nog ge min högra arm på att du inte alls har någon publik bakom dig. Annars hade du inte uttryckt dig så oprofessionellt som du gjorde där.

Pinsam är du.
Citera
2014-11-19, 21:54
Medlem
Pescasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabionwoot

Skulle nog ge min högra arm på att du inte alls har någon publik bakom dig. Annars hade du inte uttryckt dig så oprofessionellt som du gjorde där.

Pinsam är du.

haha tycker mig känna igen de där inlägget från deficios tråd, stämmer det?
Citera
2014-11-19, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pescass
haha tycker mig känna igen de där inlägget från deficios tråd, stämmer det?

Exakt!

Pinsam kille haha..
Citera
2014-11-20, 00:27
Medlem
MADs avatar
Citat:
Har varit producent i 6 år snart inom electro house och allt som har med elektronisk dans musik och göra. Nu tänkte jag ta steget vidare och skaffa mig en management precis som de andra stora DJs har, där de blir bokade till diverse konserter, festivaler och spelningar.

Hur skaffar man sig management? Är det endast via skivbolag detta sker?

Management och skivbolag är två separata saker.
För att någon ska vara intresserad krävs det att du har producerat låtar som är betydligt bättre än genomsnittet. Att du redan är ute och DJ:ar aktivt samt gärna att du har en etablerad fanbase.
En manager vill tjäna pengar, om hen tror att det går genom att representera dig så är du intressant.
En managers främsta uppgift är dock inte att boka konserter, det sköter ett bokningsbolag.

Länka några låtar så jag får lyssna.
Citera
2014-11-20, 11:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fabionwoot

Pinsam är du.

Du är bara avundsjuk och bitter och det märks.

Skaffa dig ett liv!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in