Citat:
Nej och det blir inte mer sant för att du upprepar det.
Citat:
VM i halmgubbe? Du citerar ju för tusan något annat än det du sedan bestrider.
Citat:
Så om jag skriver att du verkar vara en rövhatt så behöver inte du lägga någon negativ värdering i den saken? Det är ganska lustigt att du argumenterar utifrån en sådan ståndpunkt samtidigt som du verkar bli kränkt av blotta tanken att någon kanske fiser på en annan planet där det eventuellt finns en ostbåge som påminner om din vänstra knäskål.
Jag skrev endast att Debunkaren är opinionsbildare, antingen som uppdragstagare eller av eget intresse.
Det är en ganska objektiv definition tycker jag.
Den som värderar är faktiskt du som 1. använder dig av värderande terminologi (uppvärderade: Debunkare och Nedvärderande: Foliehatt) och 2. höjer den ena sidan på bekostnad av den andra.
Det är en ganska objektiv definition tycker jag.
Den som värderar är faktiskt du som 1. använder dig av värderande terminologi (uppvärderade: Debunkare och Nedvärderande: Foliehatt) och 2. höjer den ena sidan på bekostnad av den andra.
Citat:
Ja om vi nu använder ditt filter där man översätter ordet dåligt till "elakt" så tycker jag att det är "elakt" att sprida desinformation på uppdrag av någon annan. Riktigt jävla "elakt".Du har allvarliga problem att skilja på rätt och fel. Eller med ditt läsfilter aktiverat: Du har ketchup med random ost.
Sluta upp att tolka saker helt efterblivet och sedan slåss mot halmgubbar.
Citat:
Jag har försökt... Redan i första inlägget med definitionen.
Citat:
Vad spelar det för roll? Hade jag försökt ge dig beröm så hade du ju översatt det till någon slags kränkning i alla fall.Nu försöker du spela dum och samtidit fortsätat att försöka styra förståelsen av din motståndare. Det gör du genom att ständigt definiera mig (med ofördelaktiga epitet och insinuationer). Något som alla "ryggdunkare" älskar. Dvs ett klassiskt "mobbingbeteende".
Citat:
Nej, om en teori är korrekt så upphör den inte att existera. Jämför med evolutionsteorin. Den är jävligt bekräftad men ändå finns det kreationister och inga närstående planer på att döpa om den till evolutionsfaktumet.
Citat:
Nu är du igång och inbillar dig igen. Ja, jag vet att du blir kränkt av påpekande om att du inte har alla hästar i stallet men så fungerar vi mobbare.
Det du gör nu är att du fortsätter att försöka kontrollera förståelsen av "konspirationer". Det ska alltså förstås som något dåligt, något mytiskt, något som inte har med verkligheten att göra. Att de enda bra konspirationsteorier är det om de har underhållningsvärde. Men endast den blint auktoritetstrogne kan uppskatta en sådan värld, där ingen ska få lov att rikta uppmärksamheten på oegentligheter.
Problemet är bara att jag inte kan argumentera utifrån hur du tänker när du inbillar dig saker. Det är bättre om du ägnar dig åt att diskutera det där med dina själv och dina jag.
Citat:
Om du inte kan hitta en spännvidd mellan bra och dålig så är din förmåga på området väldigt långt ifrån bra.Ju mer du skriver ju mer misstänker jag att du går i gymnasiet.
Förstår du vad som karakteriserar en bred definition, till skillnad från smal?
Dvs den definition du redovisade (Bra/dålig debunkare, bra/dålig Foliehatt) är en "smal definition". Den är smal eftersom den inte tillåter en spännvidd, en subkategorisering. En bred definition å andra sidan - "Debunkare är opinionsbildare" är tillåtande eftersom den inte på förhand begränsar en ev djupare klassificering, subkategorisering.
Förstår du vad som karakteriserar en bred definition, till skillnad från smal?
Dvs den definition du redovisade (Bra/dålig debunkare, bra/dålig Foliehatt) är en "smal definition". Den är smal eftersom den inte tillåter en spännvidd, en subkategorisering. En bred definition å andra sidan - "Debunkare är opinionsbildare" är tillåtande eftersom den inte på förhand begränsar en ev djupare klassificering, subkategorisering.
Citat:
Du definierar bra debunkers som något som inte finns och använder sedan det som ett argument för att motsägande observationer är felaktiga. Dra ut kritan ur näsan och försök igen?Nu har ju fallet Thomas Quick inget med några Debunkare att göra. De som avslöjade felaktigheterna bevisade sin tes, med den fakta som fallet utgjorde. De presenterade alltså INTE en alternativ version (tex att Qvick i själva verket varit anal-probad, och bevisat en sannolikhetskalkyl för det).
Citat:
Till vilken nytta då? Du har ju redan bestämt att en bra debunkare inte kan existera och alltså är alla sådana observationer ogiltiga.
Så ingen Debunkning gjordes i fallet Quick.
Bara för någon avslöjar något innebär det inte att den blir en debunkare, att en debunkning ägt rum.
Ett avslöjande är aldrig en Debunkning. Isf är det din högst personliga definition, utan grund själva "Debunknings-historien".
Dvs för att kunna definiera vad Debunkare/Debunkning är, så måste vi granska de fall av Debunkning som har ägt rum. Och basera vår definition på det, på vad som faktiskt hänt. Inte basera det på våra egna fantasier. Om du nte vill Debunka Debunkningen alltså, för isf gör du ett bra jobb.
Bara för någon avslöjar något innebär det inte att den blir en debunkare, att en debunkning ägt rum.
Ett avslöjande är aldrig en Debunkning. Isf är det din högst personliga definition, utan grund själva "Debunknings-historien".
Dvs för att kunna definiera vad Debunkare/Debunkning är, så måste vi granska de fall av Debunkning som har ägt rum. Och basera vår definition på det, på vad som faktiskt hänt. Inte basera det på våra egna fantasier. Om du nte vill Debunka Debunkningen alltså, för isf gör du ett bra jobb.
Citat:
Jag har inga som helst problem att förstå din definition. Problemet är att du inte kan förstå någon annan definition eftersom du använder ditt cp-filter där du godtyckligt byter ut det man säger mot något annat och kombinerar det med din egen låsta definition som del av den nya definitionen som därför inte går ihop vilket du stolt kommer fram till.
Citat:
Till skillnad från dig utesluter jag inte möjligheten att debunkern kan göra någon konkret. Så länge du utesluter det så är det omöjligt att bedriva en konstruktiv diskussion med dig om debunkers.
Du vill så gärna tro att Debunkaren faktiskt gör något konkret - tex faktiskt bevisar eller motbevisar något. Men nej, debunkaren presenterar bara alternativa versioner som den anser vara sannolikare - och bevisar att det är sannolikt också.
Men det är som du måste förstå ingen bevisning eller motbevisning av huvudfrågan. Det är bara en annan version.
Men det är som du måste förstå ingen bevisning eller motbevisning av huvudfrågan. Det är bara en annan version.
Citat:
Du säger ju att min definition är felaktig och att den enda möjliga är din egen. Nu skall jag pröva lite av din logik som svar. Enligt min egen definition av en teori så betyder det pepparkaka. Har du bevisat att det finns en pepparkaka? Nej, dåså, då har du fel och kan du sluta försöka styra mig.
Citat:
Alltså måste du vara en foliehatt eftersom du gör det hela tiden?
Citat:
Det var ju annars du som utnämnde mig till debunker... Har du provat att ta ut lite statistik på hur ofta du argumenterar mot halmgubbar på en genomsnittlig dag? Jag misstänker att du kan utnämna dig själv till en av dom bästa på området.Så länge din definition av en debunker är en cp-definition där debunkern är ett troll med agenda så har jag ingen önskan att vara en debunker. Jag tror inte heller att någon av om som kallar sig debunkers är särskilt sugna på den beskrivningen, oavsett om den är träffande eller ej på vissa enskilda individer.
Så länge folk blir kränkta och sårade så är jag nöjd.