2025-05-26, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Vad är kalksten? Är man en snobb får man skylla sig själv. (Ja, jag har både snyggt och välstädat hemma utan att ha ett vitt, fult snobbhem.)

Nja man är inte snobb för att man vill ha ett fint hem att trivas i. Smaken är ju olika. Vissa materialval är känsligare än andra.
Citera
2025-05-26, 21:07
Medlem
Att inte produktionen går in och avbryter Sam med sin gaslightning är illa. Klump i magen att se det där fortgå faktiskt.
Citera
2025-05-26, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosentry
Sam är en sån klassisk narcissist. Han har rätt att uttrycka att han inte är attraherad av henne. Ovanpå det bli förvånad över reaktionen ”Nähä detta fanns det inte utrymme för i denna relation”. När hon i sin tur, helt normalt, tar steg för steg bakåt, är detta upprörande och irriterande. Hon har inte rätt till sina känslor eller få reagera. Oberoende av hur han beter sig, ska hon fortsätta gilla honom. Hon gillade ju honom i början, hon reagerar ju bara helt normalt för han är ett kukhuvud.

I detta avsnitt sa han att hon inte känns så snäll, när han är petig med att det är fläckar på diskbänken och att hon har en ton ”som att jag är löjlig”. Tro fan det, klart hon tröttnar på hans ”perfektionism”. Igen, han ska få säga och peka ut fel KONSTANT men om hon reagerar då är hon problemet.

Nog aldrig sätt mer tydliga dubbelstandards från nån.

Att hon inte brutit ihop än efter hans ständiga mobbing är ett under. Jag tror inte ens han fattar vilket svin han är.

En annan sak. Så sjukt många som skulle få relationer att funka bättre om de inte vara så jävla petiga med sina grejer. Minns ni honom, för flera säsonger sen, som hade ett kakel man inte fick ställa schampoflaskor på. De fick bara stå på golvbrunnen. Alltså snälla. Dö ensam då om kaklet eller diskbänken är kullen att stupa på.

Hon blev ju straffad också för att hon berättade att hon skulle må bäst av att ta med sig sina saker till Stockholm. Då var det slut på den goda karman, det sa han ordagrant till kameran efter att han slängt ut henne. Är det en narci-grej det också, att straffa? Eller vill han bara vinna?

En fisk visar mer känslor, han ser ut som Lego.
Citera
2025-05-26, 21:17
Medlem
Jag önskar Dennis och framförallt Jannika all lycka i framtiden. Men det är så äckligt vid det här laget att höra deras sk sexsnack. Bara för att Dennis ligger efter i liggandet så behöver inte tittarna följa och höra exakt allt.
Citera
2025-05-26, 21:19
Medlem
Mikaelias avatar
Sam är för mig den stereotypa läkaren. Klarar inte av att lyssna på andra eller förstå andras känslor. Bra på att plugga men efterbliven när det gäller EQ. Läkarlinjen bör faktiskt ha test i EQ innan man blir antagen.
Citera
2025-05-26, 21:23
Medlem
humlaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag önskar Dennis och framförallt Jannika all lycka i framtiden. Men det är så äckligt vid det här laget att höra deras sk sexsnack. Bara för att Dennis ligger efter i liggandet så behöver inte tittarna följa och höra exakt allt.

Håller med… Börjar bli för mycket nu.
Citera
2025-05-26, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsaDelRey
Hon blev ju straffad också för att hon berättade att hon skulle må bäst av att ta med sig sina saker till Stockholm. Då var det slut på den goda karman, det sa han ordagrant till kameran efter att han slängt ut henne. Är det en narci-grej det också, att straffa? Eller vill han bara vinna?

En fisk visar mer känslor, han ser ut som Lego.

Han kan inte sätta sig in i eller förstå hur hon känner. Eller att hans taskiga handlingar får konsekvenser. Det chockar honom att andra människor har känsloliv och när de visar negativa känslor ska de straffas. Det är narcissism att ha en sån urusel mentaliseringsförmåga.

Stör mig också på att han pratar med en sån mjuk och len röst när han framför alla sjuka saker. När hon sen blir en gnutta upprörd över hans taskigheter, har hon dålig ton.
Citera
2025-05-26, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Psykopater är ett ännu värre helvete men betydligt mer avslappnade och charmiga än såna som Sam. En psykopat hade också knullat skiten ut Denise. Sam är narcissist, fittfobiker och satmara till man.

Du har nog rätt, han är "bara" perfektionist, narcissist, autistisk och ev. gay. De kunde matchat honom med Magnus från förra säsongen.

Scenen när Sam och Denise badar ensamma och han knuffar undan henne för att stå själv med utsträckta armar i en vinnarpose kändes talande för honom. Det är Sam och han i Dum&Dummare som tror att skojbråk går ut på att vinna: https://www.youtube.com/watch?v=4ldqlRqAZ6A

När man sett hur Sam agerar så undrar man nästan om han lät vigselringen glida av med vilje. Han verkade iaf inte särskilt ledsen över att den var borta.
Senast redigerad av jandals 2025-05-26 kl. 21:32.
Citera
2025-05-26, 21:30
Medlem
Crapmagics avatar
Sex har blivit en helt avdramatiserad grej för Ebba efter att hon haft det med Pontus, hon har inte svårt att koppla ner alla känslor & bli en maskin när hon möts av den kroppen

Varför ska vi behöva höra om inbillade orgasmer för skattekronorna Pontus lade inte ribban, för den står ju inte upp

Jag ska säga saker som är bra för att stärka dig (produktionen filmar efter dom orden Ebbas hund som ligger och ser skyldig ut)
Senast redigerad av Crapmagic 2025-05-26 kl. 21:35.
Citera
2025-05-26, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jandals
Du har nog rätt, han är "bara" perfektionist, narcissist, autistisk och ev. gay. De kunde matchat honom med Magnus från förra säsongen.

Scenen när Sam och Denise badar och han knuffar undan henne för att stå själv med utsträckta armar i en vinnarpose kändes talande för honom. Det är Sam och han i Dum&Dummare som inte förstår sig på skojbråk: https://www.youtube.com/watch?v=4ldqlRqAZ6A

När man sett hur Sam agerar så undrar man nästan om han lät vigselringen glida av med vilje. Han verkade iaf inte särskilt ledsen över att den var borta.

Jag tänkte precis skriva att Sam kan ha släppt vigselringeln med vilje, för att psyka Denise eller skapa osäkerhet hos henne. Han frågar sin kompis om ringen har ett sentimentalt värde, vem frågar ens en sån sak? Denise skrattade mest åt honom och verkade inte bry sig att hans ring var borta. Undrar om han hämnades sen på henne. Svårt att veta med klippningen.
Citera
2025-05-26, 21:43
Medlem
Crapmagics avatar
Denise vill tillreda en japansk specialitet i "erotisk planka" på sin förövares kropp, är inte det konstigt tycker ni? att hon är så attraherad av han att hon känner sig nyvigslad så fort Sam ger henne fuck you fingret notera att hon inte attraheras av er påstådda gaslightning, utan hon är raw(food) attraherad av has utseende enbart, det är det enda som får henne att fortsätta gå.
Senast redigerad av Crapmagic 2025-05-26 kl. 21:45.
Citera
2025-05-26, 21:44
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceispeace
Båda förtjänar bättre, de är inte en lyckad match, Sam och Denise. Han framställs illa i programmet, och det behöver inte spegla verkligheten, Tv är Tv. Han har gjort en del olyckliga uttalanden, men de kan vara klippta helt ur kontext också.

Ja jo man ska egentligen inte döma någon av det man ser på teve. Det håller jag med om. Det är väldigt lätt att sätta sig till doms över andra människor, särskilt anonymt på fb. Jag tycker bara det är orättvist mot Denise att paras ihop med en sådan snobb när hon verkligen är en kvinna med klass, fast det ser inte han. Han får fortsätta vara snobbig då med nån annan. Hon är härligt jordnära fastän verkligen ingen "bohem" (om det nu skulle vara nåt dåligt, men i förnäma Sams värld är det ju det).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in