Citat:
Ursprungligen postat av
Menaren
Har jobbat tillsammans med Alex och han är en extremt stor toffel i sina förhållanden. Dom få han har haft. Han är otroligt konflikträdd. Blir hans flickvän sur på honom så blir han flamsig och försöker skoja bort det.
Jag blev förvånad av att han ens vågade ta upp det med hennes tv(vilket sitter efterblivet för lågt.) Hade min tv varit på sådär låg nivå så hade jag nog behövt sjukskriva mig också. Alex är ungkarl och kommer alltid vara.
Jag tittar på det här programmet mycket för att jag inte själv har haft någon relation än, och är i ungefär samma ålder som många deltagare (snart 40), och man känner igen sig själv (tyvärr!) i en del av de drag som deltagarna har. Att vara lite menlös och konflikträdda exempelvis.
Jag har en väldigt binär syn på konflikter, att antingen har man inte en konflikt med någon eller så har man det, och om man har det så anser jag att man ska duellera till döden. Alltså bokstavligen slåss (utan vapen) tills den ena parten dödar den andre. Jag har inget intresse av att göra detta och vill därför inte ha konflikter med andra.
Jag vet inte om det någonting man kan träna bort, men jag känner ju att det kanske är svårt att försöka ha ett förhållande, eftersom konflikter tycks vara en del av det för många? Jag växte upp med föräldrar som aldrig någonsin bråkade eller hade olika åsikter om något så jag vet inte hur vanligt det är.