2014-12-06, 09:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Varifrån får du dessa absurda antaganden liksom frågorna utan samband med det jag talat om?
Min kollega dog av hjärtattack och ingen konkurrent ens hos militären eller Säpo skulle ha försökt med någon löjlig strålning om det var det du trodde att vi andra trodde. Vi som utbildats och jobbat med mikrovågor i det militära är till skillnad mot journalister och foliehattar i allmänhet inte rädda för strålning utan ser mer möjligheter än hot med tekniken. Skrämselpropagandan som debunkers med fejkade foliehattar håller på med syftar till något betydligt värre för mänskligheten.

Men du har ju precis ägnat en massa inlägg åt att beskriva hur rfid-implantat kan få att ges otäcka smärtsignaler, hur man kan spåra folk med dessa implantat, hur impantaten kan användas för voice-to-skull osv. Och nu när kurrekotte undrar om du försökt skydda dig mot detta då är det bara löjligt och inget att vara rädd för längre? Har du svårt att bestämma dig eller vad håller du på med?
Citera
2014-12-06, 10:44
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Men du har ju precis ägnat en massa inlägg åt att beskriva hur rfid-implantat kan få att ges otäcka smärtsignaler, hur man kan spåra folk med dessa implantat, hur impantaten kan användas för voice-to-skull osv. Och nu när kurrekotte undrar om du försökt skydda dig mot detta då är det bara löjligt och inget att vara rädd för längre? Har du svårt att bestämma dig eller vad håller du på med?
Jag vet samtidigt att det behövs en militär organisation bakom för att genomföra dessa experiment och tillräckliga motiv från Säpo och myndigheterna på samma gång. Jag har tillräckligt med vänner på alla håll som kan genomskåda spelet och reagera så att det inte skulle löna sig att angripa mig personligen. När jag istället ser hur man ger sig på fullkomligt oskyldiga i min omgivning så ser jag det ändå som mitt ansvar att förklara vissa samband.
Citera
2014-12-06, 12:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag vet samtidigt att det behövs en militär organisation bakom för att genomföra dessa experiment och tillräckliga motiv från Säpo och myndigheterna på samma gång. Jag har tillräckligt med vänner på alla håll som kan genomskåda spelet och reagera så att det inte skulle löna sig att angripa mig personligen. När jag istället ser hur man ger sig på fullkomligt oskyldiga i min omgivning så ser jag det ändå som mitt ansvar att förklara vissa samband.

Man kan ju köpa en rfid-läsare hur lätt som helst på internet, problemet är ju att de bara kan läsa av/skriva till chippet på mycket kort avstånd - så var går gränsen för vanlig internetshop/militär teknik enligt dig? Och på hur stort avstånd kan militären utföra detta? Och ännu intressantare - kan du utveckla lite om vad du tror/vet att de kan få dessa passiva rfid-kretsar att utföra?
(Mina "informatörer" har missat att berätta om detta, jag kallar dem iofs inte för informatörer som du, utan snarare skola, uppslagsverk och faktaböcker men det är en annan historia)
Citera
2014-12-07, 12:49
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Man kan ju köpa en rfid-läsare hur lätt som helst på internet, problemet är ju att de bara kan läsa av/skriva till chippet på mycket kort avstånd - så var går gränsen för vanlig internetshop/militär teknik enligt dig? Och på hur stort avstånd kan militären utföra detta? Och ännu intressantare - kan du utveckla lite om vad du tror/vet att de kan få dessa passiva rfid-kretsar att utföra?
(Mina "informatörer" har missat att berätta om detta, jag kallar dem iofs inte för informatörer som du, utan snarare skola, uppslagsverk och faktaböcker men det är en annan historia)
Bäst att du frågar dina informatörer om saken. De är givetvis nyfikna på hur mycket av samtalen vi hade för 20 år sedan i branschen jag kunnat använda mig av men ärligt talat så intresserade jag mig inte för den spioninriktning man då genast fann mest spännande. Med tanke på hur istället GPS tekniken utvecklats parallellt med mobiltelefoni och maknät så är det ändå självklart att nu också passiva rfid skall kunna detekteras med riktade antenner på betydligt större avstånd än en vanlig magnetslinga kan ge.
Citera
2014-12-07, 13:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Bäst att du frågar dina informatörer om saken. De är givetvis nyfikna på hur mycket av samtalen vi hade för 20 år sedan i branschen jag kunnat använda mig av men ärligt talat så intresserade jag mig inte för den spioninriktning man då genast fann mest spännande. Med tanke på hur istället GPS tekniken utvecklats parallellt med mobiltelefoni och maknät så är det ändå självklart att nu också passiva rfid skall kunna detekteras med riktade antenner på betydligt större avstånd än en vanlig magnetslinga kan ge.

Så du har med andra ord inget konkret svar på någon av mina frågor, men ändå sitter du och fabulerar vidare om teknik som inte finns och mina "informatörer"..Jo du Ove, det är verkligen givande att "diskutera" med dig..
Citera
2014-12-07, 13:08
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:

Så de som förespråkar teorin att alienvapen finns är mentalt störda enligt dig - men du som själv startat säkert ett tiotal trådar om aliens / UFOn / myndigheternas mörkläggning av utomjordiska besök / alienkrascher etc, du är förstås helt frisk i huvudet? Om vi låtsas att du har rätt i dina påståenden om att militären hittade en kraschad utomjordisk farkost i Roswell - varför i hela friden skulle de inte kunna ha hitta t.ex. en deathray eller en antigravitationspistol i den farkosten då?

Ärligt talat valde jag absolut inte alls de värsta exempel jag kunde hitta, visst antigravitationsvapen är far out - men det har diskuterats en hel del som du ser och röda bilar är ju ett genomgående tema i gangstalkingtråden, och nanoteknik var precis vad vi diskuterade när jag skrev inlägget så jag förstår inte alls dina aggressivitet över detta.
Men nu fortsätter du ju bara med sånt som du själv kalla guilt by association. Dvs bara för att jag har skrivit i trådar som behandlat ämnet "ufo" så måste jag enligt dig stödja alla möjliga tänkbara teorier - trots att jag själv aldrig ens nämner några av de som du rabblar upp.
Du vet mycket väl vad mina trådar i ufoforumet handlat om och hur jag skrivit.
Men det blir såklart lättare för dig och ditt samvete att förpassa mig till mentalsjukhuset.
JAg har aldrig hakat på någon slags "konspirationsteori" om vare sig det ena eller andra. Jag har alltid analyserat specifika händelser och alltid med jämförelser i logik, vetenskap och erfarenhet.
Jag vet att du väldigt gärna vill se det som att det bara finns två olika sätt att se på något - och särskitl just detta. Men det är en närmast religiös metod som innebär att man då blir tvungen att blunda för allt som går emot. Dvs det går itne att generalisera så so du försöker.
Lika lite som att Roswell-incidentens första pressmeddelande automatiskt bekräftar Samtliga "UFO-teorier etc" som någonsin funnits, lika lite går det att avfärda Samtliga "UFO-teorier etc" som någonsin funnits pga att SVT-programmet Kobra filmade Iridium-satelliter.
Det DU borde göra - om du vill känna dig säker på vad du själv pratar om - är att analysera varje enskild händelse så gott du kan, och därefter dra Dina Egna slutsatser - om bara just den saken. Inte generalisera utifrån de resultatet du måhända kommit fram till.
SÅ gör jag, hela tiden, och därför kan jag också ställa mig bakom varje "uttalande" jag gjort.
Jag skiter tex högaktingsfullt i vad tex Greer eller Friedman än må säga och hävda etc, och jag skiter lika högaktningsfullt i vad Randi eller Sagan etc säger. Dessa kan mycket väl få mig att börja analysera något, dvs få mig intresserad. Men jag kan aldrig ställa mig bakom vad någon annan säger. Jag kan bara ställa mig bakom något jag själv analyserat och blivit så säker att jag menar att jag kan säga något.

Så borde Du också göra.

Iställt för att tro att du kan definiera ett helt samhällsfenomen baserat på vad en handfull mentalpatienter hävt ur sig under sina medicinfria stunder.

När du just nu här ovan diskuterar med en schizo användare blir du naturligtvis jätteglad och försöker intala dig att det han säger är representativt. Att det på något sätt bekräftar din uppfattning om att allt du kallar "övernaturligt" är idioti.
Men problemet är att du ju uppmuntrar en sjuk människa i sin sjukdom. Jag tycker inte det är moraliskt rätt att göra så.

Alla dess exempel du kallar "de värsta" är just exempel du borde ignorera. Inte ens lägga till i din förståelse av det övergripande ämnet. Det enda du borde göra vid de tillfällen då du stöter på sånt är att genast klassificera det som sjukdomstillstånd, något som inte har med frågan att göra alltså.
Citera
2014-12-07, 13:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Men nu fortsätter du ju bara med sånt som du själv kalla guilt by association. Dvs bara för att jag har skrivit i trådar som behandlat ämnet "ufo" så måste jag enligt dig stödja alla möjliga tänkbara teorier - trots att jag själv aldrig ens nämner några av de som du rabblar upp.
Du behöver absolut inte stödja tankarna om att wtc revs med alienteknologi (det har jag aldrig ens antytt heller vad du än insinuerar) men du borde förstå att steget från att hitta alienfarkoster i Roswell (vilket du verkar anse är troligt) till att hitta alienteknologi inte är så stort? Då är det lite märkligt att du anser att de som förespråkar denna teknologi är mentalt störda.

Citat:
Du vet mycket väl vad mina trådar i ufoforumet handlat om och hur jag skrivit.
Men det blir såklart lättare för dig och ditt samvete att förpassa mig till mentalsjukhuset.
Det har jag inte gjort - det var du som försökte förpassa dina (så gott som) likasinnade dit.

Citat:
JAg har aldrig hakat på någon slags "konspirationsteori" om vare sig det ena eller andra. Jag har alltid analyserat specifika händelser och alltid med jämförelser i logik, vetenskap och erfarenhet.
Jag vet att du väldigt gärna vill se det som att det bara finns två olika sätt att se på något - och särskitl just detta. Men det är en närmast religiös metod som innebär att man då blir tvungen att blunda för allt som går emot. Dvs det går itne att generalisera så so du försöker.
När har jag påstått att det endast finns två sätt att se på saken? Som så ofta sitter du och fabulerar och försöker tillskriva mig åsikter jag varken har eller har antytt att jag har, och sen sitter du och grinar över att jag undrar varför dina ufon är bättre än de i wtc-tråden.. patetiskt!

Citat:
Lika lite som att Roswell-incidentens första pressmeddelande automatiskt bekräftar Samtliga "UFO-teorier etc" som någonsin funnits, lika lite går det att avfärda Samtliga "UFO-teorier etc" som någonsin funnits pga att SVT-programmet Kobra filmade Iridium-satelliter.
Det DU borde göra - om du vill känna dig säker på vad du själv pratar om - är att analysera varje enskild händelse så gott du kan, och därefter dra Dina Egna slutsatser - om bara just den saken. Inte generalisera utifrån de resultatet du måhända kommit fram till.
SÅ gör jag, hela tiden, och därför kan jag också ställa mig bakom varje "uttalande" jag gjort.
Jag skiter tex högaktingsfullt i vad tex Greer eller Friedman än må säga och hävda etc, och jag skiter lika högaktningsfullt i vad Randi eller Sagan etc säger. Dessa kan mycket väl få mig att börja analysera något, dvs få mig intresserad. Men jag kan aldrig ställa mig bakom vad någon annan säger. Jag kan bara ställa mig bakom något jag själv analyserat och blivit så säker att jag menar att jag kan säga något.

Så borde Du också göra.

Det gör jag också - vilket du nog märkt. Jag hinner förstås inte analysera alla händelser, men alla de jag skriver om har jag satt mig in i så gott jag kunnat.

Citat:
Iställt för att tro att du kan definiera ett helt samhällsfenomen baserat på vad en handfull mentalpatienter hävt ur sig under sina medicinfria stunder.
Nu är du tillbaks igen och sjukförklarar folk för att de inte delar dina åsikter om vilka ufo'n som är rätt - vad ger dig rätt att göra det? Jag frågar igen - varför är "dina" alienbesök mer rätt än de som du sjukförklarar?

Citat:
När du just nu här ovan diskuterar med en schizo användare blir du naturligtvis jätteglad och försöker intala dig att det han säger är representativt. Att det på något sätt bekräftar din uppfattning om att allt du kallar "övernaturligt" är idioti.
Men problemet är att du ju uppmuntrar en sjuk människa i sin sjukdom. Jag tycker inte det är moraliskt rätt att göra så.
Va fan? Nu är de schizo också

Citat:
Alla dess exempel du kallar "de värsta" är just exempel du borde ignorera. Inte ens lägga till i din förståelse av det övergripande ämnet. Det enda du borde göra vid de tillfällen då du stöter på sånt är att genast klassificera det som sjukdomstillstånd, något som inte har med frågan att göra alltså.
I min bok är dina exempel precis lika mycket "värsta" exempel som dessa. Jag gör ingen skillnad på löjet i att wtc förstördes med alienteknologi mot att en väderballong skulle gömts i årtionden på area51 eller någon annan fantasi.
Citera
2014-12-07, 14:51
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Vad i hela friden pratar du om nu då? Försök att svara på frågorna istället för att skifta fokus hela tiden är du snäll.
Varför ska jag svara på frågor som debunkerteamet likaväl kan svara på? Er tjatiga taktik för att förneka självklara hemligheter blir bara ännu mer avslöjande!
Citera
2014-12-07, 15:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Varför ska jag svara på frågor som debunkerteamet likaväl kan svara på? Er tjatiga taktik för att förneka självklara hemligheter blir bara ännu mer avslöjande!

Ok, visa mig debunkerteamet då så kan jag fråga dem. Vilka är det?
Citera
2014-12-08, 11:55
Medlem
theanthropologists avatar
Debunkare vill försvara ett tänkt samförstånd kring en tänkt rådande uppfattning om verkligheten, medan foliehattar tycker sig se sprickor i murarna där solen skiner igenom och genom vilka man kan se en bättre värld.
Citera
2014-12-08, 13:36
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Vilka är de självklara hemligheter?
Citera
2014-12-08, 21:12
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ok, visa mig debunkerteamet då så kan jag fråga dem. Vilka är det?
Jag börjar faktiskt tro att du är aningslös om vilka som styr över dina tankar och uppträdande i detta forum. Jag hade en kompis som plötsligt blev precis som du och aldrig kunde nöja sig med svar från någon. Hur gärna vi än försökte hjälpa till med upprättelse mot den statsmaffia vi alla på olika sätt var drabbade av så vände han allt emot oss istället. Vi kallades spioner och dubbelspelare och anklagades vad vi än sa om det inte var exakt somhan ville.
Debunkerteamen eller säpomodsen som jag hellre kallar dem styr över sina stalkertroll på samma sätt. Dessa är hyperlojala mot staten och funderar aldrig själva över vad som kan vara rimligt. Heder och hederlighet fnyser de åt. Allt går ut på att vilseleda allmänheten och den som dragit egna slutsatser drivs till vansinne eller till att anta samma mentalitet som dom. Omsvängningen gick på på någon vecka i de tre tydligaste fallen jag lärt känna ingående under lång tid. Har det nu gått så långt också med dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in