Hej.
Jag är intresser av av att genomföra en marknadsundersökning över en ort i Stockholm då jag vill undersöka den disponibla inkomsten samt den socioekonomiska miljön som existerar bland mina grannar.
Som ni kanske känner till finns det ett fenomen i USA som heter "PRIZM Segmentation" som innebär att man kan segmentera demografier i olika geografier baserat på folks årsinkomster, disponibla inkomster, skatteklyfter och annat smått och gott. Att det finns betaltjänster där man kan implementera ZIP-koder för att ta reda på dessa uppgifter vet jag om, men då endast Amerikanska samt Kanadensiska källor.
Att kommuners hemsidor har en del nyttig information såsom befolkningsprognoser, befolkningsförändringar, prognoser i förändringar i åldersklasser samt åldersstrukturer är jag fullt medveten om, men jag saknar fortfarande viktig data i form av det "ekonomiska kugghjulet" för att kunna genomföra det mitt projekt avser.
Är det någon som känner till vart man vänder sig i Sverige för att få reda på den information jag söker?