2014-11-17, 20:15
Medlem
Svart.Karismas avatar
Själv har jag aldrig testat någon form av narkotika. Om det sker i framtiden lär det bli små bruk av cannabis, lsd eller heroin. Förmodligen och förhoppningen kommer jag inte testa något alls den kommande tiden. Var en riktig jävla narkoman till sinnes innan jag fyllde 15. Längtade då otroligt mycket till att ta droger. Han turligt nog aldrig främja denna önskan då min strikta moral kom i samband med drogtillgängligheten.

Känns som att så fort man kommer någon nära så dyker det ena efter det andra upp i form av diverse trauman, misär och ofortunaliteter av droger.

Spekulera och kom med statistik!
Citera
2014-11-17, 20:24
Medlem
Hade inte typ var fjärde gymnasieelev i sthlm kickat? Kanske fler, kommer ej ihåg.
Citera
2014-11-17, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svart.Karisma
Själv har jag aldrig testat någon form av narkotika. Om det sker i framtiden lär det bli små bruk av cannabis, lsd eller heroin. Förmodligen och förhoppningen kommer jag inte testa något alls den kommande tiden. Var en riktig jävla narkoman till sinnes innan jag fyllde 15. Längtade då otroligt mycket till att ta droger. Han turligt nog aldrig främja denna önskan då min strikta moral kom i samband med drogtillgängligheten.

Känns som att så fort man kommer någon nära så dyker det ena efter det andra upp i form av diverse trauman, misär och ofortunaliteter av droger.

Spekulera och kom med statistik!

När du säger narkotika menar du de som är klassat som narkotika? för tidigare så var ju inte droger klassade och då var de många som kan tagit, och även om substituten är de samma så är de inte narkotika enligt vissa om man får de på laglig väg.

Nästan narkotika används eller har används inom sjukvården om man tänker på de välkända.
Citera
2014-11-17, 20:29
Medlem
Svart.Karismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaiwai
Hade inte typ var fjärde gymnasieelev i sthlm kickat? Kanske fler, kommer ej ihåg.
Det bör vara många fler! De som aldrig testat är en solklar minoritet.
Citera
2014-11-17, 20:32
Medlem
dr-snuggles avatar
Alkohol krymper hjärnan och lever

Cannabis gör dig lite seg som person i några dagar och vissa ämnen CBG har visat sig reparera och återställa skadade hjärnceller

Folk börjar inse det men den äldre generationen har druckit sönder sin hjärna så det kan inte ändra sin uppfattning
Citera
2014-11-17, 21:41
Medlem
Vad gäller folk som inte har testat narkotika tror jag att det kan finnas en hel del i alla åldrar som inte har gjort det. Däremot så lär siffran vara nästan noll om vi räknar nykterister som inte ens har rört alkohol, cigaretter eller snus.

Jag kan endast utgå från egna observationer och uppfattningar hos dem i min närhet och i första hand kan jag relatera till min egen familj. Där har vare sig någon av mina syskon eller föräldrar testat narkotika men alkohol och cigaretter har alla utom en provat. Så tror jag att det är ganska generellt också. Antalet människor som har testat droger är inte extremt högt, även om det inte är obefintligt heller.
Citera
2014-11-17, 21:56
Medlem
Pescasss avatar
har knappt ens sett narkotika i hela mitt liv förutom några slags bollar som det var en isländare som satt och rökte när vi jobbade och bodde på hotell, tog han på bar gärning om man säger men brydde mig inte - de är helt upp till han själv.

luktade så bränt inne på toaletten så jag frågade om han suttit och eldat papper eller vad han höll på med

skulle jag någon gång ta narkotika så skulle jag vilja testa cannabis men de känns inte som de blir inom de närmsta åren i alla fall.
Senast redigerad av Pescass 2014-11-17 kl. 22:00.
Citera
2014-11-18, 22:05
Medlem
Svart.Karismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farenhigh
Antalet människor som har testat droger är inte extremt högt, även om det inte är obefintligt heller.

Jävlar vilken insikt! Det mest efterblivna jag har hört.

Ickedrogtestare i 15-25års generationen som kommer förbli ickedrogtestare livet ut, bör ligga på inte mer än 10%
Citera
2014-11-18, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svart.Karisma
Jävlar vilken insikt! Det mest efterblivna jag har hört.

Ickedrogtestare i 15-25års generationen som kommer förbli ickedrogtestare livet ut, bör ligga på inte mer än 10%

Du behöver inte vara otrevlig.

Jag utgår bara från den statistik som exempelvis CAN för i komplement med mina egna erfarenheter och drog en slutsats - där antalet personer som testat narkotika för njutningsskull oavsett ålder inte är skrämmande hög. Det är inte någon sanning, utan bara en uppfattning jag har fått.

Dessutom skrev jag:

Citat:
Jag kan endast utgå från egna observationer och uppfattningar hos dem i min närhet och i första hand kan jag relatera till min egen familj.

tror jag att det är ganska generellt också. Antalet människor som har testat droger är inte extremt högt, även om det inte är obefintligt heller.

Som sagt så är det bara vad jag tror och det är inte en sanning skriven i sten.
Senast redigerad av Farenhigh 2014-11-18 kl. 22:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in