2014-11-15, 22:39
Medlem
chamaemoross avatar
Hej.

Jag är intresser av av att genomföra en marknadsundersökning över en ort i Stockholm då jag vill undersöka den disponibla inkomsten samt den socioekonomiska miljön som existerar bland mina grannar.

Som ni kanske känner till finns det ett fenomen i USA som heter "PRIZM Segmentation" som innebär att man kan segmentera demografier i olika geografier baserat på folks årsinkomster, disponibla inkomster, skatteklyfter och annat smått och gott. Att det finns betaltjänster där man kan implementera ZIP-koder för att ta reda på dessa uppgifter vet jag om, men då endast Amerikanska samt Kanadensiska källor.

Att kommuners hemsidor har en del nyttig information såsom befolkningsprognoser, befolkningsförändringar, prognoser i förändringar i åldersklasser samt åldersstrukturer är jag fullt medveten om, men jag saknar fortfarande viktig data i form av det "ekonomiska kugghjulet" för att kunna genomföra det mitt projekt avser.

Är det någon som känner till vart man vänder sig i Sverige för att få reda på den information jag söker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in