Citat:
Ursprungligen postat av
Mimmirider
Glöm diskussioner om utseendet angående Yuri. Hennes självsäkerhet, energi, framåtanda attraherade inte Patrik. Han tänder inte kemiskt på sådana kvinnor. Han är ex- polis och gymägare med en lugn karisma. Han blir avtänd av starka kvinnor som gillar att tävla, vinna och hävda sig.
Yuri är attraktiv. Men han hanterar inte hennes latinska temperament.
Precis vad jag försökt säga hela tiden. Patrik lyste som en hel julgran på bröllopet och tyckte att Yury var citat "skitsnygg". Men som han själv sa i senaste avsnitt "sen försvann attraktionen snabbt". Det var inte hans typ av person helt enkelt, han kände sig omanlig när hon hela tiden vann över honom.
Jag tycker det hedrar Patrik att han inte "tog tillfället" att ha sex med Yury när han var så säker på sitt nej. Och jag kan förstå att han inte ens ville skeda (rädd att inte kunna stå emot, hon är snygg och sexig).
Nu har vi bara fått se Yury i rollen som den avvisade, men om Patrik faktiskt hade velat så tror jag Yury hade tyckt att han var trist, grå, tråkig och tröttnat på honom innan programmet var slut. Det var tydligt att hon egentligen sökte mer romantik/uppvaktning/uppmärksamhet/fart och energi än Patrik kan erbjuda. Hon sken upp som en sol när Patrik hade köpt te till henne, hon vill ha presenter, uppvaktning och uppmärksamhet, vara i centrum. Patrik har inte den sydeuropeiska mansroll i sig, han vill hålla på med sitt gym, kallbada och ha en low-maintenance-tjej.
Yury gick omkring på Patriks gym med ihoprynkad accentuerad stjärtspringa (vanliga tajts är inte avslöjande nog för Yury), det är en kvinna som skriker efter manlig uppmärksamhet. I något avsnitt sa hon "jag testar en typ, och sedan dess raka motsats" (underförstått: ingen är bra). Patrik verkade känna det på sig när han sa "byter du killar lika ofta som du byter te?". Det var ett för osäkert kort för Patrik som vill ha det lugnt och tryggt. Yury i sin tur ville enbart ha Patrik för att hon inte fick honom.