2014-11-17, 03:32
Medlem
Kommer ni ihåg ubåten som kom här i skärgården för någon vecka sen...

nu kan inte jag något om militärer, men skulle det vara möjligt att ubåten upptäcktes när den agerade som en relay-station mellan en skadad ubåt på västkusten och Moskva?

Dubbellurade ryssarna oss, genom att leda oss på en jakt i fel skärgård?
jag minns att det gjordes 1 eller 2 rapporter om främmande aktivitet på västkusten under samma tidsperiod aftonbladet live-tv berätta hur det känns att åka båt när det blåser, och hur många gånger de blir kontrollerade...

gjordes någon återkoppling på de spår/et?
Jag vill minnas att det var en skadad ubåt som bogserades ifrån just Västkusten till Kalingrad? Kanske opererar de i förband...?

En större(?) Telia station sattes ur spel i Sthlm den gånga veckan, vart? nära till Mälaren eller?

sensor-alarm ev. rökutveckling i tunnelbanan?
bara jag som får för mig att ryssarna har gömt nukes i tunnlarna, som de måste flytta pga. ombyggnaden av slussen ...

stort strömavbrott i Västerås, felet fanns i hamnområdet. Kritiskt funktion för samhället.
Hörde att Annie Lööf:s villa hade larmat - kanske spejar ubåtsfolket på insatsstyrkan kring skyddspersoner?

All in all, tror ni att ubåtsfolket verkligen åkte härifrån, eller var det bara ett spel för galleriorna så vi skulle skänka vår naiva gard?

Med tanke på att NATO/EU har ingått en koalition emot Ryssland, och raserat rubeln, är jag lite orolig över vad som kan hända.
Senast redigerad av freethespeech 2014-11-17 kl. 03:45.
Citera
2014-11-17, 03:43
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freethespeech
En större(?) Telia station sattes ur spel i Sthlm den gånga veckan, vart? nära till Mälaren eller?
Källa på det?
Citat:
Ursprungligen postat av freethespeech
Hörde att Annie Lööf:s villa hade larmat - kanske spejar ubåtsfolket på insatsstyrkan kring skyddspersoner?
Ha ha, där gick det för långt. Varför i helvete skulle Spetsnaz eller andra elitstyrkor från utlandet "kolla läget" hemma hos Annie Lööf av alla politiker i Sverige? Miljöpartiet är de farligaste typerna "-vi måste hålla koll på dessa ifall krig bryter ut."
Citera
2014-11-17, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Källa på det?

Ha ha, där gick det för långt. Varför i helvete skulle Spetsnaz eller andra elitstyrkor från utlandet "kolla läget" hemma hos Annie Lööf av alla politiker i Sverige? Miljöpartiet är de farligaste typerna "-vi måste hålla koll på dessa ifall krig bryter ut."

Fråga: Varför fungerar inte min tjänst?

Svar: På kvällen den 24 september drabbades en kabeltunnel i Vasastan i Stockholm av en explosionsartad brand. Tunneln i sig tillhör energibolaget Fortum, som i sin tur hyr ut kapacitet till åtskilliga nätleverantörer.

http://www.bredband2.com/kundtjanst/...elia-stockholm

Ah, det var visst inte bara Telia... det var visst en betydligt större aktör...
Fortum ja...
Fortum är stängd... de har stängt hela byggarbetsplatsen... Strålningsrisk eller?

fortum är fö en finsk koncern som arbetar med ryssland, och bygger kraftvärme & kärnkraftverk i Polen, ukraine osv... deras mål är att sälja energi till Ryssland...
http://www.reuters.com/article/2014/...0RW4RL20141007

menar Carl Haglund, finlands finansminister egentligen att han är glad, för nato har nu fått nog med "skit på kvarnen" för att sätta in hårdare sanktioner - som har gjort att Ryssland saknar "equity" i fortum - samtidigt som deras ekonomi rasar och deras naturresursers truter...
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6001263
Senast redigerad av freethespeech 2014-11-17 kl. 04:09.
Citera
2014-11-19, 02:57
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19880149.ab

"Enligt Fortum berördes närmare 43 000 hushåll av abrottet som varade i drygt två timmar.
– Vi vet inte vad felet är ännu, sa Eva-Lena Öberg på Fortums pressjour vid midnatt."

Bara jag som ser kopplingen mellan Fortum
ubåtar i skärgården säkert mälaren också...
Och oförklarliga händelser vad gäller el & kommunikations nätet i mellan-Sverige?

Säkert är det så att någonting har installerats i dessa system(elnät+internet)
då avbrotten tillsynes verkar reparera sig själva, "avbrottet VARADE" "vi vet inte vad felet är"...
precis samma visa i Västerås!
och tidigare - när det var bredbandet

Vad gör ryssarna? installerar de något uber-spyware som snappar upp datasignaler i elnätet?
tränar de bara på att sabotera i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in