• 1
  • 2
2014-11-19, 02:22
Medlem
deadpeoples avatar
Kolla på denna video innan du läser mer

https://www.youtube.com/watch?v=DDtWxURLlPk#t=402

Nu till frågan. Tycker du att det var bättre förr?
Sedan tycker jag vi ska diskutera den här filmen, hur reagerade ni efter den? osv..

Har jag postat fel nu så ber jag om ursäkt.
Senast redigerad av deadpeople 2014-11-19 kl. 02:38.
Citera
2014-11-19, 02:46
Medlem
Milkteeths avatar
Jag tycker det var bättre innan facebook, twitter, instagram & allt vad det heter kom. Kanske inte räknas som förr, men folk var fan mer sociala då. Nu sitter dom flesta i ett mörkt rum & uppdaterar facebook hela dagarna.

Vad ska man säga om klippet? Klart dom inte vet vad en old school kamera är, dom är ju runt 10 år.
Senast redigerad av Milkteeth 2014-11-19 kl. 02:48.
Citera
2014-11-19, 02:56
Medlem
deadpeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milkteeth
Jag tycker det var bättre innan facebook, twitter, instagram & allt vad det heter kom. Kanske inte räknas som förr, men folk var fan mer sociala då. Nu sitter dom flesta i ett mörkt rum & uppdaterar facebook hela dagarna.

Vad ska man säga om klippet? Klart dom inte vet vad en old school kamera är, dom är ju runt 10 år.

Absolut. Sociala medier är både bra och dåligt. Jag tror att det kommer att ta över totalt inom en snar framtid!
Citera
2014-11-19, 03:00
Medlem
Allt var bättre förr. Till och med förr var bättre förr.

Ang. videon, klart som fan att dagens snorungar inte vet vad en old school kamera är. Precis som farfar inte vet vad instagram är.
Citera
2014-11-19, 03:02
Bannlyst
va bättre förr !!! , saknar riktig blyad bensin
Citera
2014-11-19, 03:24
Medlem
hedda89s avatar
ÄR VÄL KLART SOM FAN ATT ALLT VAR BÄTTRE FÖRR !!

Folk är så jävla upptagen med all social media o skit.

90 talisterna och kommande generationer är helt tappade i golvet.

Listan kan göras lång.

Ser inget annat än undergång för Sverige.
Citera
2014-11-19, 03:31
Medlem
deadpeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedda89
ÄR VÄL KLART SOM FAN ATT ALLT VAR BÄTTRE FÖRR !!

Folk är så jävla upptagen med all social media o skit.

90 talisterna och kommande generationer är helt tappade i golvet.

Listan kan göras lång.

Ser inget annat än undergång för Sverige.

Inte bara för Sverige!
Citera
2014-11-19, 03:32
Bannlyst
Bättre förr?

Det jag saknar är att folk är rädda på kvällen unga flickor springer med mobilen i högsta hugg. Det var bra när man kunde gå till banken för att ta ut pengar.
Det var bra när man kunde känna på musiken (Vinyl)

Jag saknar när jag var ung när ingen viste vad CV var och när man gick och knackade på hos ett företag och fick ett jobb direkt efter NIAN

En klassiker.. nu för tiden jag saknar jag tiden när vi inte hade tiggare för typ bara för 4 år sedan.

Listan kan göras lång jätte lång.
Citera
2014-11-19, 03:52
Bannlyst
Jag bara måste fylla på med 3 saker till.

Jag saknar när man var 18 år och kunde få en lägenhet inom 4 månader och hyran var 35% av en vanlig lön.

Jag saknar när ett körkort kostade en månadslön typ 17 000 i dagens pengar och då hade alla råd med körkort.

Jag saknar när alla gjorde lumpen och lärde sig att försvara och älska sitt land och om man vägrade åkte man in.
Citera
2014-11-19, 08:04
Medlem
tcfmogs avatar
Det var inte bättre förr men det var enklare.
Citera
2014-11-19, 22:18
Medlem
Bror.s avatar
Tittat lite på Historieätarna på SVT, och gjorde så även i dag. Jag kan inte påstå att jag skulle vilja leva i någon av alla epoker som visas, inte ens som högt adeln (möjligtvis kung, men nja).

Sett till klippet menar du säkert inte för hundratals år sen, utan snarare 15-30. Då är det ett svagt kanske, vissa saker verkar ha varit bättre, men i mina ögon mestadels sämre. Några av de bra sakerna var väl att miljön inte lika var lika förstörd som i dag, jorden var inte överbefolkat i samma mängd, arbetsmarknaden var öppnare, och det var inte riktigt samma "hotbild" som det är i dag på många problem. Så tycker jag
Citera
2015-07-27, 09:33
Medlem
Troligtvis var det helhetsmässigt inte bättre förr. Mycket av det som var bättre förr kan man enkelt ordna idag med. Många klagar på mobiler och sociala medier. Här kan man kanske inte förändra andras vanor, men jag tror man kommer ganska långt själv genom att fimpa sin egna iphone och surfplatta. Fimpa stora kanalpaketet på tvn och kör långsammaste bredbandet.

Men sen finns det ju ändå rätt mycket i den nya tekniken som är bekvämt. Nu behöver man inte kopiera kartor ur gula sidorna, köpa gula tidningen tisdag morgon, gå till posten med räkningar, gå till videobutiken och hyra film, posta deklarationen, gå till banken för att flytta pengar, köpa aktier etc etc etc. En svår avvägning tycker jag.

Sociala medier är ju bara en väldigt liten del av allt som är nytt. Det mesta blir ju faktiskt bättre rent tekniskt.

Några saker som jag stör mig på blir sämre, är den allmänna produktkvalitén. Vill man ha kvalitétsgrejer så är det specialbutiker och specialmärken av olika slag. Vill man ha kvalitétsmat så är det specialmärken på specialhyllor. Ibland behöver man vara rena rama Sherlock för att hitta kvalitet. Förr marknadsfördes varor och produkter för dess fina kvalitet... nu är det pris som gäller. Allt ska vara billigt billigt billigt. Alla säger att man har inte råd att köpa dyra kvalitativa saker, men det är ju för att alla jämt och ständigt ska ha så mycket prylar. Släng bort hälften av allt onödigt så har man råd med det viktigaste.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in