Citat:
Ursprungligen postat av
Skullhead
Allt sådant tar du på anstalten, finns ingen mening med att ens börja läsa om sådant nu, när det börjar närma sig så kan du ansöka om diverse saker. Håll dig skötsam så är chansen större att du beviljas
Ok tack, ja det ska jag verkligen göra. Kommer inte hänga med andra intagna utan hålla mig på min kant och plugga/jobba och försöka använda tiden så konstruktivt jag kan och vara trevlig mot personal osv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Provocative2.0
Innan jag ens tänker bemöda mig att ge råd så vill jag veta, på vilka grunder du släpps ur häkte med en strafftid som innebär obligatorisk häktning?
Har lite svårt att tro att du skulle släppas o då känner jag inte för att hålla ett engagemang.
Ja, förutom att utredningen är färdig så finns det heller inga vittnen att påverka så kollisionskurs är ur fråga och då finns inte längre anledning att hålla mig häktad. Åklagaren yrkade inte ens på det. Jag var inte ens beredd på att bli släppt själv men nu sitter jag här i friheten och undrar över min framtid och huruvida du tror att jag sitter och hittar på detta är inte relevant för mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ri-Fa
Sitter själv i samma sits som TS. Jag är dömd till 2,5 år plus ytterligare 4 månader som snart ska avtjänas. Blev häktad i 2,5 månad under 2011 och dömd i år så så konstigt är det inte.
Vad menar du? Att utredningen och domen kom 3 år senare? Hmm. Jag blev häktad i 2 månader under vilken utredningen blev klar och jag fick vänta på domen en vecka efter jag blev släppt efter rättegången.
Citat:
Ursprungligen postat av
IIIDracul
Finns fall där den misstänkte släpps efter avslutad rättegång, och då tror alla att gm ska gå fri, men sen när domen kommer blir de ändå dömda.
Ingen trodde att jag skulle gå fri och allt pekade mot något sorts fängelsestraff, men frisläppt blev jag ändå.