2025-05-26, 04:50
Medlem
kulturstrategs avatar
Problemet för Sam om man jämför med tidigare psykopater som varit med - Lars Vegas och Arvid - är att Sam är en NPC som håller på att utvecklas till psykopat, medan de andra två var födda psykopater. Man ser att AI:n i Sam håller på att utvecklas till att porträttera djup som människa - något de andra två redan var ganska bra på(ett vaket öga ser förstås igenom de båda lika fort som Sam, men gemene man gör det inte lika lätt) - och det är lite trubbigt i början. Han beter sig som en robot och har dålig insikt i hur uppenbart obehagligt han beter sig. Obalansen mellan det nyfunna egenintresset(som är skillnaden mellan NPCn och Psykopaten) och AI:ns än så länge primitiva EQ gör att psykopatin blir väldigt uppenbar. Denise hamnar mitt i trial and error perioden och det skall hon nog vara tacksam för. En mer utvecklad AI kanske hade sett värdet i ett förhållande med Denise och arbetat för ett fortsatt äktenskap - vilket hade varit mycket värre i det långa loppet för Denise.

Att det sitter en (än så länge) primitiv AI inom honom blir så uppenbart bara genom vissa kommentarer han fäller, som "Jag vill utveckla mer förståelse för djur och deras behov" eller vad det var han sa, eller den uppenbara AI-buggen vi fick se i det här avsnittet där den inte vet att "baser" och "saker" inte rimmar.

Nu hoppas vi att "Zurfarn" rycker ut till Sams försvar igen. Det vore underhållande att se hur hon ska bortförklara hans beteende efter detta avsnittet
Senast redigerad av kulturstrateg 2025-05-26 kl. 05:03.
Citera
2025-05-26, 05:38
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalxrvitstark
Fyfan vilken gaslightare Sam är
Han kan gifta sig med sin marmorbänk istället.

Spyr på psykologen Maria som ger honom uppmuntrande kommentarer på Instagram.
Senast redigerad av lillalilith 2025-05-26 kl. 05:43.
Citera
2025-05-26, 05:42
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Sam som bryr sig så mycket om sitt anseende har blottat sig själv inför hela svenska folket som en osympatisk, självcentrerad och dryg jävel snacka om fail, varför ställa upp i ett sånt här program om man är så ytlig alltså jag kan fan inte förstå det

När han sa Denise hade smutsat ner hans kalksten fick man fan kalla kårar

För att han är sjuk i huvudet och har noll självinsikt. Han är kanske van vid att komma undan med vadsomhelst för att han anses vara snygg och lyckad.
Citera
2025-05-26, 05:58
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith

Lika gillar lika. Hon är iskall.
Citera
2025-05-26, 06:03
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Lika gillar lika. Hon är iskall.
Tänker att hon har sålt sin själ till jävulen genom att medverka i programmet och mer eller mindre tvingas frångå vissa etiska principer som psykolog.
Citera
2025-05-26, 06:09
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Problemet för Sam om man jämför med tidigare psykopater som varit med - Lars Vegas och Arvid - är att Sam är en NPC som håller på att utvecklas till psykopat, medan de andra två var födda psykopater. Man ser att AI:n i Sam håller på att utvecklas till att porträttera djup som människa - något de andra två redan var ganska bra på(ett vaket öga ser förstås igenom de båda lika fort som Sam, men gemene man gör det inte lika lätt) - och det är lite trubbigt i början. Han beter sig som en robot och har dålig insikt i hur uppenbart obehagligt han beter sig. Obalansen mellan det nyfunna egenintresset(som är skillnaden mellan NPCn och Psykopaten) och AI:ns än så länge primitiva EQ gör att psykopatin blir väldigt uppenbar. Denise hamnar mitt i trial and error perioden och det skall hon nog vara tacksam för. En mer utvecklad AI kanske hade sett värdet i ett förhållande med Denise och arbetat för ett fortsatt äktenskap - vilket hade varit mycket värre i det långa loppet för Denise.

Att det sitter en (än så länge) primitiv AI inom honom blir så uppenbart bara genom vissa kommentarer han fäller, som "Jag vill utveckla mer förståelse för djur och deras behov" eller vad det var han sa, eller den uppenbara AI-buggen vi fick se i det här avsnittet där den inte vet att "baser" och "saker" inte rimmar.

Nu hoppas vi att "Zurfarn" rycker ut till Sams försvar igen. Det vore underhållande att se hur hon ska bortförklara hans beteende efter detta avsnittet

Jag tänker att Sam aldrig har behövt anpassa sig efter nån annan eller tänka på nån annans känslor eller behov. Han har kanske raggat upp tjejer på Tinder eller på krogen, haft sex och slängt ut tjejen. Han har inte behövt tampas med vardagsbekymmer som att man diskar på olika sätt. Att bli avvisad är han inte heller van vid. När Denise vill ta med hela packningen till parhelgen ifall hon skulle vilja åka hem efter det så blir Sam så upprörd att han slänger ut henne och låter henne gråta ensam på hotellrum. Han är kanske van vid att tjejer dansar efter hans pipa.

Att han påstår sig inte ha sett avsnitten är också ett strategiskt grepp för att komma undan kritik = härskarteknik. Han lovar att allt vi ser är äkta, hur han nu kan veta det.

Han skriver också om hur kul han tycker att det är att vara med i tv. Psykologen Maria hyllar inlägget med hjärt-emoji och skriver att det är "så fint".
Senast redigerad av lillalilith 2025-05-26 kl. 06:13.
Citera
2025-05-26, 08:05
Medlem
Citat:
En gång kan man väl få misslyckas? Han lagar mat i varje avsnitt typ. Slänger ihop och olika maträtter i snabb takt. Han vet vad han gör. Och ser ganska sexig ut när han lagar mat.

Jannika fick panik för att han spillde på hennes matta. Är man så dum att man har en vit matta i köket får man skylla sig själv.

DET FINNS INGEN FLÄKT I KÖKET, HUR SJUKT!
Citera
2025-05-26, 08:18
Medlem
Citat:

Jag hoppas verkligen att produktionen står för hotellvistelserna. Det är så hemskt att se Denise, en klok, rolig och vacker kvinna som kan stå upp för sig själv bli psykiskt misshandlad av Sam.

Tycker också så himla synd om Pontus som är helt slutkörd.

Skönt att se Alexander säga ifrån, tråkigt att Amanda tolkade hans ord så hårt.

Den här säsongen är mörk.
Citera
2025-05-26, 08:37
Medlem
Många i detta inlägget är så hårda? Inget förhållande är ju perfekt. Dessutom har alla par precis träffats. Att Sam inte är schysst mot Denise håller jag med om. Men att Jannika blir sur över att Dennis spiller på mattan är ju verkligen ingen big deal, hon skrattar ju till och med åt sig själv över att hon blir irriterad. Så länge man kommunicerar så är det ju ok att man inte alltid är sams eller inte alltid tycker om det den andre gör. Amanda och Alexander tycker jag verkar ha en bra grund, de verkar tycka om varandra och är bra på att kommunicera. Jag tror bara de behöver slappna av lite och försöka lita på varandra. Ebba tror jag får avsmak av att Pontus viker sig hela tiden, för mig verkar det som att hon söker adrenalin hela tiden genom konflikter.

Vi ser bara en liten del av de veckor dem är med i experimentet. Man glömmer dessutom att dem har ett liv utöver giftermålet, de ska ju försöka få fram en fungerande vardag också.
Citera
2025-05-26, 10:18
Medlem
TaxenSixtens avatar
Hur lyckades teamet hitta tre väldigt osympatiska människor att delta den här säsongen, undrar hur många som sökte? Sam, Ebba och Amanda (om det behövde sägas). De måste ju dessutom ha väldigt dålig självinsikt som vill visa upp sina tillkortakommanden till allmän beskådan.
Senast redigerad av TaxenSixten 2025-05-26 kl. 10:21.
Citera
2025-05-26, 10:29
Medlem
DrComforts avatar
Sam, vilken mupp. Typen av person som får en att känna sig mer ensam än om man satt isolerad på en öde ö. Denise å sin sida verkar vara ett fint exemplar på kvinna. Hon har så klart sina sidor som alla andra men verkar vara helt befriad från giftighet till och med när hon säger ifrån. Kan tänka mig att många män som tittar på programmet blir smått förbluffade över att en sådan dam faktiskt existerar.

Experten verkar vara helt jävla körd i huvudet. Rätt tydligt att Sam försöker gaslighta henne. Men parterapeuter är ofta lättmanipulerade våp som inte kan annat än att dra massa floskler.

Amanda fick motstånd när måttet var rågat för Alexander. Hennes tuffa yta sprack som en ballong. Kalla honom för barn och det första hon gör när hon får mothugg är att böla, slå i dörren och ränna i väg. Vem är barnrumpan i relationen egentligen? Ingen man vill ha en jävla Hitler till fru. Denise och Alexander hade nog funkat med varann.

Pontus genomlider ett rent helvete. Ebbas nervsystem är programmerat för en helt annan typ av ”förhållande”, nämligen ett toxiskt sådant. Att hon med skryt i rösten inte tycker sex är en big deal säger en del om hur sönderknullad hon är till kropp och själ. Totalt jävla aningslös vad en man instinktivt inte vill ha mer än om han söker en madrass. Pontus stackarn har dock utvecklat känslor för henne.

Dennis och Jannika kan nog hålla. Vigselring och nu penisring, bara tuta och kör.
Citera
2025-05-26, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sologa
DET FINNS INGEN FLÄKT I KÖKET, HUR SJUKT!

Du vet att det finns nedsänkta fläktar också?

Eller gamla lägenheter luftsläpp?

Kan det vara så? Annars går det väl att öppna ett fönster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in