2014-11-16, 04:53
Medlem
Dadads avatar
Windows uppdaterade sig (Varför gör den det egentligen) - paints "skin" som jag känner till det är som bortblåst, nu återstår en obehagligt dysfunktionell version av paint, alla redskap finns säkert - men jag hittar dem inte!

Vad har hänt med paint?
Citera
2014-11-16, 07:31
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kan du lägga en skärmbild på detta?
Citera
2014-11-16, 07:43
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Kan du lägga en skärmbild på detta?

Han syftar nog på Ribbon-gränssnittet MS infört i sina program.
Ribbon

Det gamla gränssnittet var mycket enklare och lättare att se vad allting var: Gamla
Citera
2014-11-16, 07:48
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Han syftar nog på Ribbon-gränssnittet MS infört i sina program.
Ribbon

Det gamla gränssnittet var mycket enklare och lättare att se vad allting var: Gamla

Mmm, jag misstänkte nästan detta efter mitt inlägg. Dags för lite mer kaffe.
Citera
2014-11-16, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dadad
Windows uppdaterade sig (Varför gör den det egentligen)
Vill du inte att den gör det automatiskt så får du starta Windows Uppdate och ändra inställningen.
Citera
2014-11-16, 09:00
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dadad
Windows uppdaterade sig (Varför gör den det egentligen) - paints "skin" som jag känner till det är som bortblåst, nu återstår en obehagligt dysfunktionell version av paint, alla redskap finns säkert - men jag hittar dem inte!

Vad har hänt med paint?

Är du verkligen såhär dum förresten?
Det fattar väl varje människa varför Windows och andra program måste uppdateras med ojämna mellanrum!
Funktioner läggs till och tas bort, säkerheten uppgraderas, utseenden i program ändras. Det måste du väl själv fatta?

Prova att installera Paint.Net, så får du lite mer likt det gamla utseendet åtminstone, om det nu inte är alldeles för jävla avancerat för dig.
Citera
2014-11-16, 10:14
Medlem
Dadads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Är du verkligen såhär dum förresten?
Det fattar väl varje människa varför Windows och andra program måste uppdateras med ojämna mellanrum!
Funktioner läggs till och tas bort, säkerheten uppgraderas, utseenden i program ändras. Det måste du väl själv fatta?

Prova att installera Paint.Net, så får du lite mer likt det gamla utseendet åtminstone, om det nu inte är alldeles för jävla avancerat för dig.
Men böööööö på däj, klart jag förstår principen av systemuppdatering, tycker dock att de olika windows-funktionerna borde vara i ett sådant alpha-stadie att de inte behöver förfriskas varje vecka.....
'
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Vill du inte att den gör det automatiskt så får du starta Windows Uppdate och ändra inställningen.
Lider ingen nöd, tror FRA kan övervaka mig utan automatisk uppdatering i vilket fall...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in