• 1
  • 2
2005-09-15, 13:05
Medlem
blajs avatar
Sitter här med en förbannad vagel i övre ögonlocket som värker och stör, plus att jag ser ut som ett mongo på köpet. Någon som vet ungefär hur länge det tar innan den försvinner och svullnaden lägger sig? Jag har haft den i 3 dagar nu och börjar bli mäkta trött på den!

Har också läst något om en salva man kan köpa på apoteket som ska lindra, nån som vet nåt om den funkar bra?
Citera
2005-09-15, 17:10
Medlem
Vanillababes avatar
Det kan ta allt från några veckor till flera månader innan de försvinner.
Salvan du pratar om hjälper ungefär lika mkt som om du skulle få en sko i skallen dvs; ingenting.

Prata med en läkare, om den gör ont så kan de nog punktera den, eller vad de nu gör.
Men som sagt, de försvinner av sig självt, bara man har tålamod.
Citera
2005-09-15, 20:36
Medlem
cynikerns avatar
kan man inte klämma vaglar?
Citera
2005-09-15, 20:46
Medlem
klåfingrigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynikern
kan man inte klämma vaglar?

Kan klämma på dom ja men det hjälper inte.
Citera
2005-09-15, 20:53
Medlem
cynikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klåfingrig
Kan klämma på dom ja men det hjälper inte.

Ok då var det en regelrätt finne jag hade då!
Citera
2005-09-15, 21:06
Medlem
Spikeys avatar
Störiga jävlar det där...
Sist jag hade en blev jag så irriterad att jag for till farbror doktorn, han pillade lite med en bomullspinne med något medel på, efter en stund sprack vagelhelvetet.

EDIT:
Han klämde inte, han bara "pillade"
Citera
2005-09-16, 11:45
Medlem
blajs avatar
Inne på dag 4 nu och vageln verkar inte ge med sig. Jag testade att klämma lite på den i förrgår och då kom det ur lite var (mysigt värre) men inte blev den bättre för det. Var precis hos min husläkare också, fick bara ett recept på nån jävla salva som "kanske kan hjälpa"! Hade hoppats på att hon skulle drenera den (eller vad det nu heter) så man slipper fanskapet, men nej då.

Men att de brukar sitta kvar i flera veckor har jag inte hört, snarare 1 vecka max. Seriöst, har den inte försvunnit efter helgen funderar jag allvarligt på att skära bort hela ögonlocket!
Citera
2005-09-16, 12:22
Bannlyst
Jag har hört att det ska funka med saliv, alltså sitt eget.
Bara att smeta på så att säga.

Tror det är något gammal knep.

Obs! Jag skojar inte, det är på fullaste allvar.

Edit: Från susning.
En vagel kan man lätt bli av med genom att dra ut ögonfransarna som växer på varbölden. Har man tur drar man ur roten och längst ut sitter en varklump. Sedan är den borta på nolltid. // Cecilia

Edit 2: Hittade länkar angående Vaglar och saliv.
Länk 1
Länk 2
Citera
2005-09-16, 13:21
Medlem
blajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kontex
Jag har hört att det ska funka med saliv, alltså sitt eget.
Bara att smeta på så att säga.

Tror det är något gammal knep.

Obs! Jag skojar inte, det är på fullaste allvar.

Edit: Från susning.
En vagel kan man lätt bli av med genom att dra ut ögonfransarna som växer på varbölden. Har man tur drar man ur roten och längst ut sitter en varklump. Sedan är den borta på nolltid. // Cecilia

Edit 2: Hittade länkar angående Vaglar och saliv.
Länk 1
Länk 2

Strålande, tack för tipsen, ska genast testas! Återkommer med (förhoppningsvis goda) resultat!
Citera
2005-09-16, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blaj
Strålande, tack för tipsen, ska genast testas! Återkommer med (förhoppningsvis goda) resultat!

Lycka till!
Citera
2005-09-16, 20:15
Medlem
Spikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaj

Hur gick det...?
Citera
2005-09-16, 20:18
Medlem
Lutass avatar
Vad är en vagel egentligen? Det som besrkiv i den här tråden stämmer inte så bra överens med den bild jag fått av åkomman! Hej kom och hjälp mig!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in