2025-05-26, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masha97
Jag klarar inte av Sam överhuvudtaget. Herregud så elak han är. Han är som en kontrollerande psykopat! Allt hon säger och gör vänder han emot henne i negativt syfte. Kallar henne för i hans värld nedvärderande saker ”handla på second hand” etc etc. Sen när fan blev det en dålig grej? Jävla snobb. Jag förstår inte hur SVT kan låta denna psykopat få vara med i detta program öht. Usch jag kokar..!

Reagerade också på det! Att han kallade henne för "bohem" nåt hon absolut inte är, och "handlar på second hand" som om det vore nåt dåligt eller konstigt? Han är verkligen en snobb,en läskig sådan!
Citera
2025-05-26, 12:24
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Troligtvis har de där tre valts för de yrken de har. Klart att de inte tackar nej till en ”hunk” till läkare, en elitidrottsatsande chefsjurist och en tös med näsring som jobbar inom ett mansdominerande yrke.

De roliga med Sam och Ebba är att de inte bara gör pissig reklam för sig som partners utan även vad gäller deras respektive yrkesroller. Inte för att vara den som är den men Sam framstår ju inte som särskilt empatisk och vårdande.

Och Ebba, hon känns inte som klippt och skuren för att jobba med säkerhet, sådant kräver ju ett stabilt och positivt sinnelag. Kan man som hon inte ens gå och käka middag på sin ”makes” utan att få ångest undrar man ju hur hon hanterar en eldsvåda.

Hon kan gärna trycka ned Pontus med att han inte har utbildat sig men han passar i alla fall uppenbart för sitt jobb, vilket alltid är mer ärofyllt än de som har en högre utbildning som är helt fel för dem. Men vem vet, Ebba kanske har nerver av stål när hon är på brandstationen.
Mycket bra tänkt av dig. Tycker mest synd om Pontus som hålls kvar i programmet fast psykologerna borde avbryta. Alexander har en ängels tålamod med Amanda. Alexander och Denise kanske hade varit något.
Senast redigerad av TaxenSixten 2025-05-26 kl. 12:58.
Citera
2025-05-26, 12:38
Medlem
Katciu88s avatar
Dubbelpost
Senast redigerad av Katciu88 2025-05-26 kl. 12:42.
Citera
2025-05-26, 12:41
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Och Ebba, hon känns inte som klippt och skuren för att jobba med säkerhet, sådant kräver ju ett stabilt och positivt sinnelag. Kan man som hon inte ens gå och käka middag på sin ”makes” utan att få ångest undrar man ju hur hon hanterar en eldsvåda.

Hon kan gärna trycka ned Pontus med att han inte har utbildat sig men han passar i alla fall uppenbart för sitt jobb, vilket alltid är mer ärofyllt än de som har en högre utbildning som är helt fel för dem. Men vem vet, Ebba kanske har nerver av stål när hon är på brandstationen.

Ja kan någon förklara detta med Ebba? Jag googlade lite och det verkar som att just hennes titel kan vara bara kontorsjobb. Och då går det ihop. Hon känns alldeles för hispig för att kunna jobba praktiskt under stress. Hennes beteende då duvorna var borta t ex.

Hittade denna
https://www.hant.se/noje/hon-tjanar-...loner/10787342

Svt lär vara sjukt nöjda att en kvinna (Amanda) toppar. Men hon och Alex ligger i princip lika, och hon har chefsroll så hon borde ligga över. Hon har förmodligen trillat i kvinnofällan "gruppchef", =inget att vara stolt över.
Citera
2025-05-26, 12:42
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Mycket bra tänkt av dig. Tycker mest synd om Pontus som hålls kvar i programmet fast psykologerna borde avbryta. Alexander har en ängels tålamod med psykfallet han parades ihop med. Alexander och Denise kanske hade varit något.

Skulle inte kalla Amanda psykfall men jävligt knepig och inte rätt match för Alexander. Blicken han gav henne när hon kom ut och gafflade om att inte vill känna sig som hans mamma, tyckte mig se i den en man som en dag kommer ryta ifrån betydligt mer än vad gjorde där om hon fortsätter provocera. Tror inte Alexander är att leka med hur mycket som helst. Han kanske exploderar under parhelgen.

Ja, Denise och Alexander hade nog kunnat passa. De hade med säkerhet i alla fall hanterat varandra med respekt. Tyvärr har de parats ihop med människor som ser relationer som någon slags jävla maktkamp.

Sam, Amanda och Ebba är fulla av märklig bajsnödig prestige, vilket alltid blir skit när det kommer till romantik. Amanda kämpar dock genuint med sina issues. Sam och Ebba kan dock fara åt helvete.
Senast redigerad av DrComfort 2025-05-26 kl. 12:48.
Citera
2025-05-26, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masha97
Jag klarar inte av Sam överhuvudtaget. Herregud så elak han är. Han är som en kontrollerande psykopat! Allt hon säger och gör vänder han emot henne i negativt syfte. Kallar henne för i hans värld nedvärderande saker ”handla på second hand” etc etc. Sen när fan blev det en dålig grej? Jävla snobb. Jag förstår inte hur SVT kan låta denna psykopat få vara med i detta program öht. Usch jag kokar..!

Jag blev också orimligt upprörd över hur elak han är. Vrider allt mot henne men säger det med en lugn iskall röst. Så sjukt obehaglig den snubben.
Sen stör jag mig på att han säger att han är pedant men jämt har extremt skrynkliga kläder och tappade vigselringen.
Citera
2025-05-26, 12:58
Medlem
Citat:
Troligtvis har de där tre valts för de yrken de har. Klart att de inte tackar nej till en ”hunk” till läkare, en elitidrottsatsande chefsjurist och en tös med näsring som jobbar inom ett mansdominerande yrke.

De roliga med Sam och Ebba är att de inte bara gör pissig reklam för sig som partners utan även vad gäller deras respektive yrkesroller. Inte för att vara den som är den men Sam framstår ju inte som särskilt empatisk och vårdande.

De gör dålig reklam för rekryterarbranschen som ligger bakom sådana skit-rekryteringar.
Det finns en massa kompetenta, smarta och stabila människor utan jobb och sen rena katastrofer som är anställda och tar upp platserna.
Och det är rekryterares fel.
Ungefär som i GVFÖ, alla problem beror på nötterna som castat.
Citera
2025-05-26, 13:00
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Skulle inte kalla Amanda psykfall men jävligt knepig och inte rätt match för Alexander. Blicken han gav henne när hon kom ut och gafflade om att inte vill känna sig som hans mamma, tyckte mig se i den en man som en dag kommer ryta ifrån betydligt mer än vad gjorde där om hon fortsätter provocera. Tror inte Alexander är att leka med hur mycket som helst. Han kanske exploderar under parhelgen.

Ja, Denise och Alexander hade nog kunnat passa. De hade med säkerhet i alla fall hanterat varandra med respekt. Tyvärr har de parats ihop med människor som ser relationer som någon slags jävla maktkamp.

Sam, Amanda och Ebba är fulla av märklig bajsnödig prestige, vilket alltid blir skit när det kommer till romantik. Amanda kämpar dock genuint med sina issues. Sam och Ebba kan dock fara åt helvete.
Jag tog tillbaka psykfall. Man kanske blir stämd men du hann före.
Citera
2025-05-26, 13:04
Medlem
Citat:

Hoppas hon inte tacklar honom och kör sin OS-jujutsu på honom då…
Senast redigerad av Havang 2025-05-26 kl. 13:14. Anledning: Stavade fel på Jujutsu
Citera
2025-05-26, 13:11
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Hoppas hon inte tacklar honom och kör sin OS-jjojutsu på honom då…

Jujutsu funkar dåligt utanför brottarmattan, och särskilt dåligt funkar det under en parhelg efter några glas.
Senast redigerad av DrComfort 2025-05-26 kl. 13:13.
Citera
2025-05-26, 13:16
Medlem
Citat:
Jujutsu funkar dåligt utanför brottarmattan, och särskilt dåligt funkar det under en parhelg efter några glas.

Jag tror hon är som en aggressiv engelsk bulldog om hon sätter igång och skulle kunna göra en del skada på en värdig irländsk setter som Alexander.
Citera
2025-05-26, 13:26
Medlem
Man förstår ju varför en del av dom är singlar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här