2014-11-19, 17:15
Medlem
Jag vet inte ifall detta är rätt tråd eller inte, men jag vid flertal tillfällen laddat ner serier och börjat kolla på den i VLC. Men i mitten av avsnitten dyker en robot röst upp och börjar prata, hinner aldrig riktigt uppfatta vad det är den säger med inbillar mig att det är något om "mark 17". Har jag lyckats ladda ner något virus eller är det en systeminställning?.

Kan vara bra att nämna att jag har en Mac och att rösten dyker upp även när jag bara lyssnar på musik eller pluggar på datorn.
Vet någon vad det är och vad man kan göra åt det?
Citera
2014-11-19, 17:19
Medlem
Scraps avatar
Har du VoiceOver på?
Citera
2014-11-19, 17:19
Medlem
skogluundarns avatar
Om jag inte mister fel så tror jag nog att det är en inbyggd funktion som kan användas av t.ex virus eller någon som har tillgång till din dator, och har fixat så den säger en mening vid en viss tidpunkt.
Citera
2014-11-19, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrap
Har du VoiceOver på?
Nej det har jag inte, stängde av det när rösten började
Citera
2014-11-19, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogluundarn
Om jag inte mister fel så tror jag nog att det är en inbyggd funktion som kan användas av t.ex virus eller någon som har tillgång till din dator, och har fixat så den säger en mening vid en viss tidpunkt.

Så innebär det att jag har ett virus eller att jag hade ett men att de fixade sig själv?
Citera
2014-11-19, 20:24
Medlem
det är inte klockan då?

om jag minns rätt så kan rösten säga "klockan är nu 17.00"
Citera
2014-11-20, 16:31
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinkhelicopter
Jag vet inte ifall detta är rätt tråd eller inte, men jag vid flertal tillfällen laddat ner serier och börjat kolla på den i VLC. Men i mitten av avsnitten dyker en robot röst upp och börjar prata, hinner aldrig riktigt uppfatta vad det är den säger med inbillar mig att det är något om "mark 17". Har jag lyckats ladda ner något virus eller är det en systeminställning?.

Kan vara bra att nämna att jag har en Mac och att rösten dyker upp även när jag bara lyssnar på musik eller pluggar på datorn.
Vet någon vad det är och vad man kan göra åt det?

Varför inte testa med säker omstart med C nertryckt. Det har löst många problem man inte förstått varför dom dök upp.
Testa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in