• 1
  • 2
2014-11-15, 21:40
Medlem
DXmans avatar
köpte lite nya grejjer till datorn idag, http://www.webhallen.com/se-sv/dator...upgrade_kit_i7

nu när allting är ikopplat och jag ska starta får jag bluescreen när windows ska laddas, hinner se 5 sekunder av flaggan i början..

jag vet inte vad problemet kan vara, har bytt plats på minnena, kört med ett minna åt gången, bytt plats på kablar men samma problem kvarstår.. någon som har en idé om vad problemet kan vara?

mina minnen ska ju vara 1600 mhz, men när jag tittar i bios står det 1333 mhz, kan det vara något?

Mvh
Citera
2014-11-15, 21:59
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Och du gjorde en nyinstallation som avser operativsystemet?
Citera
2014-11-15, 22:04
Medlem
DXmans avatar
nej kopplade bara in gamla hårdisken med operativsystem redan i, kan det vara det som ärproblemet menar du? jag behöver ominstallera?
Citera
2014-11-15, 22:08
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DXman
nej kopplade bara in gamla hårdisken med operativsystem redan i, kan det vara det som ärproblemet menar du? jag behöver ominstallera?
Byter du moderkort så behöver du med största sannolikhet reparera eller installera om ditt os, ja.
Citera
2014-11-15, 22:09
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Japp, man rekommenderar en ny installation om man nu har bytt ut vissa komponenter. Det har med bl.a Windowsregistret att göra. Många hänvisningar som inte matchar med ditt nuvarande system.
Citera
2014-11-15, 22:12
Medlem
DXmans avatar
alright aa det låter faktist jävligt logiskt nu när jag tänker efter.. men satan va nervös jag blev först hehe. jaja ska ge mig på en ominstallation på direkten så får vi se hur det går, tackar för svaren!

Mvh
Citera
2014-11-15, 22:15
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Ta det lugnt och sansat så kommer allt blir bra. När du är klar med installationen så tänk på att uppdaterar Windows ända ut via Windows Update.
Citera
2014-11-15, 22:35
Medlem
DXmans avatar
hmm, nu till ett annat problem, lyckas inte boota skivan, vet inte om det är dvd läsaren som strular för jag hittar det inte, vet att den kan vara lite seg ibland.. ska man boota windows genom bios för det vanliga att vänta in "starta genom dvd läsaren" kommer aldrig upp i starten
Citera
2014-11-15, 23:08
Medlem
swebarbs avatar
du ska sätta dvd läsaren som nummer 1 på boot priority i bios och det borde väl vara självklart när man byter moderkort att man måste installera om windows.
Citera
2014-11-15, 23:17
Medlem
DXmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
du ska sätta dvd läsaren som nummer 1 på boot priority i bios och det borde väl vara självklart när man byter moderkort att man måste installera om windows.

sätter dvd läsaren som nummer 1 men endå ser jag inget alternativ för att starta den, kommer bara till starta windows/starta felsäkert läge.. brukar ju vara ett 3e alternativ...
Citera
2014-11-15, 23:34
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Är installationsskivan rätt bränd? Eller är det originalskiva från Microsoft?
Citera
2014-11-15, 23:39
Medlem
DXmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Är installationsskivan rätt bränd? Eller är det originalskiva från Microsoft?

orginalskiva.. så därför jag tycker det är så konsigt... fattar inte, kanske måste köpa ny dvd läsare...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in