2023-05-01, 15:51
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Finns det några tjejer som inte vill ha en mustig hårdrockare? Arvids mormor skulle behöva träffa en om inte annat

August behöver isåfall en mustig hårdrockerska också för att det ska vara rättvist, den siste vi ska fråga är väl August själv om vilken tjej han vill ha

Det finns väl massor av tjejer som inte tänder på hårdrockare, mustiga eller ej. Men hon Carro är ett praktexempel på en brud som inte tänder på NÅTT annat än just sådana.🤷🏼‍♀️ August tänder garanterat på fåniga yoga/new age-brudar som inte kan skilja på sitt tredje öga och brunögat och det behöver jag inte ens fråga om för det kan ju vem som helst se på långt håll. Men han är säkert öppen och flexibel och tar emot det han får med öppet sinne hihi. Ligger f.ö två avsnitt efter här nu så återkommer om några dagar när min GVFÖ-cykel är i fas å då tror jag att jag kommer ha många frågor till August!

Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
App, app, app, mormodern har vi vikt för Raw-Freddan.

Raw-Freddan ska vara bachelor!
Mormodern skickar jag med en påse E på dansbandsveckan i Falun. Det blir en spin off som heter duga det.
Citera
2023-05-01, 16:00
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
Caroline retar sig son f-n på Agust. Jag tror att hon inte klarar av att han är en fri själ. Hon är inte lika smart, snäll och omtänksam som han och då blir hon passivt aggressiv istället. Hon klagar på allt hos honom. Hon verkar lat, tråkig och negativ.

Jo, hon är smart, snäll och omtänksam. Men mer kontrollerad. Jag kan känna igen mig i henne till viss del. Ser busiga sidor hos henne också, som hennes härliga skratt.
Citera
2023-05-01, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macchiato
Exakt. Den kommentaren om att vi kan väl dra ner energinivån lite hade fått mig att undersöka när nästa tåg hem gick. Jag avskyr också att Caroline försöker lägga en fernissa över det negativa genom att nervösskratta lite som att det är sagt med glimten i ögat. Hur ska nån kunna slappna av i sällskap med någon som kritiserar dig för helt naturliga saker som att fråga om kungen, hoppa över ett slappt avspärrningsband som säkert bara är till för att ingen ska få tjära på sig när de renoverar, att du är svettig efter att varit ute i skogen flera timmar och att det egentligen är DITT fel att den andre tvingas bli en "tjatig morsa".

Stina och Fredrik kan jag inte säga annat än att jag hade helt fel om. De har hittat varandra i sin bomullsvärld där allt beskrivs som "Fint" och "Bra". Tics-Fredde är egentligen livrädd för Polyp-Stina, men hon har ändå en fin hy, ett jämnt humör och är en bra projektledare för en ev. familj. Stina tycker Fredrik ser ut som en pappa ska se ut och då lyser det grönt.

Alexander och Lina Snörvel o snor. Det är trevligt att ta hand om nån man tycker om som är sjuk och svårt att göra fel. Men jag gissar att Alex fiskade TV-poäng när han t.o.m. satt kvar i väntrummet hela kvällen efter att Lina lagts in. Han funderade nog om han inte behövdes bättre nån annanstans ändå.

Arvid och Ida tuffar på i sin uppåt framåt-anda och Ida växer lite för mig. Hon spelar en roll som den lyckliga, okomplicerade nygifta drömbruden, men låter sin personlighet skina igenom där jag ser mer klokskap än vad som först verkade vara fallet. Jag är bara rädd att media-Sverige kommer få dras med Arvid länge, länge även efter Malou von Sivers slutat. Han kommer vara med i varenda pratprogram och varenda lekprogram och mala på om sin jävla "resa" tro mig.

Jag hade gått till tågstationen utan att undersöka när nästa tåg hem gick. Snacka om att ta udden av någon som faktiskt bara är glad!
Citera
2023-05-01, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Jo, hon är smart, snäll och omtänksam. Men mer kontrollerad. Jag kan känna igen mig i henne till viss del. Ser busiga sidor hos henne också, som hennes härliga skratt.

Jag har tyvärr inte märkt något omtänksamt hon har sagt som har blivit filmat. Hon kan inte mäta sig med honom. Istället för att uppskatta hans energi måste hon klanka ner på den.
Citera
2023-05-01, 16:20
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Jag har tyvärr inte märkt något omtänksamt hon har sagt som har blivit filmat. Hon kan inte mäta sig med honom. Istället för att uppskatta hans energi måste hon klanka ner på den.

Hon sa att hon är en person som behöver gå försiktigt fram. Hon sa att när de gjorde något tillsammans, som när de åkte båt och sanarbetade, så kunde hon bli mer attraherad av honom. Hon tog hans hand vilket jag tyckte var väldigt fint. Men det kan ju hända att de är för olika, tiden får utvisa.
Citera
2023-05-01, 16:35
Medlem
dialektikers avatar
Fan, nu är det jag som blir förbannad på Caroline. Vidrigt hur hon styr Agust på detaljnivå.
Hon har absolut inte rättighet till det.
Om hon är missnöjd med hans busighet, är det fan bara och dra.
Hålla på och älta hans energinivå.
Han får inte upprepa sitt "Mmm..." om maten.

Det är ju fan kränkande.

Roligt för Alex att han blivit ihop med en sjukling.

De par som är roligast att se och som är lite avslappnade med varandra är ju Stina-Fredrik och Ida-Arvid.

Edit: Till Agust: Förstärk den där avslappningsklockan du har hemmavid med något tungt och se till att Carro får hjärnskakning då hon stöter i den.
Hon behöver skakas om lite.
Senast redigerad av dialektiker 2023-05-01 kl. 16:46.
Citera
2023-05-01, 16:49
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:

Edit: Till Agust: Förstärk den där avslappningsklockan du har hemmavid med något tungt och se till att Carro får hjärnskakning då hon stöter i den.

Ja eller vad sägs om en flygtur från arbetsrummet? Möjligheterna är många i hippiesluskens skräckbygge.
Citera
2023-05-01, 16:55
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Ja eller vad sägs om en flygtur från arbetsrummet? Möjligheterna är många i hippiesluskens skräckbygge.

Eller hur. Han har alla möjligheter i det där horror-plankhuset.

Sen är det bara att offra henne, vid hans rituella Midsommarfirande. Exakt som i skräckfilmen "Midsommar".

Han är en slusk, och lever i en hednisk miljö, men det blir ju ingen förlust att offra Caroline till gudarna då hon beter sig så vedervärdigt mot honom.
Citera
2023-05-01, 17:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023

På vilket sätt är hon smart? Snäll? Omtänksam? Jag misstänkte att ni som försvarar Lina och Caroline identifierar er med dom. Hon är inte ”busig” på ett snällt sätt, som nån annan skrev är hon passivt aggressiv och skrattar när hon använder härskartekniker och skyller sen på den hon trycker ned att det är den personens fel att hen ”tvingade” henne bli en ”tråkig morsa”.
Citera
2023-05-01, 17:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart
Hon har problem med hjärtat. Genast går du in på ”anhörigvård” och ”medberoende”. För övrigt verkar du vara extremt dömande gentemot både Lina och Alexander.

Med risk för att spoila så hamnar man inte på sjukhuset med EKG-rubbningar efter astma i samband med en förkylning om man ljuger om sitt hjärta.

Hon är sjukskriven på heltid och ska alltså inte ens kunna arbeta stillasittande på deltid. Ja, då blir den anhörige medberoende för då orkar man inte ens handla, göra utflykter, gå på parmiddagar, åka på semester, ha sex (…), vara emotionellt engagerad, ha ett socialt liv osv. Det är nog du som saknar kunskap om hur destruktivt det är när makar tvingas vara sin partners vårdare. Det har ju redan börjat. Alla andra är på bröllopsresa och Alex sitter hemma med sin tjej som ligger i sängen och säger att hon är sjuk. Sedan, vi har inte sett hennes EKG, vi vet inte om det ens togs något EKG. Alex fick inte följa med in och hon filmar sig själv när hon är ensam och säger det. Enligt någon i tråden som verkar känna nära till henne är hon mytoman. Jag har träffat människor som ljuger obehindrat om precis allting och som parasiterar i nära relationer. Lina ringer i den varningsklockan, men vi får väl se efter alla avsnitt.

Citat:
Caroline retar sig son f-n på Agust. Jag tror att hon inte klarar av att han är en fri själ. Hon är inte lika smart, snäll och omtänksam som han och då blir hon passivt aggressiv istället. Hon klagar på allt hos honom. Hon verkar lat, tråkig och negativ.
Exakt vad jag ser också.

Citat:
Ursprungligen postat av Macchiato
Exakt. Den kommentaren om att vi kan väl dra ner energinivån lite hade fått mig att undersöka när nästa tåg hem gick. Jag avskyr också att Caroline försöker lägga en fernissa över det negativa genom att nervösskratta lite som att det är sagt med glimten i ögat. Hur ska nån kunna slappna av i sällskap med någon som kritiserar dig för helt naturliga saker som att fråga om kungen, hoppa över ett slappt avspärrningsband som säkert bara är till för att ingen ska få tjära på sig när de renoverar, att du är svettig efter att varit ute i skogen flera timmar och att det egentligen är DITT fel att den andre tvingas bli en "tjatig morsa".

Det har du rätt i. Hon står inte för vad det är hon sysslar med. Börjar undra vem det egentligen varit som inte varit ”snäll” i hennes tidigare relationer, kan mycket väl vara att det är hon som är den som inte varit snäll och sen skyllt ifrån sig på och svartmålat exen. Precis som när män säger att ”all my exes are crazy” och man ska ta det som en varningssignal får det vara en varningssignal även med kvinnor.

Citat:
Fan, nu är det jag som blir förbannad på Caroline. Vidrigt hur hon styr Agust på detaljnivå.
Hon har absolut inte rättighet till det.
Om hon är missnöjd med hans busighet, är det fan bara och dra.
Hålla på och älta hans energinivå.
Han får inte upprepa sitt "Mmm..." om maten.

Det är ju fan kränkande.

Roligt för Alex att han blivit ihop med en sjukling.

De par som är roligast att se och som är lite avslappnade med varandra är ju Stina-Fredrik och Ida-Arvid.

Du ser. Bortsett från om man gillar Agusts hus eller livsstil eller ej är det något annat vi stör oss på med hennes sätt i nära relationer.
Citera
2023-05-01, 19:14
Medlem
Ochotnyryads avatar
Caroline är skitjobbig
Hon trycker ner August som är en så fin och fri själ
Citera
2023-05-01, 19:48
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Du ser. Bortsett från om man gillar Agusts hus eller livsstil eller ej är det något annat vi stör oss på med hennes sätt i nära relationer.

Det jag ifrågasatte tidigare var att Agust var såååå attraktiv och värd att ha trots att han lever i misär i ett träskjul.

Dels är han varken speciellt attraktiv eller med en sån personlighet att han kompenserar upp hur han bor. Själv tycker jag varken utseendet eller personligheten är tilldragande. Men detta är ju subjektivt.
Dejterna har 100 procent misslyckats enligt Agust själv i tråden. Och jag fattar varför.
Självklart drar de då de ser det där ohygieniska slusklivet, ihop att tillvaron måste bli asbesvärlig då man inte har vatten.

Sen blev Caroline ifrågasatt här i tråden då hon inte trivs med svettlukten från honom.
Alltså hon verkar inte "Stureplanskokett". Antagligen luktar han rätt äcklig svett?

Och det är vedervärdigt när partners gör. Vissa har en enormt äcklig, frånstötande lukt, trots att de duschar också.
Att hon tar upp det, finns inget att klandra om.

Mitt tips till Agust kvarstår, att hitta någon inom "Moder Jord- Rainbow Gathering"-rörelsen. Där finns det en stor ideologi att inte använda tvål inom rörelsen, vilket leder till att äckliga smittor sprids på deras läger.
Jag har följt dessa rörelser inom facebook. Flera, de internationella främst, är offentliga facebook-grupper. Och där skäller de mycket på varandra, om dessa ohygienska skitgropar de har (de skiter i en grop på lägren) och att detta blir fatalt då de har matutskänkningsställena i nära anslutning till skitgroparna.
Detta verkar vara ett återkommande problem på RainbowGathering-lägren.

Hursom, hippietjejer inom den rörelsen, skulle nog inte ha emot att bo med Agust?

Men om han letar mer normalt levande tjejer inom dejtingvärlden, så förstår jag att han får problem.

Men var det inte någon här i tråden, som skulle kunna tänka sig hans leverne, för att denne tyckte att han var sååå himla attraktiv och fantastisk?

Men som sagt, oavsett, så visar ju Caroline prov på riktigt osmakliga sidor nu.
Hon har absolut inga rättigheter att detaljstyra honom, på det sättet hon gör.
Ska inte han få vara spontan och lekglad, för att han ska anpassa sig till hennes lägre energinivå?
Hennes diskussion om det känns absurd.

Och det är ju kränkande att uppmana honom att inte säga Mmm... då han äter.
Vem tror hon att hon är?
Senast redigerad av dialektiker 2023-05-01 kl. 19:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in