2014-11-18, 21:51
Medlem
Ghandis avatar
Har köpt en lumia 930 för ett tag sedan att ha som andra mobil. Den tar för det mesta MYCKET lång tid på sig att laddas upp. kan ligga en hel dag utan att laddas mer än till 60-70 %.

någon gång har den laddats snabbare. ikonen blinkar hela tiden, men verkar som den ska det.

Har testat olika laddare o samma sak med alla. Har testat laddare i annan telefon, o funkar bra i den.

Någon annan som har (varit dum nog o köpt) en Nokia som har erfarenhet av problemet ?
eller hört om det ?

Nokia kan man ju inte nå längre , o microsoft e omöjliga o nå dom också.
Citera
2014-11-19, 15:15
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
Har köpt en lumia 930 för ett tag sedan att ha som andra mobil. Den tar för det mesta MYCKET lång tid på sig att laddas upp. kan ligga en hel dag utan att laddas mer än till 60-70 %.

någon gång har den laddats snabbare. ikonen blinkar hela tiden, men verkar som den ska det.

Har testat olika laddare o samma sak med alla. Har testat laddare i annan telefon, o funkar bra i den.

Någon annan som har (varit dum nog o köpt) en Nokia som har erfarenhet av problemet ?
eller hört om det ?

Nokia kan man ju inte nå längre , o microsoft e omöjliga o nå dom också.

Använder du original-laddaren? Med original-kabeln?

Kolla under Support på denna sida: http://www.microsoft.com/sv-se/mobil...dukt/lumia930/
Senast redigerad av /Nisse_Hult 2014-11-19 kl. 15:19.
Citera
2014-11-19, 17:33
Medlem
Ghandis avatar
japp. testat med både original o testat andra laddare. o samtliga laddare är det samma sak med.
och alla laddare funkar bra med andra mobiler.

vad söker ja o vad hittar ja på den sidan ?

varit inne i butik o dom kolla på den sidan tror jag.
Citera
2014-11-19, 18:07
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
japp. testat med både original o testat andra laddare. o samtliga laddare är det samma sak med.
och alla laddare funkar bra med andra mobiler.

vad söker ja o vad hittar ja på den sidan ?

varit inne i butik o dom kolla på den sidan tror jag.

OK! Länken var ett försök att hjälpa till, och om du har original laddaren så återstår i stort sett att utesluta hårdvarufel! och då blir det tyvärr att lämna in den för service! (även om det tar längre tid än man önskar!)
Citera
2014-11-20, 13:55
Medlem
b00b00s avatar
Batteriet i Lumia-nallarna är inte särskilt bra förrän man laddat den ett 15-20-tal gånger.

Sen finns det en del bra tips på hur du förlänger drifttiden på batteriet här
http://www.microsoft.com/en-gb/mobil...4FC707A61-8_10
Senast redigerad av b00b00 2014-11-20 kl. 14:01.
Citera
2014-11-20, 18:05
Medlem
Ghandis avatar
ok ska kolla på läkarna igen.

och som sagt är det bara en "andra mobil" så jag klara mig utan den. Men man ska ju inte behöva ladda upp ett batteri 20 ggr innan det funkar bra år 2014....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in