Flashback bygger pepparkakshus!
2014-11-16, 09:27
Bannlyst
Köpte en bärbar dator för någon månad sen, med fick man McAfee, nu bara 10 dagar kvar.
Är detta något att ha, eller räcker gratis AVG ?

Än så länge har det hittat ett virus som inte AVG hittade i ett spel (monkey island remake) som jag tänkte köra, en trojan.

Det varnar även när en ny enhet loggar in på nätverket så man har koll om grannen står med sin laptop och försöker surfa.
Citera
2014-11-16, 09:51
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
McAffe har avtal med många datormärke, tyvärr. Ett sämre program får du leta efter. McAffe ställer till mer besvär än nytta.

Avinstallerar bort McAffe med ett bra program, te.x Revo Uninstaller Pro. Installerar något bättre och du finner mängdvis med tips på forumet.
Citera
2014-11-16, 11:38
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiBus
Köpte en bärbar dator för någon månad sen, med fick man McAfee, nu bara 10 dagar kvar.

Än så länge har det hittat ett virus som inte AVG hittade i ett spel (monkey island remake) som jag tänkte köra, en trojan.

Det varnar även när en ny enhet loggar in på nätverket så man har koll om grannen står med sin laptop och försöker surfa.

Det går att få lika bra eller bättre helt gratis om du vill enligt detta test t.e.x - http://chart.av-comparatives.org/chart1.php . Qihoo - Bitdefender och Avira t.e.x för att nämna några . Panda som för ovanlighetens skull hade en dålig månad vilket du kan se om du bläddrar bland månaderna har nätverks skydd - Qihoo likaså .

På ditt inlägg verkar det som att du kör med 2 Av´en på en gång - det skapar mer problem än det löser och ger sämre skydd än bara ett .
Citera
2014-11-17, 12:01
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiBus

Jag brukar rekommendera antingen Avast! eller BitDefender, båda är gratis.
BitDefender har visserligen nästan inga inställningar man kan göra, medans Avast! har hur många inställningar som helst om man vill ha sådan kontroll över AV:t.

Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
McAffe har avtal med många datormärke, tyvärr. Ett sämre program får du leta efter. McAffe ställer till mer besvär än nytta.

Avinstallerar bort McAffe med ett bra program, te.x Revo Uninstaller Pro. Installerar något bättre och du finner mängdvis med tips på forumet.
Norton..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in