2005-09-15, 18:20
Medlem
Fatty Arbuckles avatar
Jag har ett filmklipp som jag laddar in 10 JPEG-bilder i flash-animationen utifrån mha iteration.

filmklipp.loadMovie("http://www.url.se/bild.asp?id="+i);

Variabeln i är till och börja med satt till 1. För varje "varv" så ökar den med ett tills den når 10 då den sätts till ett igen. Problemet är att varje gång som den börjar om så måste bilden laddas in på nytt igen. Min fråga är alltså följande: Finns det nåt smidigt sätt att cache:a bilderna så att det inte blir så segt för användaren?
Citera
2005-09-16, 09:27
Medlem
Bratwurst Breeds avatar
Enligt Macromedia så är det här ett sätt att undgå cacheing som med andra ord borde fungera precis som vanligt i en browser.

Om du vill vara helt säker och det bara handlar om 10 bilder borde det ju inte vara så svårt att fixa en workaround iofs.

Kan du inte köra loadMovie-funktionerna första varvet, fast ladda varje bild till separata movieclips och efter det bara gömma/visa dem?
Citera
2005-09-16, 13:50
Medlem
Fatty Arbuckles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratwurst Breed
Enligt Macromedia så är det här ett sätt att undgå cacheing som med andra ord borde fungera precis som vanligt i en browser.

Om du vill vara helt säker och det bara handlar om 10 bilder borde det ju inte vara så svårt att fixa en workaround iofs.

Kan du inte köra loadMovie-funktionerna första varvet, fast ladda varje bild till separata movieclips och efter det bara gömma/visa dem?

Jag har redan prövat att göra så som du beskrev det, men det är så jäkla omständigt. Dessutom så tycket jag inte om hårdkodning. Jag vill ha en smidig och enkel lösning på det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in