2025-11-20, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Min spaning leder mig in på ett annat spår. Jag börjar misstänka att Hannas försvarsadvokat finns här i tråden. (Obs! Syftar INTE på Maria222 så du behöver inte känna dig träffad.)
Det händer ju varje säsong, att det dyker upp nyreggade konton som förklarar väsentligheter som att Hanna faktiskt åt två hela chokladbitar i mars förra året, eller att regionchef på gränshandeln är två steg under påven. Ganska gulligt egentligen!

Patrik behöver ingen advokat, hans fanboy ör ju Freddan. Och Yuru har klarat sig ifrån hatattacker från feminazis, trots skönhetsingrepp och dyl. Också fint!
Citera
2025-11-20, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Ebbas humörsvängningar var inte helt friska heller, vet dock inte vad hon led av
Det kallas "tjej". Skulle bli trist om alla med det problemet exkluderades, tyvärr.

Citat:
Jag håller inte med om att Ebbas humör eller Dennis och Jannikas problem kan jämföras med sjukdomen Anorexia Nervosa.
Enig... men Dennis case visar ju tydligt att produktionen exploaterar problem, de ville enligt Dennis själv göra honom till någon slags posterboy för potensproblem. Och då hade han ju inte ens några problem, han hade bara blivit nervös någon gång med ett engångsligg...
Citera
2025-11-20, 07:50
Medlem
Citera
2025-11-20, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda

Spoiler-alert, programmet går ut på att hitta en partner och förbli gift, inte personlig utveckling.
Citera
2025-11-20, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Har nu sett sista avsnittet och blev faktiskt lite rörd över det faktum att det finns människor som vågar vara öppna och sårbara på det här sättet och göra en sån mental resa framför kameran. De har alla vågat visa sig svaga (nu inkluderar jag inte Jimmy i den här utläggningen) och uttryckt drömmar och längtan.

Det är ju ett dejtingprogram inget program för deltagarnas psykiska ohälsa.
Citera
2025-11-20, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Spoiler-alert, programmet går ut på att hitta en partner och förbli gift, inte personlig utveckling.
Enligt dig ska man alltså inte ha intresse av det slag jag har. Det är noterat!
Citera
2025-11-20, 11:14
Medlem
Citat:
Min spaning leder mig in på ett annat spår. Jag börjar misstänka att Hannas försvarsadvokat finns här i tråden. (Obs! Syftar INTE på Maria222 så du behöver inte känna dig träffad.)
Om du har mer bevis än klippningen på att någon annan åt av hennes kladdkaka 🐑 du gärna presentera den. Det här är för tunt för att ta till Poirot
Senast redigerad av Ilrvrm 2025-11-20 kl. 11:18.
Citera
2025-11-20, 11:17
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Enig... men Dennis case visar ju tydligt att produktionen exploaterar problem, de ville enligt Dennis själv göra honom till någon slags posterboy för potensproblem. Och då hade han ju inte ens några problem, han hade bara blivit nervös någon gång med ett engångsligg...
Å andra sidan fick Dennis ett eget program, som en annan Arvid&Ida, så han ångrar nog inget.
Citera
2025-11-20, 11:21
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilrvrm
Om du har mer bevis än klippningen på att någon annan åt av hennes kladdkaka 🐑 du gärna presentera den
Känner du dig träffad? Varför får vi aldrig se henne äta? Nämn en scen. Innan du kräver andra på bevis eller drar fler haranger om att smaken är som baken (gäller bara kvinnor alltså?).
Citera
2025-11-20, 11:47
Medlem
Citat:
Känner du dig träffad? Varför 🐑 vi aldrig se henne äta? Nämn en scen. Innan du kräver andra på bevis eller drar fler haranger om att smaken är som baken (gäller bara kvinnor alltså?).
Tycker argumentationen är tunn så jag testar den. Att det saknas scener när hon äter betyder inte nödvändigtvis att det ligger någon sjukdom bakom. Logiskt så äter man kakan som man köpt till fikat
Citera
2025-11-20, 13:50
Medlem
En ätstörning måste inte innebära att man inte äter. Har man en ätstörning så har man FULL koll på kalorier och FULL koll på hur mycket/lite man kan äta och göra sig av med.

Hanna åt tacos med kniv och gaffel. Ingen sås utan bara köttfärs, grönsaker och tortilla.
Det tar längre tid att äta med kniv och gaffel.
Man kan alltid köpa någon fika för syns skull och sedan kan man ta en tugga eller två och bli väldigt mätt. En ätstörd individ vet hur mycket man kan äta, hur många kalorier man får/fått i sig. Träning kompenserar eller kräkning.

Var en reflektion från mig då jag talar av egen erfarenhet. En som är ätstörd vet när någon är ätstörd. Punkt.
Citera
2025-11-20, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jandals
Ja, självklart har Hanna rätt att delta, jag har inte riktat kritiken mot henne utan mot produktionen (och kunniga experter) som tagit med henne innan hon var läkt (användaren "Wwmi" som kände Hanna och försvarade henne väldigt hårt tidigt under säsongen skrev angående eventuell anorexi: "Om hon har det så kanske hon får hjälp med det. Hur kul är det då att läsa dessa kommentarer?" så då lät det ju som att hon får vård nu idag, vilket såklart är jättebra men hon borde genomgått behandling och blivit frisk innan deltagandet).

Jag tycker (som jag också skrivit tidigare) att det är oansvarigt av produktionen mot båda parter: både mot den ovetandes matchen och mot en uppenbart bräcklig person där hälsan kan äventyras (den sökande inser kanske inte till fullo vad den ger sig in på, men produktionen vet).

Och jo, även gällande Ebba så var många kritiska till att hon blev uttagen. Även kring Dennis impotens fanns åsikter om att det var oansvarigt att ta med honom. Men anorexi klassas som "livshotande", så det är ändå några resor värre än humörsvängningar och impotens.

Vet du vem journalisten Stina Oscarsson var? Kolla henne hon var jätteduktig på sitt jobb men tillslut gick hon under, skulle hon inte ha fått skriva i tidningar menar ni för att hon var hade anorexi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in